Óvodánkban sport-délelőttöt szerveztünk, ahol a gyerekek különböző sportokat, mozgásformákat próbálhattak ki.

Óvodánkban sport-délelőttöt szerveztünk, ahol a gyerekek különböző sportokat, mozgásformákat próbálhattak ki.
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
A papírcsata hihetetlen jól sikerült! 2 x 2 perc alatt rendkívül elfáradtak! .)
Pestszenlőrinci Kerekerdő Óvoda Zöldike tagóvoda
Ebben a hónapban egy családi nap keretében a gyerekek különböző sportos játékot próbálhattak ki. Egy nagyszerű kiránduláson is részt vettünk a budaörsi Csiki Pihenőparkban, ahol a sok érdekes és hasznos ismeret mellett bőven volt lehetőség a sportolásra, mozgásra, szaladgálásra is.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Ezen a foglalkozáson beszélgetést kezdeményeztünk arról, hogy milyen jótékony hatásai lehetnek a rendszeres mozgásnak, sportolásnak. Ügyesen összegyűjtötték a gyerekek, hogy miért nevezhetjük boldogságfokozó technikának, hogyan kapcsolódik az eddig tanultakhoz. Barátokkal mozogni, célokat kitűzni, megküzdeni, apró örömöket átélni, ezekért hálásnak lenni mind kapcsolódik a testmozgáshoz és hozzájárul a boldogságszintünk növeléséhez.
Természetesen nemcsak beszéltünk róla, hanem aktívan ki is próbáltuk. A tornateremben bemelegítésként kedvenc játékainkat játszottuk, mint színfogó, színlabda. Az udvaron kerékpározva teljesítettünk egy akadálypályát, majd Derecske utcáin is bicikliztünk. A jó hangulatot, és boldogságunkat az időnként eleredő eső sem szegte. A Példaképek feladatot választottuk, hiszen iskolánk volt tanulója Eszter úszásban országos sikereket ért el, amire nagyon büszkék vagyunk. Kitartását, a sportban tanúsított alázatát, önfegyelmét példaértékűnek tartjuk.
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
A kisfilmre azért esett a választásunk, mert a Mese csoportos gyermekek nagyon mozgékonyak és örömmel vesznek részt ilyen tevékenységekben. A videó elkészítése előtt sokat beszélgettünk arról, hogy mit tehetünk azért, hogy egészségesek legyünk. Rengeteg önálló gondolatunk volt, amelyeket korukhoz képest ügyesen megfogalmaztak. Ezekre az ötletekre alapoztuk a kis videó megszületését. A mozgásos részekben lévő gyakorlatokat mind a gyerekek találták ki és valósították meg. A többi rész szintén a gyerekek ötleteiből tevődött össze, viszont a megvalósításban az Óvónénik segítségét igényelték. A program témája az egész hónapot erőteljesen végig kísérte : udvaron szervezett mozgásos játékok, kirándulások, táncos megmozdulások, sport tevékenységek. A felsorolt gyermekprogramokról rengeteg fotó készült, melyből néhányat feltöltöttünk a videó lezárásaként. A gyerekek számára ez a téma volt a legkedvesebb, mivel számukra nélkülözhetetlenen a mozgás. Meglátásaink alapján megvalósult a stresszoldás, jó hatással volt a lelki világukra, sokat nevettünk közösen, boldogság és önfeledt öröm árasztotta el a Mese csoportot.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Egy osztályfőnöki órán dolgoztuk fel a témát, plakátot délután készítettük el a tanulókkal. A hetedikesek sokat beszéltek kedvenc sportágukról. majd elkészítettek egy általuk helyesnek vélt napirendet is. Sokat segített a mellékletben kiadott sablon. A kifogások témacsoportba is belekezdtünk. Nagyon hasznos tanácsokat adtak a képzeletbeli szereplőknek, akik nem akartak eleget mozogni. Talán ez a faladat tetszett leginkább a diákoknak. A zárókörben el is mondták ezt.
Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola
A Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola 2. osztályos tanulóival egész hónapban kiemelten figyelünk az egészséges életmódra. Napi tevékenységeink között mindig szerepet kap a mozgás. Boldogságóránkat a hónap dalával kezdtük, megalapozva ezzel az óra hangulatát. Megbeszéltük kinek mi a kedvenc sportja, mit szeretne a jövőben kipróbálni. Ezeket a tevékenységeket le is rajzolták. Az egészséges étrend összeállítása már nem volt számukra ismeretlen, mert magyar olvasásból is volt nemrégiben hasonló feladatuk egy olvasmányhoz kapcsolódóan.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– történet elolvasása, megbeszélése,
– lassított felvétel: sportos mozgás végzése csak mozdulatokkal, a többieknek ki kellett találni a sportágat,
– sportágválasztó – munkafüzetet kitölteni, majd sportágakat nézegettünk,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hagyományos mozgásformák kipróbálása (pl.: gumizás, ugróiskola, stb)