
Testmozgás


Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI 2.a
Csoportunk nagyon aktív ezen a területen. Sokat mozgunk, ismerkedünk mindenféle mozgásformával. Úsztunk, korcsolyáztunk, fociztunk a napi mozgás mellett. A mese feldolgozásával kezdtük a témát, aminek tartalma, mondanivalója rögtön érthető volt a gyerekek számára. A tükörjátékot a tüz, víz játékot gyakran szoktuk játszani. Egy közös rajzot készítettünk.
Tudjuk, hogy a gyermek lételeme a mozgás, és ehhez igyekszünk a mindennapok során a feltételeket megteremteni. A mozgástól nemcsak fittebbek, erősebbek, energikusabbak leszünk, hanem könnyebben tudjuk az elénk kerülő „akadályokat” legyőzni. Célunk, hogy a gyerekekben kialakuljon egyfajta igény a mindennapi mozgásra, ami később életmódszerűvé válhat. Ennek érdekében a mindennapi mozgásos játékokon kívül óvodai szinten csapatjátékokat szerveztünk, zumbáztunk az egészségnapon községünk focipályáján, egy másik alkalommal ugrálóvárat „varázsoltunk” udvarunkra, illetve focigálán vettünk részt a fiúkkal. Mindezen alkalmak elengedhetetlen kísérője volt a jókedv, móka, kacagás.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Sportiskolai osztályban tanulunk, nálunk mindenki rendszeresen sportol. Délutánonként különféle sportági edzésekre járunk, és komoly versenyeredményekkel is büszkélkedhetünk.
Nagyon fontos szerepet játszik életünkben a mozgás, ami egyben örömforrás is számunkra.
Erről tanúskodnak tablónk fotói.
Kalász Suli Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mindennapi életünkben egyre kevésbé van jelen a mozgás, egyre több gyermek küszködik iskolánkban is súlyfelesleggel. Ezért számomra és osztályunk számára is oly fontos a mindennapos testnevelés , akár tornatermi , akár udvari játék formájában. Azt hiszem szerencsések vagyunk, mert a 25 fős osztályból 2 gyerek az, aki csak a testnevelés órákon végez rendszeresen mozgást, a többiek legalább heti két alkalommal egyesületi szinten sportolnak.
A téma bevezetéseként elhangoztak a tankönyv kérdései ( Álljon jobbra, aki….balra, aki…..)Érdekes volt látni, hogy néha tanácstalanok voltak,ezért középre álltak. Beszélgettünk a mozgás előnyeiről, megvitattuk, miként oldja a szorongást, hogyan segít a tanulásban, miért jó a stressz levezetésére, mire tanít, ….majd elolvastuk a Nyúl és a sün meséjét. Kifejtették a gyerekek ,hogyan kellett volna a nyúlnak viselkednie( nem szabadott volna csúfolni a sünit..) , milyen tulajdonságokkal rendelkezett (gonosz, bántó, arcoskodó, nem kedves…) és milyenekkel kellett volna ( kedves, barátságos, segítőkész, ..).
A mese után arról beszélgettünk, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik vajon egy igazi sportoló. (Kitartó, céltudatos, erős, erős a lelke, hogy elviselje a vereséget és a győzelmet, okos, tanulékony, bátor…)
Ezek után áttértünk arra, hogy a testmozgás önmagában nem elég ahhoz, hogy egészségesen éljünk. Ehhez hozzásegít, ha egészségesen étkezünk, vigyázunk ,kerüljük a balesetveszélyes dolgokat, nem károsítjuk a szervezetünket ( cigi, csoki, sok kenyér, üdítők…), rendszeresen tisztálkodunk stb. A gyerekek ezt jól össze tudták szedni , mert környezetismeretből ebben az évben sokat beszéltünk a témáról. Ezek alapján választották ki a plakátkészítést és alkották meg a csatolt képeket.
Dr. Bokoriné Rayman Katalin és a 3.b
Bajai Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Kollégiuma
A tanulók, amikor meghallották, hogy a testmozgás a téma, megörültek, mert könnyen és szívesen beszélhettek róla. Nagyon sok egyéni véleményt, élményt mondtak el: az egészséges életmódról, a példaképekről. A csoport tanulóinak több mint a fele elmúlt 18 éves, hogy kit tekintenek példaképnek kérdésre nem biztos, hogy egyetlen személlyel tudnának válaszolni. Végül is az első példaképnek a szülőket tekintették, majd a barátokat, a sportolókat. Megállapították, hogy velük közösen jó lenne mozogni, együtt lenni. A sikerélmény és a baráti megerősítés hatására kitartóbban sportolnának. A plakát rajzolásakor figyelembe vették: mit, és hogyan lehetne megvalósítani, és a bajai olimpikonokat tekintették példaképnek.