
Testmozgás


Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
A mozgás számunkra nagyon fontos! Mozgással köszöntöttük a májust is! Kimentünk az udvarra kötelet húzni, fogócskázni. A fenn tarthatósági héten pedig az egészséges táplálkozásról beszélgettünk.
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Soron következő témánkat a tavaszi Egészség hetünk keretében tartottuk meg. Ez a hét az egészséges táplálkozás-főleg a tejtermékek- és a megújuló természetben való sok mozgás öröméről szólt. Témahetünk címe ennek megfelelően: A tej útja és újra a szabadban. Sokféle ismeretet szereztünk a tejtermékekről és különleges gabonatejeket is készítettünk, kóstoltunk. Házi krémsajtot készítettünk, amivel a szülőket is megvendégeltük. Ellátogattunk egy Bio boltba, majd még ezen a napon sok örömteli mozgásra is jutott időnk a Kós Károly téri játszótéren. Témahetünk egy másik napján pedig az óvoda udvaron próbálhatták ki a gyerekek ügyességüket különböző mozgásos fajátékok használatával.
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Óvodánkban, így a csoportomban is fontos feladat az egészséges életmódra nevelés a mindennapok tevékenységein keresztül. Minden évszakban sok lehetőséget biztosítunk egészséges tevékenységek gyakorlására a csoportban és a szabadban is. Most egy téli egészséges napunkat mutatjuk be, amikor mindennapos tornával, gyümölcsfogyasztással, sokféle szabadban végezhető mozgással teszünk azért, hogy a betegségekkel zsúfolt téli hónapok után újra egészségesen teljenek az óvodai mindennapjaink. Természetesen mindezt vidám hangulatban tesszük.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
2. c osztály
Bartáné Jáger Anikó
Sándor Nóra
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A szokásos módon, két nap alatt dolgoztuk fel a témát.
Az első nap mesét olvastunk a Testmozgásról. Megbeszéltük és feldolgoztuk a mondanivalóját.
A második napon először az interaktív táblán képeket nézegettünk és válogattunk. A képek sportokat ábrázoltak, egy kivétellel. Azon számítógépezés volt. A gyerekeknek rá kellett jönni, melyik a kakukktojás és miért.
Ezután a sportokról beszélgettünk. Mindenki elmondta, melyik a kedvenc sportja. Később körbeálltunk. A gyerekek elmondták és elmutogatták, mit csinálnak szívesen a szabadidejükben.
A második körben úgy játszottuk, hogy mindenki elismételte az előző gyerekek szabadidős tevékenységét és a végén hozzámondta az övét.
Azután átmentünk a tornaszobába, ahol mozgásfejlesztő eszközöket próbáltak ki a tanulók. Nagyon élvezetes és élménydús volt.
A foglalkozás végén mindenki kapott egy papírlapot, amelyen emberábra volt. Erre rá kellett írniuk a mozgásformákat. Ebben a feladatban segítettek nekik a hetedikesek.
Repülni ugyan nem repültünk, de táncoltunk, túráztunk, kerékpároztunk az adott hónapban. A képzeletünk azonban szárnyra kapott, így készülhetett el a mi kis kalandparkunk térképe. Ti is csemegézzetek bátran ötleteinkből.