Hagyományápoló pünkösdi programra készültünk: kiválasztottuk a versenyzőnket, s a délután folyamán sok játékos feladaton vettek részt a gyerekek. Piknikkel zártuk az ünnepi délutánt.

Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Hagyományápoló pünkösdi programra készültünk: kiválasztottuk a versenyzőnket, s a délután folyamán sok játékos feladaton vettek részt a gyerekek. Piknikkel zártuk az ünnepi délutánt.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Szerencsés helyzetben voltam a témával kapcsolatban. Iskolám sportiskola, osztályom pedig sporttagozatos osztály. A téma az egyike azoknak, amelyik közel áll a tanítványaimhoz. Sportos életmódot folytatnak, tájékozottak a sportágak és a sportolók világában.
Lételemünk a mozgás, a sport! Többen versenyszerűen sportolunk. Szabadidőnkben legszívesebben kerékpározunk, görkorcsolyázunk, focizunk, kosárlabdázunk, tollasozunk.Most éppen egy olyan versenyre készülünk, amely a sulihéten kerül megrendezésre és az egészség megőrzés a témája.
Nagykállói Általános Iskola 3.a osztály
JÁI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény
Igazi mozgékony a csapat. Mindenféle sport érdekli őket – és szinte mindnek föl is kellett férnie a nagy lapra! Ám mégis csak a foci a csúcs…
Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Szívesen mozognak és maguktól is találnak ki mozgással kapcsolatos feladatokat.
A testmozgás szinte mindenki életében fontos szerepet játszik az osztályban. Rendszeresen járnak fiúk és lányok versenyezni és sok-sok éremmel térnek haza a sporteseményekről: foci, atlétika, zsinórlabda, kosárlabda, lábtoll, asztalitenisz.
Az óra kezdetén beszélgettünk a mozgásformákról, amiket nap, mint nap örömmel teszünk. Kitaláltuk mindenki kedvenc sportját, majd tükörjátékkal utánoztuk is.
MTE serdülő labdarúgó szakosztályban játszik az osztály egy tagja, vele interjút készítettünk. Nagyon ügyesen válaszolt a kérdésekre, és meggyőződéssel mondta el, amit még fontosnak tart a fociról.
Miért is hasznos a mozgás? Mik a jótékony hatásai? Erre mindenki tapasztalatból tudta a választ. Egyik tanuló jól megfogalmazta, majd le is írta, hogy mit jelent számára az életmódváltás.
„ A rossz dolgokról le kell mondani, és csak a jóra kell gondolni. Jól is kell cselekedni, akkor az életben több boldogságunk lesz. Nem kell majd aggódni, hogy amit tettünk, annak mi is lesz a következménye. Több időt töltünk a levegőn, mindig egészségesen étkezünk, és mindig figyelünk az életre, az egészségre.”
A többiek lerajzolták, hogy jelenleg mit sportolnak, és milyen sportot szeretnének kipróbálni.
Óra végén meghallgattuk a Jól érzem magam dalt.
Berger Brigitta
Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
Úszás:
Az edző a mi főnökünk
Sokat kiabál velünk,
Az elején bemelegítés,
Aztán jön a nehezítés
Úszunk, úszunk sokat úszunk
Le jön még a smink is rólunk
Végén már csak fagyoskodunk
Hány perc van még számolgatunk.
Végén jön a jutalom
Meleg zuhany és sampon
………………………………………………………
Mozgok minden reggel
Mosdok minden nap
Ez aztán az élet
Tralalala
Dani is fut
Ha sok pénze van
Dominik csak alszik
Eszik meg iszik
Martina meg táncol
Éjszakánként is.
Kori korcsolyázik
Néha takarít
Kosz van Dominiknál
Anyja takarít
Ennyi volt versünk
Pápá gyere ki.
…………………………………………….
Sportolni csodás mert
Nem lesz nagy a vérnyomás
Sportolni csodás mert
Rajtad van a nyomás
A gimnasztika sokkal jobb
Mint az erotika
Súlyemelés: nehéz mint
Reggel a felkelés
A sakk nem is sport
De mégis jobb mint a ford
Most már maradt csak a box
Ami jobb mint a firefox.
Varga Domokos Általános Művelődési Központ Damjanich utcai Óvoda
Miért tesz boldoggá a testmozgás?
Ha a testünk egészséges, jobb lesz a kedvünk, sokat nevetünk és minden máshoz jobb kedvvel kezdünk hozzá.
Bezzeg Andrea: A lusta király története.
Tükörjátékot játszottunk- mozgásokat gyakoroltunk.
Tűz, víz, repülő játékot játszottunk.
Végezetül kitűztük a testmozgás jelét a várlépcső kilencedik fokára, majd a Bak-ér patra sétáltunk ott fogóztunk, kidobóztunk, akadálypályákon jártunk, versenyeztünk.