Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen, bár most otthon vagyunk a gyerekek nagyon szeretik a sportot, szeretnek rajzolni, szeretnek az egészséges életmóddal foglalkozni.
Az alábbi videóban egyik tanítványom szerepel,. kapott utasításokat végzett el otthon, maga szerekesztette a videó alá a zenét is, és különösen tetszett, hogy a #maradjotthon felirat is szerepel benne! Igen, nem állt meg az Élet, így is lehet, otthon is érezhessük jól magunkat, miközben vigyázunk az egészségünkre!
Testmozgás
Ismeretterjesztő szöveget olvastunk a testedzés és sport jótékony hatásairól. Tesztet töltöttünk ki az egészséges életmódról, majd az eredmények tükrében jó tanácsok megfogalmazása következett a jövőre vonatkozóan.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Az egészséges életmódhoz hozzátartozik a szabadban eltöltött séta, mozgás is. A legfrissebb levegő a fák közt van, így Madarak és fák napja alkalmából néhány diák rajzolt. Ezzel kívánunk mindenkinek jó egészséget!
A hét picit nehezebben valósult meg mint az eddigiek, nehéz volt így távoktatásban foglalkozni a mozgással, és az egészséges életmóddal.
Ezen a héten is 5 napon keresztül dolgoztuk fel a témát.
1.nap:
Első napon egy videó üzenetben beszélgettünk a mozgás jelentőségéről, miért kell rendszeresen mozogni és milyen jótékony hatásai vannak a mozgásnak. Beszélgettünk arról mennyi mindenre van kihatással ha az ember rendszeresen végez mozgást.
Majd a mozgásos mondókát videó üzenetben elküldtem a gyerekeknek, ahogy bemutattam nekik a mozdulatokat.
Ezután két feladat volt fényképezzék le és küldjék vissza ahogy ők is tornáznak. A második feladat pedig hogy menjenek ki a szabadba és mozogjanak. Készítettek akadálypályát, kerékpároztak, fekvőtámaszoztak, gimnasztikáztak az udvaron és a szobában is.
Meghallgattuk Bagdi Bella új dalát, a Jól érzem magam dalt.
2.nap:
Második napon is még kimondottan a mozgással foglalkoztunk és annak jótékony hatásaival, átismételtük amit tegnap megtanultunk.
Egy torna videóval kezdtük a napot.
1. feladat a munkafüzetből a tornázó cicának meg kellett keresni az árnyékképeit.
2. feladat küldtem a gyerekeknek 8 darab képet. Amin a tisztaság manóknak el kellett dönteniük hogy egészségvédő vagy egészségkárosító hatásai vannak e amik a képeken szerepelnek (szemetelés, mozgás-gyaloglás-sportolás, szmog, erdőtüzek, fák-virágok ültetése, szelektív hulladék gyűjtés, dohányzás, takarítás).
3. feladat az volt hogy hallgassák meg Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét. Átbeszéltük hogy milyen fontos dologra jött rá a lusta király. Kitartó volt és elszánt és meggyógyult a mozgás hatására.
Majd akinek volt kedve lerajzolhatta a saját elképzelt játszóterét.
3. nap
A mai reggelt is tornázással indítottuk.
Ezután videóban már kimondottan az egészséges életmóddal foglalkoztunk. Megbeszéltük hogyan tudjuk óvni a szervezetünket, mi van rá jótékony hatással. Mi az amivel hozzá tudunk járulni ahhoz hogy egészségesen éljünk.
Kártyák segítségével beszélgettünk a gyümölcsökről és a vitaminokról.
Ezután elküldtem nekik a munkafüzetből a gyümölcsös összekötős feladatlapot és az árnyékképes feladatlapot.
3 feladat ezen a napon az volt hogy rajzolják le kedvenc gyümölcsüket, vagy egy nagy gyümölcsös tálat készítsenek.
4.nap
Mai napon is tornáztak a gyerekek egy kicsit.
Ezután tovább folytattuk az egészséges életmód témakörét.
Elküldtem a gyerekeknek újra a gyümölcsös videót, amiben bemutattam nekik a gyümölcsöket. Készítettem zöldségekről is ilyen videót.
Majd összekevertem ezeket a kártyákat és megkértem a gyerekeket emlékezetből próbálják megnevezni a látott gyümölcsöket és zöldségeket. Illetve el kellett dönteniük melyikből van több? Matematikai tapasztalatszerzésre volt lehetőségük ebben a feladatban. Egyik kislány még le is rajzolta a gyümölcsöket és zöldségeket így kártyákat készített ő is és videóban mondta el nekem hogy mi a nevük és melyikből mennyi van 🙂
Második feladatuk az interneten keresgélés volt.
