Köszönöm Bálintnak és anyukájának! 🙂
Testmozgás
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Ebben a hónapban is elküldtem a szülőknek a zárt csoportunkban mivel fogunk az oviban lévő gyerekekkel foglalkozni a testmozgás témájában. Videóüzenetben elküldtem a mesét, aminek a reakciókból itélve nagyon örültek a gyerekek. A csoportban meghallgattuk Bagdi Bella ehavi dalát, amire táncoltunk. Szerettem volna, ha (nemcsak) ebben a hónapban minél többet mozognak és megértik a gyerekek, hogy ezáltal nemcsak fizikailag de lelkileg is egészségesek és boldogok tudnak lenni. Az oviban minden nap nagymozgás volt, néha táncos tevékenység, néha akadálypálya, de jógáztunk is, amit nagyon szeretnek velem együtt és sokat voltunk az udvaron is, ahol „mini” exathlon pályán mentek végig az általam bemutatott mozgásformákkal. A gyerekek számára szerintem ez a téma volt a legkedvesebb, a csoportunk is ezt a tevékenységet szereti a legjobban, hiszen az óvodás korosztályra legfejlesztőbb hatással a játék mellett a mozgás van. Habár kevesen voltak, de sokat nevettünk, boldogság árasztotta el az ovit és a beszámolók alapján az otthon maradt gyerekeket is. Egy videót én készítettem a csoportban berendezett akadálypályáról, 2 videót pedig szülőktől kaptam, amit ezúton is köszönök nekik. Ismét hozzájárultunk gyermekeik fejlesztéséhez, boldogságukhoz az otthoni foglalkozások alkalmával is.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
„Egyensúlyban” a testmozgás havában
A Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola 7.a osztálya ebben a hónapban – „Egyensúlyban” címmel – kis közös videót készített.
Május: a testmozgás gyakorlása – tudjuk, hogy a mozgásnak milyen óriási szerepe van a lelki jóllétünkre, az összes boldogságfokozó technika közül a leghatékonyabb.
Most, a digitális oktatás nehézségeivel küzdve, egymástól elszigetelve még inkább szükség van a szorongás oldására, stressz levezetésére, a depresszió megelőzésére! A mindennapos mozgással emeljük hangulatunkat, munkakedvünket, növeljük önbizalmunkat, sőt a testedzés a tanulási képességünket is javítja.
Ez a projectmunka alkalmat adott az együttműködésre, a társas kapcsolatok erősítésére, amire ebben a vírus okozta elszigeteltségben még nagyobb igénye van gyereknek-pedagógusnak egyaránt.
Az amúgy is „sportos” csoport tagjai videóra vették otthoni sporttevékenységüket, elküldték Messengeren osztálytársuknak, Mirkónak, aki ezekből – mindenkiéből pár másodpercet kivágva – készített egy közös kisfilmet.
Ebbe a sportos kis videóba illesztettem be azokat az igazán bölcs gondolatokat, amiket a gyerekek – egy megosztott dokumentumon keresztül – megfogalmaztak az egyensúlyról.
Összekapcsoltuk a kettőt, hiszen a sport „egyensúlyban” tart! Így született meg, egy valóban közös munka eredményeként, az „Elevensportosok7.a” boldogságcsoportjának alkotása.
Rákóczi Marianna
csoportvezető
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
A testmozgás gyakorlása
Helyszín: online tér
Fogalkozás vezetője: Lőrincz Norbert
Cél: A rendszeresen végzett mozgás-, és sporttevékenység pozitív élettani hatásainak felismerésével a személyiség fejlesztése.
Célhoz rendelt feladatok:
– Miért fontos a testmozgás?
– Mennyi testmozgásra van szükség?
– Milyen mozgással lehet teljesíteni a napi célt?
– Miért tehet boldogabbá minket a mozgás adta élmény?
A visszakapott anyagok tartalma alapján leírhatom, hogy egy sikeres digitális foglalkozáson vagyunk túl a kollégiumi 2. emeleti (azon belül csoportomba tartozó) tanulókkal.
Készítette: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár
A mozgás mindenkinek kell!
Ez a hónap a testmozgásról szólt. A rendszeres testmozgás az egészséges életmód egyik alappillére.
A sportoknak köszönhetően sokat fejlődik a gyerekek kitartása, megküzdési képessége, és az akaratereje.
Célom az volt, hogy minél több játékos, élményekkel teli mozgásprogram szülessen.
A téma feldolgozása a veszélyhelyzet időszakára esett. Ennek kezdeti időszakán az egyik szülő mini „triatlont” töltött fel a csoport oldalára. Nagyon változatos gyakorlatokat mutatott meg, és ez adta az ötletet.
