EGÉSZSÉG-HÉT ÉS BOLDOG ÓRÁK PITYPANG ÓVODÁBAN
Az egészséghetünknek is az volt a célja, hogy a gyerekek játékos módon sajátíthassák el, hogyan kell ügyelnünk az egészségünkre, miért szükséges a testünk ápolása, a helyes táplálkozás, kihangsúlyozva a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, valamint az évszaknak megfelelő öltözködést, beleépítve a boldogságóra megtartását. Nagy feladat egy óvodás számára mindazokat a szabályokat, szokásokat elsajátítani, melyek az egészségét szolgálják. Kiemeltük a rendszeres mozgás fontosságát és azt is, hogy ha lehet, sokat legyünk kint a friss levegőn. Az óvodáskorú gyermekek gondolkodási, megértési folyamatában még főleg az érzelmek dominálnak, ezért sokat segítettek a témához szorosan kapcsolódó különféle versek, a testrészekkel kapcsolatos mondókák, mesék, történetek.
• Kiki néni védőnénivé és mesemondó lánnyá változott, és meglátogatta a csoportokat és magával hozta barátját, Rosszcsont Danit is. Felhívta a gyermekek figyelmét a sok gyümölcs és zöldség fogyasztására, a rendszeres és alapos kézmosásra, a megfelelő öltözködésre és arra is, hogy köhögéskor, ill. tüsszentéskor mindig tegyék a szájuk elé a zsebkendőjüket vagy a kezüket. A spontán beszélgetés lehetővé tette az egyéni élmények felelevenítését, melynek során hallhattuk, hogy a gyermekek többsége mennyire tájékozott e témákkal kapcsolatban. Matematika tartalmú megfigyeléseket is tehettünk a magasság és súlymérés kapcsán, pl. ki a legmagasabb, legalacsonyabb, legkönnyebb, ill. legnehezebb.
• Zöldség gyümölcssalátát, gyógyteákat készítettünk, beszéltünk fogyasztásuk fontosságáról, elneveztük a bennük található vitaminokat „vitamin katonáknak”, melyek az egészségünkre vigyáznak. Válogattunk, csoportosítottunk forma, szín, méret stb szerint. Ehhez kapcsolatos körjátékokat, dalokat, meséket választottunk.
• Kiemelt hangsúlyt fektettünk a nagymozgások fejlesztésére is. A hét lezárása a közös torna volt, melyet Kati, Ildi, Évi vezetett. Levezetésnek, egy gyermekmeditációt választottunk, hiszen, nem csak a fizikai, hanem a lelki egészség is fontos. Ezeken a közös foglalkozásokon a csoport kohézó növelése, csapatszellem kialakítása is a cél.
Csodás hetet zártunk, boldogok voltunk, az egészség hónap dalát az egész óvoda dúdolta már. Köszönettel tartozunk a BOSZY Gyógyfű Kft-nek a teákért, és Bátori családnak a közreműködéséért, valamint Kormos Őr családnak es a gyógyszertáruknak, a vitaminokért.
Testmozgás
Ha össze kell fognunk és a célunk, hogy a lehető legtöbb almát leszüreteljük, jó hangulatban, segítve egymást, akkor a törpékből óriások leszünk.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Ha már sport , akkor akadályverseny, melyen mindig nagy lelkesedéssel vesznek részt a gyermekek 🙂
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskolában ebben a tanévben kezdtük a boldogságprogramot. Két osztályban terveztem az indulást. Hamar híre ment ezeknek a gyerekek által szeretetóráknak nevezett foglalkozásoknak. Osztályfőnökök kérték, gyerekek állítottak meg a folyosón, hogy náluk is tartsak ilyet. Így néhány hónap elteltével már két kivétellel az iskola összes osztálya részese lehetett a programnak. Vallom, hogy segíteni a gyerekek mentális és fizikai egészségének megóvásában, a lehető legfontosabb feladat. Hiszen mit ér a sok tudás, ha az ember nem egészséges. Munkánkat több elismerés is övezte. Bemutatta munkánkat a helyi tv, tartottunk bemutató órát a nyílt napon, rövid ízelítőt a leendő elsősök szüleinek, egyik hónapban a hónap tanára lehettem, tanítványaim pedig elkészítették a hónap legjobb plakátját és videóját is. Részt vehettem a „Boldogságturné” pécsi állomásán, ahol workshopot tarthattam. Munkám során személyesen találkozhattam Oláh Attila professzor úrral is, aki nagy hatást gyakorolt rám. Jelenleg a mesterprogramomon dolgozom, témám a boldog iskola program. És ez csupán az első év volt. 🙂


Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvodája
-kezdő relaxáció: „Malomkörzés”
-zenehallgatás: Jól érzem magam boogie
-mondóka: Kerekerdő kalandra hív téged …
-mese: A lusta király
-zárás: Tükörjáték