Egészség manó kutató játék: Keresőbe be kellett írniuk ezeket a szavakat
-egészség
-gyümölcs,zöldség
-vitamin
-mozgás
-sportolás
-gyógynövény
-egészséges táplálkozás
-kirándulás
Feladat: Keressetek egy dalt, egy képet vagy egy idézetet, ami csak nektek tetszik és azt küldjétek vissza.
A gyerekek és a szülők is élvezték ezt a feladatot nagy aktivitással vettek részt a feladat megoldásában.
A gyerekeknek segítség képen én is küldtem képet, idézetet és egy dalt, ami nekem tetszett a szavak beírásával.
5. nap
Záró napon ismét tornáztak.
A mai napon a sportok kaptak nagy szerepet. Videók segítségével bemutattam nekik különböző sportokat.
Miután megnézték a videókat a sportokról küldtem nekik én is 7 db kártyát amire rá rajzoltam 7 féle sportot. A feladatuk az volt hogy a saját kedvenc sportjukat rajzolják le nekem.
Ezután elmondtam nekik hogy a heti jelkép egy labda, akinek volt kedve rajzolt nekünk egy labdát.
Harmadik feladat pedig az volt hogy a munkafüzetből a sporteszközöket próbálják meg párosítani.
A hét zárásaként pedig videóban felhelyeztem nekik az utolsó előtti jelképet a boldogságvárra.
A hét zárásaként elmondható hogy gyerekek minden nap elkészítették a feladatokat, amiket kitaláltam nekik, ezen a héten kicsit kevesebben voltak aktívak mint eddig volt jellemző, de a hetet pozitív visszajelzésekkel zártuk le.
A gyerekek havi táblázatot készítettek arról, hogyan ápolhatják testi és lelki egészségüket!
A gyerekek havi táblázatot készítettek arról, hogyan ápolhatják testi és lelki egészségüket!
Havi táblázatot készítettek a gyerekek, amelybe bekerültek azok a napi feladatok amelyekkel igyekeznek megőrizni testi és lelki egészségüket!
A rendszeres sportolás hatással van életünk minden területére. Az csoportból sokan sportolnak versenyszerűen, és többen csak kedvtelésből. Mindenki egyetért abban, hogy a sport növeli az önbizalmat, javítja a koncentrációt és jobb alvást biztosít.. A rendszeres sportolás hatással van életünk minden területére. Miközben tökéletesítjük a távolságtartás gyakorlatát az új koronavírus járvány miatt, a sportok és a mozgás szerelmesei igyekeznek új mozgásformákat és lehetőségeket találni. Mindennél fontosabb szerep jut most ennek, hiszen a rendszeres testmozgás és sport bizonyítottan csökkenti a stresszt, miközben dopamint termel és erősíti az immunrendszert.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Szerencsére még a „karantén” elején az egyik facebook csoportban találtam egy nagyon jó „Mozgásos ábécé” elnevezésű testnevelő feladatsort, melyet kicsit átalakítva a következőképp juttattam el gyerkőceimhez:
„Szép jó reggelt Mindenkinek!
2020.04.01-jén kezdd a napot egy kis bolondos mozgással!
A felnőttek most a facebookon azzal űzik el unalmukat, hogy különböző kihívásokat tesznek közzé! Pl. „Táncolj legényest!”, „Énekelj egy népdalt!” stb. Én most köztetek szeretnék indítani egy ilyen kihívásos játékot „Mozgásos ábécé” címmel. Ma én leszek aki megadja a szót, és én leszek a kihívó is. A feladatotok: végrehajtani azt a gyakorlatsort, amit a mellékletben találtok. (Az ábécé 44 betűjéhez egy-egy gyakorlat.)
A mai gyakorlatsort az osztályban tanító pedagógusaid nevei adják. Dönthetsz úgy is, hogy az azonos betűkhöz tartozókat nem ismétled meg.
Tehát: erikaévaildi. Az ehhez tartozó mozgás a következő, csak elkezdem, majd te folytasd: (e)magas térdemeléssel helybenfutás 15 sec, (r)ugrálás egy lábon 5-5x, (i)páros karkörzés előre-hátra 5-5x, stb. Így haladj tovább!
Az én kihívottam a holnapi napra, csütörtökre: Ádám!
Ádi, ha végeztél ma az összes feladatoddal, találj ki egy szót! Ha megvan, kérd meg anyukádat, hogy írja meg a szülői messengercsoportba, és azt is ki lesz a te kihívottad! Én pedig reggel közzé teszem azt is. A pénteki kihívott hétfőre hív ki.
Jó tornázást!”
Azóta is folyamatosan egymás szavára mozgunk, már a második körnél tart az osztály. Vannak, akik érzelgősebb szavakat küldenek (osztály, szeretet, ölelés, hiányzol), de azért a vidámság sem marad el, erről is gondoskodnak az olyan szavakat kitalálóink, mint pl. xilofon, számítógép, elkelkáposztástalaníthatatlanságoskodásaitokért, lasagne. Az érkező szavak, képek és felvételek alapján úgy látom tetszik nekik ez a kihívásos játék.
