Ebben a hónapban hangsúlyoztuk, hogy az egész tanévben törekedtünk a jókedvű testmozgás megvalósítására. Most bizonyítjuk, hogy a fantáziánk is határtalan.
Testmozgás

Bihardioszegi Altalanos Iskola
Senki sem nyert még versenyt, aki nem nevezett be.
Arnold Bennett
A motiváció elindít. A megszokás mozgásban tart.
Jim Ryun

Bihardioszegi Altalanos Iskola
Megbeszelt temak :
-a fizikailag aktívabb emberek
-a mozgásban szegény életmód
-a rendszeres testedzés
-a mentális egészség
-a modern életvitel
-mennyi testmozgásra van szükség
-örömhormon termelés
-boldogságfokozó technika
Feladat :egy olyan képzeletbeli kalandpark , ahol a testedzésre rendkívül izgalmas lehetőségek nyílnak.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
Boldogság óra- május
A testnevelés, a mozgás szeretetét, és fontosságát még ebben a korban a tanulókban nem kell megerősíteni inkább a jelentőségének a tudatosítása alakítható ki.
Az óra elején a pantomimszerű sport bemutató nagyon sikeres volt, a gyerekek bemutatták a vívás, kosárlabdázás, foci, korcsolyázás, balett mozdulatait, a többiek kitalálták. Nagyon jókat nevettek egymáson. Ezután összegyűjtöttük azokat a sportágakat, amiket ők ismernek. Meglepően sokat, harmincnyolcat tudtak, ismertek a gyerekek. Nézni és csinálni is mindegyiket szeretnék, ez a kézjelzéses feladatból derült ki.
Ezután beszélgettünk arról, miért boldogságforrás a testmozgás, milyen mozgásformát tudnának még elképzelni, ami még nincs, vagy csak a fantáziájukban jelenik meg. Így születtek a rajzok, vízen futásról, felhő trambulinról, a szuperszonikus cukorról, a csillag fogathajtó versenyről.

Gárdonyi Zoltán Református Általános Iskola és AMI
„A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
(Szent-Györgyi Albert)
Debreceni Szakképzési Centrum Baross Gábor Középiskolája Szakiskolája és Kollégiuma
Az osztállyal arról beszélgettünk, hogy miért is tesz boldogabbá minket a testmozgás. Megosztották egymással, hogy ki milyen sportot űz rendszeresen, és hogy a fáradtságon kívül milyen jól eső érzés tölti el őket egy-egy testmozgással eltöltött óra után.
Több példaképet is felsoroltak a gyerekek, de olyannal szerettek volna interjút készíteni, akivel napi kapcsolatban vannak, így jól ismerik. Ezért az interjú alanyaként testnevelő tanárukat választották. Őt kérdezték arról, hogy hogyan is kezdett el sportolni, mi motiválta ebben, és hogyan éli ezt meg a mindennapokban.

Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
Első alkalommal beszélgettünk a sportról, jótékony hatásairól, elméletről. Összegyűjtöttünk egy listát, ki milyen sportokat ismer, majd átbeszéltük, hogy ki mit szeret nézni, szeretne vagy szeret csinálni.
Megnéztünk 2 motivációs videót (a könyvbéli ajánlások szerint) a témához kapcsolódóan. Tetszett nekik, fő tanulságként megállapították, hogy soha ne adjuk fel…
A második szettben jópofa játékokat játszottunk az óratervhez kötődően (tollpihe, ugyanez lufival, sportjátékok eljátszása mutogatással egyénileg, majd párban). Élvezték a játékokat, tetszett nekik, jól érezték magukat.
A kalandparkos feladatot választották, van, aki nagyon szeret rajzolni, és tud is, viszont van, akinek nagyobb kihívást jelent ez, van, aki egyedül dolgozott, és voltak, akik párban. Összességében tetszett nekik a feladat, és jó ötleteket gyűjtöttek.


