
Testmozgás


Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Ezt az órát is KIP módszerrel, 3 csoportban dolgoztuk fel. Először elmeséltem nekik A lusta király című mesét, majd meghallgattuk Bagdi Bella Jól érzem magam című dalát. Beszélgettünk a testmozgás, egészséges életmód fontosságáról. Az első csoport feladata az volt, hogy készítsen egy montázst sportokat ábrázoló képekből. Ezekez előzetesen én gyűjtöttem a netről és nyomtattam ki nekik. Csoportosítaniuk kellett a sportokat aszerint, hogy mit próbáltak már ki eddig, vagy mik azok, amiket még nem, de szeretnének. A második csoportnak sporteszközöket kellett gyűjteniük, a harmadiknak pedig meg kellett tervezni és lerajzolni álmaik játszóterét. Nagyon élvezték a feladatokat és hasznos is volt a téma feldolgozása, mert sajnos elég sok túlsúlyos kisgyerek van közöttük. Lelkesen megfogadták, hogy többet fognak mozogni, és nem esznek annyi csipszet. Úgy legyen!
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Felmérések azt mutatják, hogy a testmozgás lehet az összes boldogságfokozó technika közül az egyik leghatékonyabb.
A közösen végzett testedzés során lehetőségünk nyílhat társas kapcsolatok gyakorlására, így az nagyobb társas támaszhoz és a barátságok erősödéséhez vezethet. Míg a magány vagy az elszigeteltség terhét is könnyítheti.
A testmozgás és a boldogság egyértelmű összefüggéseit megtapasztalva, beszélgettünk a diákokkal arról, hogy hogyan kapcsolódik a testmozgás témája a korábban már megismert boldogságfokozó technikákhoz.
A diákok válaszai a mellékelt feladatlapon láthatóak.
Roy Violetta
Pszichopedagógus-Pszichológus
Beszélgettünk a sportokról, mindenki rajzot készített a kedvenc testmozgásával kapcsolatban. Iskolai sportnap keretében a gyerekek megmérkőzhettek egymással, sőt, tanár-diák focimérkőzéssel zártuk a programot.