
Testmozgás

Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
Ezt az órát az eddigi életmód tapasztalatok átbeszélésével kezdtük. Környezetismeret órán, etika tantárgyból is szó esett már az egészséges táplálkozásról, a mozgás fontosságáról.
Megcsináltuk az „Én és a mozgás” c feladatot. Azt tapasztaltam, hogy a gyerekek túlnyomó része aktívan részt vesz valamilyen sport foglalkozáson, van aki versenyszerűen sportol.
Készítettünk heti tervet étkezéssel és testmozgással kapcsolatban, és mivel a sportág választó rendezvény is ebben az időszakban volt, megbeszéltük, hogy ki mit szeretne kipróbálni, ki mit sportol, vagy sportolt. Szó esett az Exatlon tv műsorról is.

A szokásos relaxációs gyakorlat után a hónap dala következett, megmozgattuk a lábunkat, karunkat, szökdeltünk jobbra, balra, jól éreztük magunkat. Pihenésképpen elmeséltem a Lusta király című ajánlott mesét. Utána megbeszéltük, hogy mi nem vagyunk lusták, szívesen mozgunk. Legszívesebben a szabadban és a tornateremben, a játszótéren mozognak szabadon, kedvük szerint. A gyümölcs,- és zöldségnapok beiktatásával pedig a táplálkozással is hozzájárulunk ahhoz, hogy egészségesebbek legyünk. Kiszíneztük a lusta, illetve már nem lusta királyt, majd megkerestük a sporteszközök párját, közben megbeszéltük, hogy melyiket szoktuk, szokták használni. A vidám, tornázó cicák árnyékát is megkerestük, és azt, hogy melyik gyereknek melyik gyümölcs jutott. Ezután csapatokat alkottunk, és megpróbáltuk a lufikat a levegőben tartani. Nagyon élvezték a játékot, bár nem mindenki értette meg a játék szabályát. Többen, a kisebbek elsősorban saját lufit szerettek volna. Ezek után nagy örömükre elmentünk a tornaterembe, ahol szabadon játszhattak, mozoghattak az ott lévő eszközöket használva. (trambulin, labdák, egyensúlyozó tölcsér, ugráló labda, bordásfal) Készítettem egy rövid akadálypályát is Két egymástól elcsúsztatott padon kellett végig mászni úgy, hogy a hátukon kellett tartani a babzsákot, amit a pad elején lévő kosárból vehettek el, majd a pad végén bele kellett célozni az ott lévő zsámolyba. Miután mindenki kipróbálta amit szeretett volna kimentünk az udvarra libasorba, én vezettem a sort, és körbejártuk (futottuk) az udvart és átbújtunk, átmásztunk ott ahol csak lehetett. A délelőtt végén következett a jól megérdemelt szabad játék a szabad levegőn. Lehetőség volt most és máskor is a saját készítésű játékommal játszaniuk. Az egyik egy pálya amin végig kellett haladni úgy, hogy mindig a megfelelő kezükkel vagy lábukkal haladjanak. A másik egy páros versenyjáték. A különböző színű papírhengereket egyesével az ugyanolyan színű lapra kellett elhelyezni. Az első aki hamarabb és helyesen végez a feladattal.
Pápai Városi Óvodák Vajda Péter lakótelepi Tagóvodája
A mozgás öröme az óvodai mindennapokban megtapasztalható. A nagycsoportosok búcsúztatója során \”Fészekváltó napunkon\” is a mozgás örömét szerettük volna, ha átélik gyermekek és szülők egyaránt. Családi nyitott napunkon a programot játékos csapatverseny színesítette: a gyerekek szüleikkel együtt alkottak csapatot, ahol mindegyikőjük feladata ugyanaz volt: szembekötősdivel megkeresték egymást, mocsárjárással közlekedhettek, hullahoppoztak, ugrókötelezetek.
És hogy a testmozgás valóban örömforrás-e..?A képek önmagukért beszélnek.
A mi kis csapatunk lételeme a mozgás. Minden lehetőséget kihasználnak, ami nemcsak a testi erőnlét növelését szolgálja, hanem fokozza bennük a boldogságérzetet is. Szeretnek sportolni, tornázni, játszani, táncolni…Szívesen készítenek koreográfiát is kedvenc zenéikre. Jó érzés látni a közös alkotás és a táncból fakadó felszabadult örömet.
A rendszeres sportolás hatással van életünk minden területére. Az osztályból sokan sportolnak versenyszerűen, és többen csak kedvtelésből. Mindenki egyetért abban, hogy a sport növeli az önbizalmat, javítja a koncentrációt és jobb alvást biztosít. Megnéztük az ajánlott rövidfilmet majd sétáltunk egy jót a környéken és megbeszéltük a héten történteket.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola 5. a osztályos tanulóinak játékos, táncos boldogságórája.