Örömmel mozgattuk meg testünket a hónap minden napján, amely vidámsággal töltött meg bennünket.

Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Örömmel mozgattuk meg testünket a hónap minden napján, amely vidámsággal töltött meg bennünket.
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Örömmel mozgattuk meg testünket a hónap minden napján, amely vidámsággal töltött meg bennünket.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Az egészséges életmód egyik pillére a mozgás, a sportolás. A sportolás nemcsak a felesleges kilókat tünteti el. Javít az állóképességeden, erősíti az immunrendszered, kitartásra tanít, és jobb kedved is lesz tőle. Alakítsd át úgy az étrended, hogy kövesse az egészséges táplálkozás alapelveit. Videónkban azt mutatjuk be, mit teszünk mi az egészségünkért!
Bajai Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Kollégiuma
Csoportunk tagjai számára fontos az egészséges életmód. A kollégiumban nem egyszerű feladat az egészséges életmód alapelveinek eleget tenni. Sok-sok óra az iskolapadban, szakkörök, különórák, rohanás, menzai étkezés és még sorolhatnánk. Örömmel látom, hogy az esti kocogás vagy egy vacsora előtti séta sokak számára alapvető igénnyé lép elő. Némi hiúság is motivációs tényező, de a lényeg, hogy a testmozgás lassan a mindennapok részévé válik. A boldogságórákon a már megélt élményekre alapozva sorra vettük az egészséges életmód alappilléreit. Ezekből a beszélgetésekből született a mellékelt rajzunk.
Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A Magyar Diáksport Szövetség szervezésében sportfesztiválon vettünk részt a Miskolci Egyetem Sportcentrumában.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
(Kisürge csoport,Horváth Tímea-Boldogságóra-oktató)
Győri Váci Mihály Általános Iskola
Osztályunkban sokan sportolnak, vagy táncolnak. Így mozognak heti több alkalommal rendszeresen, sőt hétvégén is. Többen versenyszerűen sportolnak, amelyhez a délutáni edzéseket iskola előtti illetve hétvégi alkalmakkal is kiegészítik. Filmünkben bemutatjuk kinek mi a kedvenc sportja illetve mozgása.
A képeken és felvételeken osztályunk tanulói (is) láthatók edzés, vagy verseny közben, illetve testnevelés órán.
Itt szeretnénk kifejezni köszönetünket minden edzőnek, tanárnak, sporttársnak, családtagnak, vagy barátnak, aki a képek és filmek elkészítésében segített. A filmet szerkesztette és vágta: ZOZO.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Példakép
Az iskolánkban a hátrányos helyzetű gyerekek körében nem szokásos az, hogy a gyerekek edzésre járnak vagy más sporteseményeken vegyenek részt. Az ő esetükben előtérbe kerülnek azok a gyakorlatok, amelyek kifejezetten a mozgáskoordinációt, az ügyességet és a koncentrációt erősítik. Ezért náluk a legfontosabb feladat a testi és lelki szükségleteinek kielégítése, az egészséges életmód kialakítása, hogy a hétköznapjaik során, és később, önálló, felnőtt életükben is képesek legyenek életmódjukra vonatkozóan helyes döntéseket hozni, egészséges életvitelt kialakítani. Beszélgettünk az egészséges táplálkozásról, a helyes napirend kialakításáról, a személyi higiéniáról. A foglalkozáson ezt figyelembe véve páros munkával gyűjtöttek a gyerekek képeket, gyümölcsöket, zöldségféléket mozgással kapcsolatos képeket.
(Spongyabob csoport, Csókás Margit-Boldogságóra-oktató)
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A május sok örömöt ad gyermekeknek, felnőtteknek egyaránt. Anyák napjával kezdődik, a gyermeknappal ér véget.
Igazán hálás téma a mostani, a testmozgás gyakorlása akkor, amikor a testnevelést egyébként is az első helyre teszik a gyerekek az örömtantárgyak közül.
A téma feldolgozása során előzetes „feladatként” élményeket gyűjtöttünk a testmozgás öröméhez. Tartottunk egy különleges „boldog-tesiórát”, amikor mindenki kipróbálhatott olyan eszközöket, amire még eddig nem került sor a testnevelés órákon és nagyon vágytak már a kipróbálására. A legnagyobb népszerűségnek a gólyalábak és a trambulin örvendtek.
Anikó tanító néninek hála a következő héten az örömtantárgyak közül szintén előkelő helyet elfoglaló rajz órán valósítottuk meg az egészséges életmódra felhívó sajátos plakátunkat.
Beszélgettünk arról, kinek mi a kedvenc sportága, melyiket űzi rendszeresen, melyiket szereti „csak” nézni.
Iskolánk tagja a Magyar Olimpiai Akadémiának, így nagy hagyománya van nálunk a sport szeretetének. Sokan szivacs-kézilabdáznak az osztályból. Természetesen a fiúk futball iránti rajongása is kijött. Szintén többen nevezték meg a futást, úszást kedvenc sportjuknak. Beszélgettünk a mai kor példaképeiről is.
Egy rövid vizualizációs meditáció után, melyben elképzeltük magunkat kedvenc sportunkat űzve, vagy a dobogó legfelső fokán, papírra vetettük a megjelenő képeket. A kerek „pöttynyi” képek azután felkerültek a „labdáinkra”. A labdák pedig az olimpiai folyosónk falára, példaképeink fölé. (Olimpiai folyosónkon az újkori olimpiák magyar érmesei, pontszerzői fényképeivel díszített „képes” beszámolók hirdetik az olimpiai eszmét, a sport örömét, a magyarok méltó helytállását a békét jelentő világjátékokon.)
A labda pedig a hétköznapok boldogságát jelképezi osztályunkban. Néhány kedves, segítőkész szülőtől pöttyös labdákat kaptunk. Így a tanítási órák közötti szünetekben is élvezhetik a gyerekek a mozgás, a játék önfeledt örömét.
Pöttyös labdáink hirdessék ezentúl az olimpiai folyosónkra érkezők számára, milyen nagyszerű az, amikor a mindennapos mozgás örömével hozzájárulunk egészséges életmódunkhoz!