A gyerekek az otthon töltött idő alatti testmozgással kapcsolatos képeiket, videóikat küldték el.
Testmozgás
A májusi hónapot az egyik leges legszebb ünneppel kezdtük az édesanyákat és a nagymamákat köszöntöttük, egy online anyák napja keretében. A kis videó elkészítésében az édesapák voltak a segítségükre, így igazi meglepetés született.
Ez a hónap a testmozgásról szólt. A rendszeres testmozgás az egészséges életmód egyik alap pillére.
cél volt minél több olyan játékos, élményekkel teli mozgásprogram szülessen, amelyeket ők maguk gondoltak ki, terveztek és valósítottak meg. Így exatlonoztunk, táncoltunk, zumbáztunk, arobikoztunk….stb. A testmozgásnak értékképző szerepe van.A sportolás egyben az önismeret magasiskolája is. Megtanít méltósággal nyerni és emelt fővel veszíteni, őszinte alázatra nevel már kisgyermekkortól. Nagyon sokat ad a gyermekek személyiségfejlődéséhez. A különböző csapatjátékokban megtapasztalhatják, milyen fontos az alkalmazkodóképesség – mások elfogadása és a magunk helyének megtalálása az adott közösségben – amely az együttműködés alapfeltétele. Fair playre, segítőkészségre, másokért való odafigyelésre tanít. Az egyéni sportoknak köszönhetően pedig sokat fejlődik a gyerekek a kitartása, a megküzdési képessége, az akaratereje. Ezekkel a készségekkel és tulajdonságokkal felvértezve pedig az élet bármely területén könnyebben veszik majd az akadályokat.A sport az érzelmeinkre is jótékony hatást gyakorol, boldoggá tesz. Képes olyan állapotba hozni a gyerekeket, amely egy semmivel sem összehasonlítható érzést szül, a küzdelem élvezetéből sarjadó áramlás élményt. Különböző sportok által fejleszthetjük tovább a gyermekek mozgásos képességeit, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez, ezáltal pedig jobb teljesítményt nyújtanak, kiemelkedőbb eredményeket érnek el. Megszületett verseben és rajzokban is a mi egészség manónk.
Elkészítették a Covid 19 időkapszulát a gyerekek, melyben megfogalmazták saját kis érzéseiket,hogyan érzik most magukat, kikkel töltik az idejüket, megjelennek az érzelmeik, és levelet írtak saját maguknak is.
Elkészült az álom iskola milyen lenne, ha visszamennénk az iskolába.
A családfájukat is elkészítették a gyerekek.
„A család ahol az élet kezdődik és a szeretet soha nem ér véget!”
Az osztályunk „szakácskönyve is elkészült Finomabbnál finomabb ételeket készítettek a gyerekek, és ami ennél is fontosabb segítettek és együtt volt a család ezekben az időkben.
„A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.”
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Ezt a hónapunkat az egészséges életmód köré építettük. A havi feladatunknak a Tájolót választottuk, amit a gyerekek nagyon élveztek.
A májusi hónapot az egyik leges legszebb ünneppel kezdtük az édesanyákat és a nagymamákat köszöntöttük, egy online anyák napja keretében. A kis videó elkészítésében az édesapák voltak a segítségükre, így igazi meglepetés született.
Ez a hónap a testmozgásról szólt. A rendszeres testmozgás az egészséges életmód egyik alap pillére.
cél volt minél több olyan játékos, élményekkel teli mozgásprogram szülessen, amelyeket ők maguk gondoltak ki, terveztek és valósítottak meg. Így exatlonoztunk, táncoltunk, zumbáztunk, arobikoztunk….stb. A testmozgásnak értékképző szerepe van.A sportolás egyben az önismeret magasiskolája is. Megtanít méltósággal nyerni és emelt fővel veszíteni, őszinte alázatra nevel már kisgyermekkortól. Nagyon sokat ad a gyermekek személyiségfejlődéséhez. A különböző csapatjátékokban megtapasztalhatják, milyen fontos az alkalmazkodóképesség – mások elfogadása és a magunk helyének megtalálása az adott közösségben – amely az együttműködés alapfeltétele. Fair playre, segítőkészségre, másokért való odafigyelésre tanít. Az egyéni sportoknak köszönhetően pedig sokat fejlődik a gyerekek a kitartása, a megküzdési képessége, az akaratereje. Ezekkel a készségekkel és tulajdonságokkal felvértezve pedig az élet bármely területén könnyebben veszik majd az akadályokat.A sport az érzelmeinkre is jótékony hatást gyakorol, boldoggá tesz. Képes olyan állapotba hozni a gyerekeket, amely egy semmivel sem összehasonlítható érzést szül, a küzdelem élvezetéből sarjadó áramlás élményt. Különböző sportok által fejleszthetjük tovább a gyermekek mozgásos képességeit, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez, ezáltal pedig jobb teljesítményt nyújtanak, kiemelkedőbb eredményeket érnek el. Megszületett verseben és rajzokban is a mi egészség manónk.
