Pécsi Illyés Gyula Általános Iskola

Porcsalmai Mesekert Óvoda és Mini B
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Porcsalmai Mesekert Óvoda és Mini Bölcsőde
A foglalkoztatott korcsoport: vegyes életszervezésű
A foglalkozást vezeti: Nagyné Osváth Anikó
Foglalkozás témája: Testmozgás
A foglalkozás célja: A mozgásszegény életmód javítása rendszeres testmozgással
Foglalkozás feladatai: Játékos mozgás közben egészséges önbizalom, akarat fejlesztése, erősítése
Érdeklődés felkeltése
Pozitív energia sugárzása
Egészséges életmód szokásainak alakítása
1. Motiváció: Mondókázás- „Lassan forog a kerék…”
2. Mozgásalapú relaxációs gyakorlat: „Malomkörzés” (26)
Közben a mondókát mondjuk és cselekszünk.
3. Zenehallgatás-kezdő éneklés: Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dala. (Különböző kreatív mozgások a dalhoz.)
4. Téma bevezetése: Mozgásos játék: „Kis batyumnak helyet kérek” (székfoglaló)
A meseerdőben lévő mesevárban lakik egy király. Szeretném, ha meglátogatnánk őt, mert valami baj van vele, hátha tudunk segíteni neki. Aki útnak indul, batyut kap. Mi van benne? (Alma)
5. Téma feldolgozása mesével: Bezzeg Andrea: A lusta király című mese meghallgatása
Kérdések a meséhez: Milyen a lusta ember? Mit jelent a lustaság? Milyen mozgást végzel szívesen? Hogyan vigyázzunk az egészségünkre? Sorolj fel egészséges dolgokat! (A gyerekek a gyümölcsöket említik.)
6. Feladat: Munkafüzet 66. oldal feladata: Melyik gyümölcsnek melyik lehet az árnyéka? Kösd össze!
Nevezzük meg a gyümölcsöket, soroljunk még fel néhányat.
7. Záró kör: Ismerkedés a testmozgás jelével, színezés
Közben előkerül egy pöttyös labda. Játék a labdával. Zeneszóra adogatjuk a labdát egymásnak, amikor elhalkul a zene, akinél a labda van, leguggol.
Versengések a labdával két csapatban.
Záró éneklés: Bagdi Bella: Ugrálj, ugrálj, fel, fel című dala. Mozgással kísérjük a dalt.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A téma bevezetését és lezárását szeretném megosztani
A témát úgy vezettük be, hogy egy kis ideig kipróbálta mindenki, hogy milyen lenne az élet, ha valamelyik testrésze sérült lenne. Hogyan tudnánk bizonyos dolgokat megoldani (pl.: nem működik az a kezem, amelyikkel a munkát végzem, hogyan tudok elmosogatni). S rövid gyakorlat, \\\”korlátozottság\\\” után megbeszéltük, hogy milyen most így a lelki állapotuk. Majd kimentünk az udvarra, és önfeledt futás, ugrálás stb. után megbeszéltük a tapasztalataikat.
A téma lezárásaként egy közös délutánt töltöttünk a szabadban, egy játszótéren, ahol csak a következő szabályokat kellett betartani (ezeket ők állították fel maguknak):
– Vigyázz magad és társait testi épségére!
– Érezd jól magad!
– Mozogj sokat!
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A téma bevezetését és lezárását szeretném megosztani
A témát úgy vezettük be, hogy egy kis ideig kipróbálta mindenki, hogy milyen lenne az élet, ha valamelyik testrésze sérült lenne. Hogyan tudnánk bizonyos dolgokat megoldani (pl.: nem működik az a kezem, amelyikkel a munkát végzem, hogyan tudok elmosogatni). S rövid gyakorlat, „korlátozottság” után megbeszéltük, hogy milyen most így a lelki állapotuk. Majd kimentünk az udvarra, és önfeledt futás, ugrálás stb. után megbeszéltük a tapasztalataikat.
A téma lezárásaként egy közös délutánt töltöttünk a szabadban, egy játszótéren, ahol csak a következő szabályokat kellett betartani (ezeket ők állították fel maguknak):
– Vigyázz magad és társait testi épségére!
– Érezd jól magad!
– Mozogj sokat!
Az egészséges életmód, testmozgás gyakori téma az osztályunkban.
Jártunk már sportágválasztón, különböző sportversenyeken vesznek részt diákjaink.
Egy tanévben kétszer szervezünk erdei iskolai kirándulást, ahová az osztályom nagyrésze szintén velünk tart. Nagyon élvezik az úgymond „szabadságot”, nincsenek az iskola falai közé szorulva, hanem kedvükre focizhatnak, testközelből ismerhetik meg az állatokat, növényeket, az erdőt. Hoszzú túrák után büszkék magukra, hogy milyen sok kilométert teljesítettek. A tánc, a zene szintén nagyon jó hatással van testi-lelki egészségünkre, így ezt is beiktatjuk minden kirándulás alkalmával.
A hónap végén volt egy iskolai szintű rendezvényünk, „Egészség majális”, ahol egészséges ételeket kóstolhattunk meg, valamint kipróbálhattunk különböző terápiákat, sportokat.
Nekünk így telt az egészséges életmód hava. 🙂
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Nagyon szeretünk mozogni: korcsolyázni járunk télen, nyáron úszunk, focizunk, biciklizünk, pingpongozunk, tollasozunk, néhányan néptáncra járnak, szeretünk labdázni, fogócskázni, van közöttünk, aki futóversenyekre is elmegy.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Mi az egészséges életmód helyett a konfliktuskezelésről beszélgettünk. Próbáltuk a konfliktusos helyzetekben megjelenő érzéseinket a kis sárkány segítségével felismerni és megfogalmazni.