Nem csak ebben a hónapban, hanem folyamatosan az egészséges életmód jelen volt az elmúlt időszakban is. A digitáli s oktatás során nagyon sok olyan feladatot csináltak a gyerekek, ami a testmozgással kapcsolatos. Különösen fontosnak tartottam azt, hogy a jelen járványügyi helyzet miatt a gyerekek a testmozgást ne szorítsák háttérbe. Szorgalmaztam azokat a sportokat, amit a szabadban lehet végezni. Sok hosszútávfutó gyerekkel gazdagodtunk, sőt szülővel is, akik agyerekeikkel együtt szívesen kimozdultak és együtt futottak. Mindezt telefonos alkalmazások segítségével sokan még meg is osztották a teljesítményüket. Természetesen szorgalmaztam még azokat a mozgásformákat, amik a gyerekek életkori adottságaiknak megfelelő. Nagyon sokan kerékpároztak, rollereztek.Volt olyan gyerek is aki a lovaglással ismerkedett. Rendszeresen küldtem különféle jógavideókat is, amiket akár a testvér is szívesen végzett. Sokan készítettek otthon akadálypályát is. A mozgás az online oktatás idején talán még nagyobb hangsúlyt kapott, mint előtte. Sikernek könyvelem el azt, hogy nem csak a tanítványaim, hanem szüleik és testvéreik is rákaptak a mozgásra.
Testmozgás
Az elmúlt időszak sok számítógép és telefon mellett eltöltött órát kívánt a gyerekektől. Fontosnak tartottam, hogy folyamatosan buzdítsam őket arra, hogy menjenek a szabadba, mozogjanak. Tavasz lévén figyeljék a természet változásait, élvezzék a csalogató napsugarak melegét. Hosszabb-rövidebb séták, futás, kerékpározás és mindenféle mozgás után a tanulás is jobban megy. Miért fontos még, hogy mozogjunk? Kéretem a gyerekeket, hogy néhány mondatban fogalmazzák meg ezzel kapcsolatos gondolataikat és küldjenek sportolást megörökítő képeket .
Jármi- Papos-őr Általános Iskola
Kiemelt fontosságúnak tartom, hogy az osztályomba járó gyerekek mozogjanak rendszeresen, sokat legyenek a szabadban.
Ebben a megváltozott helyzetben is biztattam őket, hogy amint elkészültek a házi feladataikkal menjenek ki az udvarukra vagy a közeli játszótérre és végezzenek olyan mozgásformákat, melyeket szeretnek. Az online foglalkozások alkalmain megbeszéltük, milyen sportágakat ismerünk, valamint, hogy milyen hatással van a szervezetünkre a rendszeres testmozgás.
Megállapodtunk abban, amikor újra élőben tartjuk a boldogságórát, biztos, hogy futunk egy hálakört az iskolánk körül. Már alig várjuk, hogy megvalósíthassuk az ígéretet!
Tanítványaimmal személyesen még nem találkozhattam. Az általuk készített manókat, Virágom meséjét és a 4. osztály valamennyi diákjának aktív közreműködése jóvoltából elküldött táncát bemutató filmecskét szeretnénk e hónapban megmutatni. A sok-sok ülés után kifejezetten jól érezték magukat, amikor egy-egy táncfolyamatot kellett lemásolniuk és elküldeniük. A moldvai táncokba beszálltak testvérek és szülők is. Az ő el nem múló érdeme a film végére betett akadálypálya. Jelezve, hogy bármi történik a világban mi minden akadályt ügyesen és vidáman veszünk.
Tanítványaim közül szinte mindenki jár iskolán kívül is edzésekre vagy más mozgásformákra. Ezek valamint a barátok, osztálytársak hiánya most már szinte elviselhetetlen számukra. A közösségi lét, tudat erősítése céljából választottam ezeket a táncos, ügyességi feladatokat, melyeket ugyan egyedül, de mégis ugyanarra a zenére, ugyanazzal a lépésekkel kellett feltáncolni és elküldeni. Az összevágott film elkészítésének minden pillanata melengette szívemet és adott erőt az online oktatás további folytatásához.