A gyerekeket motiváltam arra, hogy ebben az időszakban is sokat mozogjanak, és ha tehetik minél több időt töltsenek kinn, a szabadban.
Ugribugri mozgásos énekre is invitáltam őket, ehhez egy youtoube videót ajánlottam kedvcsinálónak.
A mozgás végén Szabó Gyula előadásában – „A szorgalmas és a rest lány” – népmese hallgatását javasoltam, mely a lustaságról ás a szorgalomról szólt.
A mozgást nagyon szeretik a gyerekek, ha tehetik, szívesen tartózkodnak kinn a szabad levegőn és választják a mozgás különböző formáit: kerékpározás, rollerezés, futás, tánc, stb.
A csoport oldalára feltöltöttem az alábbi linket, és biztattam a gyerekeket arra, hogy válasszanak a feladatokból és élményeikről majd jelezzenek vissza.
Online feladatbank – óvodások
Ez a hónap az egészséges életmód jegyében zajlott, melyhez szorosan kapcsolódik a testmozgás is! Megkértem a Manócskákat, hogy készítsenek fényképeket, rövid videókat az otthon végzett mozgásokról! Nagyon sok ötletes megoldás született, melyekből készítettem egy összeállatást! Raktam a videóba még az iskolában testnevelés órán átélt élményeket megmutató képeket is, így készült el a Testmozgás Manó módra videónk!
Májusban a testmozgás témakörrel foglalkoztunk a gyerekekkel, viszont még mindig digitális munkarendben. Ez a helyzet nehézkesebbé tette a feladatunkat. Sajnos több tanulónál nem megoldható az internet hozzáférés ezért ők papíralapon kapják meg a feladatokat. Beszélgettünk az egészséges életmód és a testmozgás fontosságáról. A tanulók a tavaszi kertben végezték a testmozgást, mégpedig úgy hogy kerti munkában segítettek a szüleiknek. Ültettek, locsoltak és élvezték a tavaszi napsütést a szabadban!
Két hónap otthoni Boldogságóra után, május végén végre újra együtt lehettünk. Igaz, hogy kisebb látszámban mint eddig, de így is nagyon élveztük a Boldogságórás tevékenységeket. A hónap témaköre az egészséges életmód és a testmozgás volt. A Boldogságórát mint mindig, most is relaxációval és közös énekléssel kezdtük. A csoportom kedven dala Bella: Jól érzem magam boogie c. dala, ezt a nevelési év során folyamatosan hallgattuk, mondhatni minden nap – a regeli rutin részévé vált.
A közös éneklést követően a téma bevezetését egy közös kis beszélgetéssel kezdtük, az egsészséges életmód és a rendszeres testmozgás fontosságáról beszélgettünk. Ezt a témát az évben egyébként is körbe jártuk (egészség hét, sport nap stb.) már párszor, így a gyerekeknek bőséges ismereteik vannak ezzel kapcsolatosan. Majd előkerült Boldog Dóra óvó néni táskájából, és mesére hívta a gyerkőcöket. A gyerekek figyelmesen hallgatták a mesét, majd megbeszéltük a meséhez kapcsolódó kérdéseket is. A képzeletbeli játszótér ötleténél leragadtunk egy kicsit, záporoztak az ötletek, így megragadtam a kínálkozó lehetőséget, és lerajzoltuk a legszuperebb játszótereket amelyeket megálmodtak a gyerekek. Ők ekkor még nem tudták, hogy az óvoda hátsó udvarára új játékokat telepítettek a koronavírus időszaka alatt, így izgatottan vártam, milyen reakcióval fogadják majd azt. Az elkészült rajzokat a faliújságra helyeztük, majd kimentünk az udvarra „Tűz, víz, repülő” játékot játszani. A gyerekek ekkor szembesültek az udvaron elhelyezett új játékeszközökkel, és kitörő örömmel azonnal birtokba is vették azokat. Az új játékeszközök kiváló lehetőséget biztosítotak a „Tűz, víz, repülő” játékra, nagyon jól szórakoztunk.
Az egyik kisfiú meg is jegyezte ” Nézd Óvó néni, Dóra idevarázsolta nekünk a játszóteret!”
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Napi feladat volt a gyerekeknek, hogy készítsenek egy akadálypályát, amin bekötött szemmel, irányítás kíséretében végig kellett menniük! A szülők segítségül szolgáltak, és beszámoltak, hogy milyen jól érezték magukat a feladat elvégzése közben.
Ügyesen elvégezték a feladatokat!
Kedves Bella és Csapata!
Gyerek és szülő egyaránt élvezte a feladatot. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a gyerekek videót is küldtek. Könnyes szemmel néztem végig… Nagyon belelendültek. Csupa móka kacagás… Én meg kivirultam. Köszönöm!