
Testmozgás


Tessedik Sámuel Általános Iskola
A mozgás…a sport jelen van a gyerekek mindennapjaiban. Imádnak mozogni…játszani. Boldogok, ha a szabadban lehetnek.
Nagyboldogasszony Egyházi Iskolaközpont
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola – Gúta
1. osztályos diákok munkája.
Ebben a hónapban a „nagy mozgásé” volt a főszerep.
Megbeszéltük a csoportokkal, mi tartozik az egészséges életmódhoz. A tisztálkodástól, az étkezésen és a lelki egyensúlyon át a mozgásig.
Melyek azok az élelmiszerek, amelyek egészségesek szervezetünk számára. Általuk megfelelő ásványi anyag és vitamin mennyiséghez jutunk, biztosítva testünk fejlődését, egyensúlyát, és a kor előrehaladtával a szinten tartását.
Megállapítottuk, hogy a helyes étkezések által, megfelelő módon dolgozza fel szervezetünk a táplálékot.
Az étkezés után a mozgásformákat beszéltük meg. A mindennapi mozgás lényeges és fontos számunkra, hisz a mozgás elősegíti mentális fejlődést. Ezért tartunk intézményegységünkben minden nap reggeli tornát. Zenére tornáznak tanulóink, amit nagyon élveznek .
A héten többször tartottunk boldogságórát, amelynek keretében, a labda, a kosárlabda, a futás, a séta, és a tánc nagy szerepet kapott a torna mellett.
A programok elnyerték a tanulók tetszését. Megbeszéltük , hogy minden héten rendszeresen tartunk kosárra dobó-, foci-, labdavezetéses-, és futóversenyeket.
Elkészítettem a Power Point-ot, de sajnos a mai nap nem sikerült videóként feltölteni, ezért képeket töltök fel a fenti tevékenységekről. Bízom benne, hogy mihamarabb sikerül a videót is feltölteni.
Agyag-ász csoportunk séta közben szemetet szedett, a ” Suli-bulin”egységünk összes tanulója részt vett!
Büszkén mondhatom, hogy igazán jól érezték magukat a tanulók a programokon!
A boldogságórának nagy hagyománya van óvodánkban. Most a Kiscinke csoport Boldogságórájából pillanatokat szeretnénk bemutatni. Nagyon fontos a számunkra, hogy az egy csoportban járó hortobágyi, a tanyasi és kollégista gyerekek elfogadják egymást, ítélet nélkül alkalmazkodjanak és segítsék egymást. Az óvodai életük tartalmasabbá tételét segítik elő a boldog percek, ahol a felkínált tevékenységekben jól érzik magukat, aktív, cselekvő partnerek a társaik és az óvónők számára. A mozgás, az egészséges életmód téma sok tevékenységünkben megjelent: szívesen, jó kedvűen játszottuk a ,,Tűz, víz, levegő” mozgásos játékot. A beszélgetőkörben képek segítségével sok sportággal megismerkedtünk: utánoztuk a mozdulatokat, videot néztünk. A téma lezárásaként pedig elkészült a közös kollázs képünk, amiben megjelentek az egyéni arculatok, vágyak….Így lett kerek a téma lezárása.
“Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj!
Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen: mozogj! /Ifjabb dr. Martin Luther King/
A mi fantáziánk szárnyalt!
Sokszínűségünket mutatja, hogy mind a vágyott, mind pedig a kipróbált mozgásformák, sportok széles palettáját vonultattuk fel beszélgetésünk során, illetve a rajzainkon is.
Kocogáspár jó példával járt előttünk!!!
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A meleg idő beköszöntével nagyon nehéz az ebéd utáni játékból kiszakítani az osztály nagy részét! A fiúk természetesen fociznak, a lányok a nyújtón forognak, pörögnek, vagy hatalmasakat fogócskáznak az udvaron. Így a májusi téma feldolgozása nem okozott nehézséget. De arról tettünk – főleg a gyerekek, hogy érdekessé váljon a téma feldolgozása. Budapesten az osztálykirándulásunk végén elmentünk az Elevenparkba, hiszen még senki nem járt ott. Három óra tömény mozgás, ugrálás, boldog kacagás, mosolygós arcok, büszke tekintetek volt a jutalmunk. Megvalósult az ÁLMUNK!!!
A HAGYOMÁNY szellemében nem mindennapi volt az iskolai Kerti Partin a szüleikkel együtt tornázni, versenyezni, előadásokat hallgatni a mozgás, egészséges életmód jótékony hatásáról. A MINDENNAPOKHOZ tartozik a már említett foci, nyújtó az iskola udvarán, de az iskola előtti gyönyörű rózsakertben is kész boldogság tollasozni, bújócskázni, fogócskázni. Az ELMÉLET pedig informatika órán tette fel a koronát a hónap munkájára. Képeket gyűjtöttünk az internetről és feliratokkal láttuk el őket a SmartArt program segítségével.
Körbe jártuk, mozogtuk a témát, és a gyerekek állapították meg: Kész OLIMPIA volt az egész!
Hát így legye! Ez volt a MI MÁJUSI OLIMPIÁNK!
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A boldogságórára való ráhangolódás egy körkérdéssel indult, amelyre adott válaszokból kiderült, hogy a csoportban hány aktív sportoló van, illetve ki mennyire tartja fontosnak a rendszeres testmozgást. Ezután kitértünk a mozgás jótékony hatásaira, majd megbeszéltü,k milyen különbségek lelhetőek fel az egyéni és a csapatsportok között. Végül összefüggést kerestünk a mozgás öröme és a többi eddig megismert boldogságfokozó stratégia között. Az utolsó hétre egy sportnapot tervezünk, melyben a mozgás örömének hódolhat az egész iskola, így búcsúzva el egy nyár erejéig az iskolától.
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Az egészséges életmódhoz szorosan kapcsolódik a testmozgás.
Kis csapatom egy akadályversenyt szervezett. Lelkesen végezték a feladatokat, még zászlót is készítettek. Átkeltek „mocsáron”, ügyeskedtek tollaslabdával és ütővel. Stb.
Az iskola több tanulóját is bevontuk ebbe a tevékenységünkbe.