Tanítványaimmal személyesen még nem találkozhattam. Az általuk készített manókat, Virágom meséjét és a 4. osztály valamennyi diákjának aktív közreműködése jóvoltából elküldött táncát bemutató filmecskét szeretnénk e hónapban megmutatni. A sok-sok ülés után kifejezetten jól érezték magukat, amikor egy-egy táncfolyamatot kellett lemásolniuk és elküldeniük. A moldvai táncokba beszálltak testvérek és szülők is. Az ő el nem múló érdeme a film végére betett akadálypálya. Jelezve, hogy bármi történik a világban mi minden akadályt ügyesen és vidáman veszünk.
Tanítványaim közül szinte mindenki jár iskolán kívül is edzésekre vagy más mozgásformákra. Ezek valamint a barátok, osztálytársak hiánya most már szinte elviselhetetlen számukra. A közösségi lét, tudat erősítése céljából választottam ezeket a táncos, ügyességi feladatokat, melyeket ugyan egyedül, de mégis ugyanarra a zenére, ugyanazzal a lépésekkel kellett feltáncolni és elküldeni. Az összevágott film elkészítésének minden pillanata melengette szívemet és adott erőt az online oktatás további folytatásához.
Tanítványaimmal személyesen még nem találkozhattam. Az általuk készített manókat, Virágom meséjét és a 4. osztály valamennyi diákjának aktív közreműködése jóvoltából elküldött táncát bemutató filmecskét szeretnénk e hónapban megmutatni. A sok-sok ülés után kifejezetten jól érezték magukat, amikor egy-egy táncfolyamatot kellett lemásolniuk és elküldeniük. A moldvai táncokba beszálltak testvérek és szülők is. Az ő el nem múló érdeme a film végére betett akadálypálya. Jelezve, hogy bármi történik a világban mi minden akadályt ügyesen és vidáman veszünk.
Tanítványaim közül szinte mindenki jár iskolán kívül is edzésekre vagy más mozgásformákra. Ezek valamint a barátok, osztálytársak hiánya most már szinte elviselhetetlen számukra. A közösségi lét, tudat erősítése céljából választottam ezeket a táncos, ügyességi feladatokat, melyeket ugyan egyedül, de mégis ugyanarra a zenére, ugyanazzal a lépésekkel kellett feltáncolni és elküldeni. Az összevágott film elkészítésének minden pillanata melengette szívemet és adott erőt az online oktatás további folytatásához.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport- 5-6. osztály
A gyerekek a saját fantáziájukkal bővítették képességeiket. Ami hiányzik, vagy nehezen megy, amivel könnyebbé válnak a stresszes helyzetek, azt cserélnék ki, ahelyett találtak új képességeket. Így boldogabb, és egészségesebb lenne az egyébként sem egyszerű hétköznapi élet. Ötleteiket a szülők írták le. Örömmel tovább adom, mert sokunk hasznát venné, ha változhatna egy-két képzelt képességgel.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Május hónapban játékos feladatokon, kis videókon keresztül jártuk körbe a témakört a digitális oktatás keretein belül. Több olyan feladat is előfordult, ahol a saját véleményüket kellett kifejteni, megosztani. Szerencsére az osztályban tanuló gyerekek nagy része nagyon szereti a sportot, és része is a mindennapjaiknak. Az pedig, hogy a fizikai egészségükön kívül a testmozgás jót tesz a lelküknek és a mentális egészségüknek is, plusz löketet ad nekik a sportolás szeretetéhez. Úgy gondolom ebben a témában is nagyon fontos a példamutatás, így igyekeztem a saját tapasztalataimat is megosztani a gyerekekkel. Nagyon kreatív rajzok születtek, melyek több nézőpontból közelítették meg a feladatot.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Kedves Mindenki!
A boldogság órai felhívás kapcsán egyik nebulónk és anyukája már-már sportágválasztót 🙂 tartott mindannyiunk nagy örömére.
Fogadjátok szeretettel! Őt és az ő egyszeri és megismételhetetlen, de követhető Egészségmanóját.
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Elkészültek a mi kis vidám, egyedi és boldog „egészségmanóink”. 🙂