A mindennapos sport fontos szerepet játszik a gyerekek életében, különösen nagy örömet szerzett a 4.osztálynak, mikor akadálypályán tehették próbára ügyességüket és bátorságukat.

A mindennapos sport fontos szerepet játszik a gyerekek életében, különösen nagy örömet szerzett a 4.osztálynak, mikor akadálypályán tehették próbára ügyességüket és bátorságukat.
Szikszai György Református Általános Iskola
Az Apró virágszirmocskák ebbe a hónapban néptánc vizsgára készültek. Gondoltam ez nagyon jó a boldogság órához. Ezzel a képpel mutatom meg a gyerekek boldogságát a mozgásba.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Beszélgetéssel vezettük be az egészséges életmódról, a testmozgás fontosságáról a témát. Összegyűjtöttük, összegeztük ismereteinket. Ezt követően csoportokban a mellékletben szereplő táblázatban gyűjtöttük össze táplálkozási, életmódbeli szokásainkat. Megbeszéltük, mi helyes és helytelen. Készítettünk kedvenc sporttevékenységeinkről egy plakátot is. A foglalkozás lezárásaként barkochba játékot játszottunk, ahol a feladványok sport félék voltak.
A gyerekekkel a sportokról és a testmozgás fontosságáról beszélgettünk. Ezt követően felhívást készítettek, melyben a testedzés fontosságára hívják fel az emberek figyelmét.
Mesevár Óvoda, Marton utcai telephelye
EGÉSZSÉG-HÉT ÉS BOLDOG ÓRÁK PITYPANG ÓVODÁBAN
Az egészséghetünknek is az volt a célja, hogy a gyerekek játékos módon sajátíthassák el, hogyan kell ügyelnünk az egészségünkre, miért szükséges a testünk ápolása, a helyes táplálkozás, kihangsúlyozva a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, valamint az évszaknak megfelelő öltözködést, beleépítve a boldogságóra megtartását.Nagy feladat egy óvodás számára mindazokat a szabályokat, szokásokat elsajátítani, melyek az egészségét szolgálják. Kiemeltük a rendszeres mozgás fontosságát és azt is, hogy ha lehet, sokat legyünk kint a friss levegőn. Az óvodáskorú gyermekek gondolkodási, megértési folyamatában még főleg az érzelmek dominálnak, ezért sokat segítettek a témához szorosan kapcsolódó különféle versek, a testrészekkel kapcsolatos mondókák, mesék, történetek.
• Kiki néni doktor nénivé változott, és meglátogatta a csoportokat. Megmutatta és megnevezte a gyógyításhoz szükséges eszközöket, amit aztán a gyerekek kezükbe is vehettek és játszhattak is vele. Felhívta a gyermekek figyelmét a sok gyümölcs és zöldség fogyasztására, a rendszeres és alapos kézmosásra, a megfelelő öltözködésre és arra is, hogy köhögéskor ill. tüsszentéskor mindig tegyék a szájuk elé a zsebkendőjüket vagy a kezüket. A spontán beszélgetés lehetővé tette az egyéni élmények felelevenítését, melynek során hallhattuk, hogy a gyermekek többsége mennyire tájékozott e témákkal kapcsolatban. Matematika tartalmú megfigyeléseket is tehettünk a magasság és súlymérés kapcsán, pl. ki a legmagasabb, legalacsonyabb, legkönnyebb, ill. legnehezebb.
• Kiemelt hangsúlyt fektettünk a nagymozgások fejlesztésére a testnevelés foglalkozások keretén belül. Az éves tervben meghatározott soron következő testnevelési anyagot alapul véve az új mozgásfejlesztő eszközök felhasználásával történt a képességfejlesztés. Egy olyan akadálypályát állítottunk fel, ahol mindenki az életkorának és a fejlettségének megfelelő eszközökkel végezhette a feladatokat. Ezeken a foglalkozásokon a csoport kohézió növelése, csapatszellem kialakítása, játékos versengés fejlesztése magas szinten megvalósul.
• Elmentünk a gyerekekkel zöldséget és gyümölcsöt vásárolni, beszélgettünk fogyasztásuk fontosságáról, elneveztük a bennük található vitaminokat „vitamin katonáknak”, melyek az egészségünkre vigyáznak. Fiúk voltak a zöldség királyok, lányok pedig a gyümölcs királynők. Válogattunk,csoportosítottunk forma , szín, méret stb szerint. Ehhez kapcsolatos körjátékokat, dalokat, meséket választottunk.
• A hét lezárásának csúcspontja a gyümölcs centrifugálás volt. A centrifuga gépet az egyik szülő hozta be a csoportba. A gyerekek örömmel vettek részt az előkészületekben. Megmosták a gyümölcsöket, hámoztak, daraboltak, szeleteltek. Figyeltek egymásra, óvatosan bántak az eszközökkel, segítették egymást. Még azok a gyermekek is megkóstolták a gyümölcs-zöldség levet, akik nem szeretik a gyümölcsöket. Csodás hetet zártunk, boldogok voltunk, a hónap dalát az egész óvoda dúdolta már.
A mozgás szeretete a gyermekeknél a farsangi tánc megtanulásakor is megmutatkozott, lételemük. Az órán megbeszéltük, hogy szívesen járnak testnevelés órára, lelkesen vesznek részt néptánc órákon, szívesen mozognak szabadidejükben. A hónap dalának hallgatása közben a gyermekek kis tanárokká váltak, egymásnak mutattak tornagyakorlatokat, melyet a társak örömmel utánoztak.
Beszélgettünk a sport , mozgás fontosságáról. Osztályunkból két fiú is jár Kisvárdára labdarúgó edzésekre. Egyikük korosztályának sikeres kapusa. Ő mesélt társainak az iskolában élményeiről, hogyan készül a focicsapattal, az edzésekről, a kapusedzésről, a hétvégi meccsekről. Bevallotta sikert szeretne elérni, ezért minden idejét a gyakorlásnak szenteli. Elhívta osztálytársait otthonába, ahol megmutatta érmei, díjait, okleveleit. A gyermekek kedvet kaptak egy kis mozgáshoz, a jó időt kihasználva örömmel fociztak, próbára tették a több versenyen „legjobb kapus” cím birtokosát.
fábiánsebestyéni arany jános óvoda,közművelődési intézmény és könyvtár
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük. A következő játékokat választottam az ajánlottak közül:
1. Az én hangom
2. Együtt az Á, Ó, Ú
3. Hervad a rágom, éled a virágom
4. Rongybabává válok, csak pihenni vágyok
5. Totyog a liba, nagy a galiba
Majd meghallgattuk a Jól érzem magam c. dalt.
A téma feldolgozását a könyv által javasolt kérdésekkel dolgoztam fel. Megbeszéltük, hogy mi az ami örömet, vagy bánatot okoz nekünk. Mi tesz egészségessé, ill. beteggé.
A téma feldolgozása A lusta király c. mese elmondásával folytatódott. Irányított kérdésekkel visszakérdeztem a mese szereplőire, történetére, mondanivalójára.
A témát a könyvben szereplő király kiszínezésével zártam le. A színezőt otthon kellett befejezni a szülőkkel. Megkértem a gyerekeket, hogy beszélgessenek a családban arról, hogy mi teszi őket boldoggá, s boldogtalanná. Mi teszi őket egészségessé, ill. beteggé.