Testmozgás

1. Relaxáció: -Malomkörzés, összehangoló
2. A hónap dala: Jól érzem magam boogie-a szöveget mozgással kísérve
3.1,2,3,4, néz a kezem égig ér! mondóka mozgással
4.Játék: Tűz, víz, repülő
5.Munkafüzet 66. oldal
6.Kerti játék: Kapjuk el a rablókat!
A mozgásos tevékenységekre helyeztük a hangsúlyt, a munkafüzet feladatai kapcsán beszélgettünk az egészséges táplálkozásról. A gyerekek legjobban a kerti nyomozást élvezték. A foglalkozás végére jól átmozgattuk a testünket, megálltunk, megpihentünk, örültünk, hogy együtt játszhattunk.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
A Testmozgás téma feldolgozása
1, Idézet megbeszélése.” Az élet olyan, mint a biciklizés. HA meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod!”
2, Kérdések megválaszolása. Ki sportol? Miért sportolsz? Miért nem sportolsz? Mi a jó a testmozgásban? Boldoggá tesz a testmozgás? Miért jó a testmozgás ? kérdésre a választ a sportoló gyerekek megválaszolták egy lapon.
3. Barkochba játék: cédulákon sportok elnevezése található; az első önként vállalkozó elmutogatja az elsőt; aki kitalálja, az mutatja a következőt.
4, Van-e példaképed a sportban? ki az? Miért pont Ő?
5, A sportolás/testmozgás lehet boldogságfokozó?

Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
A diákok a plakátkészítést választották. Párban dolgoztak.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A diákok plakátokat készítettek, mellyel felhívják a figyelmet az egészséges életmódra.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Nagy és sok területet magában foglaló téma ez is. Nagyon közel áll a csoporthoz,hiszen egész évben jelen van a mozgás és az egészséges életmód. Sokféle játékot kipróbáltunk,több helyszínen szerveztünk mozgásos játékokat amelyben a gyerekek a legnagyobb örömüket lelhették.
Május 20-22 között Csömödéren a Zakatoló Erdei Iskolában táborozott a két 5. osztály.
Csodálatos erdei környezetben töltöttünk három napot. Mindhárom nap Boldogságórákat fűztünk hozzá az az napi programjainkhoz.
Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
Mivel negyedikesek vagyunk, kiállítást rendeztünk az évek alatt kapott érmeikből, okleveleikből. A különböző sportágak képviselői pedig bemutatót ( és edzést) tartottak a többieknek a tornateremben.(dzsúdó,karate). A gyerekek nagyon élvezték ezt a különleges foglalkozást.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Álomutazás(aim) és jó tanácsok az egészséges életmód(om)hoz
Négy foglalkozáson keresztül dolgoztuk fel a hónap témáját. Beszélgettünk, énekeltünk, táncoltunk, tornáztunk, futottunk, játszottunk, kacagtunk, öleltünk, írtunk, rajzoltunk, ragasztottunk. Munkálkodtunk párban, csoportban és egyénileg is. A gyerkőcöknek felajánlottam, hogy választhatnak a feladatok közül:
állítsanak össze egy felnőtteknek szóló álomutazást vagy készítsenek plakátot úgy, hogy mindkettő az egészséges életmódról szóljon.
Időközben úgy alakult, hogy elkezdtek érdeklődni, mi a kedvenc ételem, sportom stb. Ezek után nem győztek ellátni jó tanácsaikkal. Élvezték, hogy ők szabhatják meg mikor keljek, feküdjek és mit tegyek, egyek. Az Álomutazásokban szerepelt többek közt masszázs, léghajózás, gőzmozdonyozás, helyi ételek megkóstolása, esti imádkozás, lovaglás, korcsolyázás, úszás és még sorolhatnám a sok ötletüket. Élvezték és örültek neki, miután felolvasták és a táblára helyezték munkáikat közöltem: Megvéve! Aztán kértem őket, hogy szóljanak az igazgató néninek, én most elmennék egy kis időre szabadságra, hogy megvalósíthassam ajánlataikat!
A munkáik közül nem tudtam választani, ezért töltöttem fel mind.