Beszéltünk az egészséges életmódról és a testmozgás fontosságáról. Mindenki készített egy rajzot a kedvenc sportjáról, vagy azt is választhatta, hogy mit szeretne kipróbálni.
Testmozgás
Relaxáció: „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” című játék
A téma bevezetése verses-mesével: Csukás István: „Makk Marci”
A téma feldolgozása:
– elvégeztük Makk Marci által végzett gyakorlatokat
– „… minden nap kis testmozgás” tanácsát Makk Marcinak betartottuk: ugróiskoláztunk, SakTesiztünk, ejtőrnyőztünk, Tűz, víz, repülőt játszodtunk
A foglalkozás lezárása: Színezd ki a testmozgás jelét!
Záró éneklés: Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek
Májusi boldogságóránkat eddigi szokásunktól eltérően nem a tanteremben, hanem a rendezvénytéren kezdtük. A Kihívás napján nemcsak az osztály, hanem iskolánk tanulói együtt a falu lakosságával közös zenés tornán csatlakozott a sportprogramhoz.
Ezután visszatértünk az informatika terembe, ahol a gyerekek megismerkedtek a Down-szindrómás fiú történetével, aki óriási akaraterejének köszönhetően bajnok lett. Egy beszélgetőkör keretében azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, elmesélték, hogy az elmúlt évben milyen eredményeket értek el, végül a számítógépen plakátot készítettünk az egészséges életmódról, táplálkozásról. Ezt a munkát otthon fejezték be a tanulók. Az órát meditációval zártuk.
Az OVIDOBOGÓ következő mozgásos fordulóján mérettette meg csoportunk magát.
A mozgás fontos része a gyerekek életének, ezért ebben a hónapban sokat mozogtunk. Kerékpár túrán vettünk részt, számháborúztunk, trambulinban ugráltunk.
Ebben a hónapban igyekeztem a testnevelés órákat boldogságfokozóbbá tenni. Alapból szeretnek mozogni diákjaim, így ezt fokozni igazi kihívás volt. Többször kezdtük a napot a Jól érzem magam dal meghallgatásával, a zenére való közös mozgással. Most többször volt zenés gimnasztika, zumba, kültéri játékok az órán. Részt vettünk a kihívás napján is. Igaz, pont erre a napra esett az osztálykirándulásunk is. De így villamosozás helyett átsétáltunk a Gellért-hegyen, melynek végén körbe álltuk Erzsébet királyné szobrát is. Nagyon mozgékonnyá és vidámmá sikerült varázsolni így a tanév előtti időszakot.
Boldogságot örömet ad minden mozgás, hisz endorfint szabadul fel ilyenkor. A felsős gyerekeknél egyre jellemzőbb, hogy keveset mozognak, ez már az ötödikeseknél is feltűnő. A kolléganő elhatározta, hogy a DÖK Nap keretein belül egy kis plusz mozgásra inspirálja a tanulókat és Just Dance programot hirdetett, amit kicsik és nagyok egyaránt élveztek.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a témakörben/hónapban szintén több alkalommal mozogtunk. Eljátszottuk a titkos karmester játékot, és kipróbáltuk a Stabil vagyok, mint egy hegy gyakorlatot is. Egészségnapot tartottunk. Zöldséget, gyümölcsöt hoztunk, kóstoltunk, gyümölcssalátát készítettünk, az eső miatt ehhez kapcsolódva az osztályban tartottunk pikniket. Részt vettünk a város által rendezett futóversenyen. Gyermeknaphoz kapcsolódóan a városi fürdőhöz sétáltunk ki, és ott különböző sportfeladatokat hajtottunk végre a pancsolás mellett.
1. Köszöntő kör
2. Interaktív feladat: Melyek az egészséges és melyek az egészségtelen ételek?
3. Ismerkedés a zöldségekkel: zöldséget párosítani kell a kártyán látott zöldséggel,és elmondani a tulajdonságaikat.
4.Zöldségcserés játék: Mindenki nap egy zöldségnevet és a fényképét, körben állnak, 2 zöldség nevet hallanak,azoknak kell helyet cserélniük.
5. A mozgás fontosságának megbeszélése
6. Kedvenc mozgásos játék játszása: Adj király katonát!
Májusban kihasználva a jó időt, a boldogságóránkat a szabadban, az udvaron tartottuk meg. A testmozgás fontosságáról beszélve megragadtuk az alkalmat és egy rögtönzött röplabdázásba kezdtünk, majd a gyorsabb fiúk egy futóversenyt is tartottak. Az óra végét egy osztályszintű futóversennyel zártuk, melyhez iskolánk betonpályája kiválóan alkalmas volt.