Elkészítették a Covid 19 időkapszulát a gyerekek, melyben megfogalmazták saját kis érzéseiket,hogyan érzik most magukat, kikkel töltik az idejüket, megjelennek az érzelmeik, és levelet írtak saját maguknak is.
Elkészült az álom iskola milyen lenne, ha visszamennénk az iskolába.
A családfájukat is elkészítették a gyerekek.
„A család ahol az élet kezdődik és a szeretet soha nem ér véget!”
Az osztályunk „szakácskönyve is elkészült Finomabbnál finomabb ételeket készítettek a gyerekek, és ami ennél is fontosabb segítettek és együtt volt a család ezekben az időkben.
„A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.”
A komlói Zenemanók csoport május hónapban, tantermen kívüli oktatásban részesültek. Feladatuk szerint papírokkal és bármely eszközzel lehetett zenélni. Ezekről a hangzásokról készítettünk videot, melyen több szólamban hallhattjuk a gyerekek papírzenéjét. Hallgassák szeretettel!
„Az élet olyan, mint a biciklizés.” -mondja Albert Einstein „Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.” Valóban. Ezt sokan így gondoljuk. Nemrég beszéltem egy 86 éves nénivel, aki minden reggel tornával kezdi a napot. Csodálattal hallgattam, s közben elgondolkodtam azon, hogy én mennyit tornászom a saját egészségem érdekében? Hát, jóval kevesebbet.
Testmozgás, sport, edzések az utóbbi hónapokban egy kissé elhanyagolódtak. A mostani helyzet miatt, kevesebbet sportolunk, edzünk. Igaz, inkább a felnőttekre mondható ez a feltételezés, hiszen a gyermekeknek ugyanolyan mozgásigényük van, mint azelőtt. S ha abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy kertes házban laknak, lehetőségük van az udvaron edzeni, játszani, mozogni. A mi iskolánk tanulóinak nagy többségének lehetősége van az udvaron önfeledten játszani. Iskolai közös játékokra, testmozgásra most kevesebb lehetőség van, de az online órák alkalmával becsempészünk egy-egy mozgásos játékot is. Hiszen a tanulás mellett szükség van egy kis felfrissülésre, mert a mozgás nemcsak a munkakedvet növeli, hanem feloldja a szorongást, emeli a hangulatot is. Előkészítő osztályommal miután megbeszéltük a testmozgás fontosságát, megnéztük A mezei nyúl és a sündisznó című magyar népmesét. Elmondták, hogy mi a véleményük a nyúl meg a sünik viselkedéséről. Majd játék következett. Ha azt mondtam „nyúl”, felálltak és helyben szaladtak, „a sün” szóra pedig helyben a karjaikat tornáztatták. Aztán a következő kérdésekre kerestük a választ: Szerintetek, jó ötlet volt e, hogy futásban mérjék össze tudásukat? Milyen más sportágat választhattak volna? A verseny után beszéltek e még? Haragudt e a nyúl a sünikre? Kibékültek e? Végül arra jutottunk, hogy nem mindenkinek egyforma sport válik be, de mindenkinek saját érdeke, a rendszeres mozgás és a helyes táplálkozás. Az egészséges életmódhoz mindkettő hozzátartozik. A gyermekek ábrázolták a két szereplőt, mégpedig úgy, hogy a nyuszi pocakjába belerajzolták, hogy miért jó a testmozgás, a sün tüskéire pedig rárajzolták, hogy milyen ételeket kell fogyasszunk, hogy egészségesek legyünk. Volt, aki kreatívan díszítette az ételeket.
Belapatfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Mozgásra mindig szükség van.
Sajnos a gyerekek fáradnak, és nem sokan küldték vissza a feladatot. A „mezei nyúl és a sündisznó” című mese az első osztályos tanulóinknak való volt, így a témához tartozó mesét és egy kis mozgást javasoltam számukra. Az egyik kislány a kistestvérével tornázik egy vidám kis mozgásos dalra.
Az iskolánkba halmozottan hátrányos helyzetű tanulók helyzete nehéz a digitális oktatás szempontjából. Előfordul, hogy elfogy az internet a kártyájukról, és nehéz pótolni nekik a feladatokat. Reméljük szeptembertől tudunk találkozni a kis diákjainkkal élőben is.
Az egészség megtartásához, megóvásához elengedhetetlen a testmozgás! Ebben a korlátozott „karanténos” időszakban a gyerekek szenvednek a mozgás a szabadság hiányától. Mindenképpen kell mozgásos feladatokat is felkínálni nekik. Először is meg kell fogalmazni, mit jelent számukra a mindennapos testmozgás? Miért fontos a szervezetnek a napi mozgás? Miben tud segíteni? Milyen testmozgásokat kedvelnek a legjobban? Kértem a gyerekeket küldjenek egy fotót a kedvenc napi mozgásos tevékenységükről. Néhányan meg is tették.