Örömmel tudatjuk, hogy óvodánk május 25.-én megnyitotta kapuját. Mindannyian vártuk, hogy találkozhassunk. Örülhetünk egymásnak, a sok mozgásnak, játéknak. A lusta király is a mozgástól gyógyult meg. Kép is készült a királyról. A szabadban és az udvaron is sokat mozgunk. Nagyon örülünk egymásnak. Örömmel hallgatjuk és énekeljük közösen A jól érzem magam c. dalt Bagdi Bella előadásában, melyet mozgással is összekapcsoltuk.
Testmozgás
Kőbányai Széchenyi István Magyar Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A téma bevezetése egy kérdéssel kezdődött, hogy: Kinek mi a legfontosabb az életben? Szinte mindegyik tanulónál szerepelt az egészség. Az egészséges életmódról már korábban is sokat beszélgettünk környezetismeret és erkölcstan órákon, ezeket az ismereteket felhasználva összefoglaltuk, hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy egészségesen éljünk. A testmozgásra fektettem a legnagyobb hangsúlyt és kértem a gyerekektől, hogy adjanak egymásnak ötletet, hogy ki hogy oldja meg a karanténban a mozgást. Nagyon kreatív ötletek születtek.
„A bölcsnek tudnia kell, hogy az egészség az ember legnagyobb ajándéka, és meg kell tanulnia, miként kovácsolhat hasznot a betegségből a gondolatai révén.” (Hippokratész)
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Nagyon örültünk, hogy zenével kapcsolatos feladatot kaptunk. Megbeszéltük videochaten. Nagyon lelkesek voltak a szülők , a gyerekek pedig nagyon kreatívak. Örök emlék lesz a karanténban született papírzene.
A szülők és a gyerekek egyaránt élvezték a feladatot. Én is jól szórakoztam, videókat kaptam. Csupa móka, kacagás. Én is kivirultam.
A szülők és a gyerekek is élvezték a feladatot. Szerencsés vagyok, mert videókat is küldtek. Csupa móka, nevetés. Kivirultam.
A mai boldogságórára előzetes feladatként arra kértem a gyerekeket, hogy kedvenc sportjukat rajzolják le vagy írásban fejezzék ki, hogy mit is köszönhetnek a sportnak! A beérkezett rajzokból egy kis montázst állítottam össze melyet az órán meg is nézhettek a gyerekek és elmondhatták a témával kapcsolatos gondolataikat. Egy levél is érkezett igazán tartalmas és őszinte gondoltatokkal!
Óra elején az egészséges életmód témát összekötöttük a sporttal és a testmozgással. A gyerekek közösen összegyűjtötték a testmozgás előnyeit, jótékony hatásait.Majd azt a feladatot kapták, hogy csoportokban készítsenek egy 4-6 soros versikét, mely egy általuk kiválasztott sportot ír le- verses, rímes formában. A csoportok kialakításához a Zoom „szobáit” használtam. A versikék elkészítésére 5 perc állt a rendelkezésükre. Nagyon élvezték a feladatot! Igazán ötletes és vicces megoldások születtek!
Ezután az Olimpiákról és az olimpiai sikerekről beszélgettünk. Majd a gyerekek megnézték Derek Redmond 1992-es, Barceloniai Olimpiai részvételét, mely a sportoló sajnálatos- de mégis emlékezetes részvételével ért véget számára.
A sportoló akaratának ereje bizonyította a Pierre de Coubertin bárónak tulajdonított mondását: ” Nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos.”
Ezen az órán is nagyon sok értékes gondolat és hozzászólás született a boldogságóra témájával kapcsolatosan. A digitális oktatás keretein belül, képernyőn keresztül is érdeklődőek és együttműködőek voltak a gyerekek! Tartalmas, jó hangulatú témafeldolgozás jött létre aktív részvételükkel!
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A 4. osztály egészségmanói vigyázzák az emberek testi-lelki egészségét, ha nem figyelnünk, ők akkor is figyelmeztetnek minket rá, hogyan étkezzünk, éljünk, még a rossz szokásainkkal kapcsolatban is.
Egy remek történet, vers és egy nagyon személyes és megható videó is született róla/róluk.
A gyerekek által beküldött munkában a gyurmát, mint eszközt használták legtöbben a megvalósításhoz.
A videó az egyik diák kistestvére, aki a mindennapokban vigyáz a családtagok egészségére és jó példát ad az egészséges életmódra is. 🙂
Májusban folytatódott az online boldogságóra. Ennek keretében belül megosztottam a „Jól érzem magam boogie” dalt, valamint Bezzeg Andrea: A lusta király c. meséjét. Javaslatot tettem a „Kapjuk el a rablót!” otthoni játékra. Ezen kívül többször felhívtam a családok figyelmét a facebook-os élővideókra. Az ötlettárból is ajánlottam játékokat, valamint a májusi vitalitás naptárt is megosztottam a családokkal.
Először a gyerekekkel tisztáztuk a fogalmakat.
Megvitattuk, mit jelent a testi és a lelki egyensúly, majd a különbségeket is elemeztük.
Kértem őket, írjanak arról, mit kell tenni ahhoz, hogy valaki testileg és lelkileg is egyensúlyba kerüljön.
Miután minden kérdéses dolgot tisztáztunk, kértem őket, hogy készítsenek fotót a munkáikról.
A témával kapcsolatban töltöttem fel megmozgató dalokat, amikre jó táncolni, mozogni, tornászni. A „hopp” szócskára kellett ugrani páros lábbal, ha meghallották. Ehhez direkt egy olyan dalt választottam, amiben rengeteg a „hopp” szócska. Valamint kértem, hogy rajzolják le, vagy alkossák meg az egészségmanójukat.