Boldogóra: Testmozgás
– A májusi boldogóránk témája a testmozgás.
Most nem lesz nehéz dolgotok, hiszen a mozgásos ábécénk minden nap biztosít egy kis minimális mozgássort számunkra. De biztos vagyok abban, hogy ti ettől sokkal többet mozogtok!
„Minden egészséges mozgás közt, minő a járás, lovaglás, kocsizás, vívás, táncz stb. a legüdvösebben hat a nevetés előidézte mozgás.” (Aszalay József)
Ennek szellemében hallgassátok meg Bagdy Bella dalát és kövessétek a dal mozgásinstrukcióit!
– Feladatok:
Válasszátok ki az öt feladat közül a nektek legjobban tetsző kettőt! Oldjátok is meg! Ezekről készítsetek felvételt vagy fotót a feladatoknak megfelelően! Le is rajzolhatjátok! De legfőképp sokat mozogjatok!
1. Tájoló
Viszonylag nagyobb, puhább, biztonságos eszközök felhasználásával készítsetek először egy könnyű akadálypályát. Egyszerre egy valakinek kell áthaladnia a pályán, méghozzá bekötött szemmel, míg a társa (vagy felnőtt) szavakkal minél pontosabban navigálja őt. Segítő információk lehetnek például a következők: „jobbra, balra, előre, hátra”, vagy az égtájak „észak, dél, kelet, nyugat”. Cseréljetek szerepet! A pályán idővel nehezíthettek, változtathattok.
2. Egészségmanók
Kik azok az Egészségmanók? Vajon mi lehet a dolguk, miben tudnak nekünk, embereknek segíteni? Találjátok ki és egy bármilyen általatok választott eszközzel mutassátok be őket! Lehet ez egy egyszerű fogalmazás, de megteheted mesében vagy dalban elmondva is. Felirattal ellátott rajzot is készíthetsz, de gyurmában is gondolkozhatsz!
3. Papírzene
Sokféle méretű és papírminőségű újságlap segítségével próbáljátok ki, hogyan tudtok hangot csiholni belőlük! Tetszés szerint összetéphetitek, hajtogathatjátok, gyűrhetitek, hogy különböző hangokat, zörejeket adjon. Más-más hangot csalhattok elő például a papír lengetésével, fújásával, valamihez való dörzsölésével, tépésével, különböző felületeken való húzásával. Szerkesszétek össze a hangokat folyamatos „zenévé”. Minél többen „zenéltek”, annál érdekesebb! Adjatok címet is a zeneműveteknek!
4. Kedvenc mozgásformám otthon
Írjátok le a kedvenc otthoni mozgásformátokat! Írjátok le azt is, hogy mi tetszik benne, hogy mi az, amit egyedül, testvérrel vagy szülővel együtt szerettek végezni. Van-e olyan mozgásforma, amit szívesen kipróbálnátok még és miért? Rajzot is készíthettek mellé!
5. Jöhetnek a törülközők!
Tudtátok, hogy sok szállodában és apartmanban a személyzet állatokat formáz meg törülközőkből és azokat a bevetett ágyon hagyják? Bizony, nem kis meglepetésére a vendégeknek. Ti is készítsetek hajtogatással állatokat különböző színű és méretű törülközőkből!
Jó szórakozást, egészséges napokat!
Testmozgás 9. hónap Boldogságóra
I. Bemelegítő zenés testmozgás:
Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalára
II. Relaxációs gyakorlatok:
„Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj!”
„Domborítok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga!”
„A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom!”
III. Boldogság Dóra meséje:
Makk Marci kirándul című mese
IV. Beszélgetés a mese feldolgozása:
Hová indult Makk Marci és Makk Marcsi a mesében?
Mi került a hátizsákba? Egészséges ételeket vittek magukkal?
Milyen mozgásformákat végeztek a meseszereplők a kirándulás során?
Milyen volt a hangulatuk? Hogyan érezték magukat?
Mit kell tennünk egészségünk megőrzése érdekében?
V. Válogatás, egészséges egészségre káros ételek képei közül
VI. „ Sokat vagy keveset „játék (Tudatos, egészséges étkezésre figyelemfelkeltő, feszültségoldó játék)
Kicsiknek: Ügyességi mozgásos feladatok végzése (a szőnyegen nyilak mutatják a haladás irányát, karikába ugrás, egyensúlyozás az erdei hídon, lábnyomkövetés, átkelés az alagúton)
Középsősök: Labirintus rajz megoldása feladatlapon
Nagyok: Plakát készítése (egészséges, egészségtelen ételek válogatása, ragasztás)
VII. Boldogság mondóka: A mai napon…
Testmozgás jelének elhelyezése a Boldogságvár létráján
Gyümölcsök elfogyasztása, szabad mozgásos játék az udvaron.