Kiemelt fontosságúnak tartom, hogy az osztályomba járó gyerekek mozogjanak rendszeresen, sokat legyenek a szabadban.
Ebben a megváltozott helyzetben is biztattam őket, hogy amint elkészültek a házi feladataikkal menjenek ki az udvarukra vagy a közeli játszótérre és végezzenek olyan mozgásformákat, melyeket szeretnek. Az online foglalkozások alkalmain megbeszéltük, milyen sportágakat ismerünk, valamint, hogy milyen hatással van a szervezetünkre a rendszeres testmozgás.
Megállapodtunk abban, amikor újra élőben tartjuk a boldogságórát, biztos, hogy futunk egy hálakört az iskolánk körül. Már alig várjuk, hogy megvalósíthassuk az ígéretet!
Testmozgás
Tanítványaimmal személyesen még nem találkozhattam. Az általuk készített manókat, Virágom meséjét és a 4. osztály valamennyi diákjának aktív közreműködése jóvoltából elküldött táncát bemutató filmecskét szeretnénk e hónapban megmutatni. A sok-sok ülés után kifejezetten jól érezték magukat, amikor egy-egy táncfolyamatot kellett lemásolniuk és elküldeniük. A moldvai táncokba beszálltak testvérek és szülők is. Az ő el nem múló érdeme a film végére betett akadálypálya. Jelezve, hogy bármi történik a világban mi minden akadályt ügyesen és vidáman veszünk.
Tanítványaim közül szinte mindenki jár iskolán kívül is edzésekre vagy más mozgásformákra. Ezek valamint a barátok, osztálytársak hiánya most már szinte elviselhetetlen számukra. A közösségi lét, tudat erősítése céljából választottam ezeket a táncos, ügyességi feladatokat, melyeket ugyan egyedül, de mégis ugyanarra a zenére, ugyanazzal a lépésekkel kellett feltáncolni és elküldeni. Az összevágott film elkészítésének minden pillanata melengette szívemet és adott erőt az online oktatás további folytatásához.
Tanítványaimmal személyesen még nem találkozhattam. Az általuk készített manókat, Virágom meséjét és a 4. osztály valamennyi diákjának aktív közreműködése jóvoltából elküldött táncát bemutató filmecskét szeretnénk e hónapban megmutatni. A sok-sok ülés után kifejezetten jól érezték magukat, amikor egy-egy táncfolyamatot kellett lemásolniuk és elküldeniük. A moldvai táncokba beszálltak testvérek és szülők is. Az ő el nem múló érdeme a film végére betett akadálypálya. Jelezve, hogy bármi történik a világban mi minden akadályt ügyesen és vidáman veszünk.
Tanítványaim közül szinte mindenki jár iskolán kívül is edzésekre vagy más mozgásformákra. Ezek valamint a barátok, osztálytársak hiánya most már szinte elviselhetetlen számukra. A közösségi lét, tudat erősítése céljából választottam ezeket a táncos, ügyességi feladatokat, melyeket ugyan egyedül, de mégis ugyanarra a zenére, ugyanazzal a lépésekkel kellett feltáncolni és elküldeni. Az összevágott film elkészítésének minden pillanata melengette szívemet és adott erőt az online oktatás további folytatásához.
Tanítványaimmal személyesen még nem találkozhattam. Az általuk készített manókat, Virágom meséjét és a 4. osztály valamennyi diákjának aktív közreműködése jóvoltából elküldött táncát bemutató filmecskét szeretnénk e hónapban megmutatni. A sok-sok ülés után kifejezetten jól érezték magukat, amikor egy-egy táncfolyamatot kellett lemásolniuk és elküldeniük. A moldvai táncokba beszálltak testvérek és szülők is. Az ő el nem múló érdeme a film végére betett akadálypálya. Jelezve, hogy bármi történik a világban mi minden akadályt ügyesen és vidáman veszünk.
Tanítványaim közül szinte mindenki jár iskolán kívül is edzésekre vagy más mozgásformákra. Ezek valamint a barátok, osztálytársak hiánya most már szinte elviselhetetlen számukra. A közösségi lét, tudat erősítése céljából választottam ezeket a táncos, ügyességi feladatokat, melyeket ugyan egyedül, de mégis ugyanarra a zenére, ugyanazzal a lépésekkel kellett feltáncolni és elküldeni. Az összevágott film elkészítésének minden pillanata melengette szívemet és adott erőt az online oktatás további folytatásához.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport- 5-6. osztály
A gyerekek a saját fantáziájukkal bővítették képességeiket. Ami hiányzik, vagy nehezen megy, amivel könnyebbé válnak a stresszes helyzetek, azt cserélnék ki, ahelyett találtak új képességeket. Így boldogabb, és egészségesebb lenne az egyébként sem egyszerű hétköznapi élet. Ötleteiket a szülők írták le. Örömmel tovább adom, mert sokunk hasznát venné, ha változhatna egy-két képzelt képességgel.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Május hónapban játékos feladatokon, kis videókon keresztül jártuk körbe a témakört a digitális oktatás keretein belül. Több olyan feladat is előfordult, ahol a saját véleményüket kellett kifejteni, megosztani. Szerencsére az osztályban tanuló gyerekek nagy része nagyon szereti a sportot, és része is a mindennapjaiknak. Az pedig, hogy a fizikai egészségükön kívül a testmozgás jót tesz a lelküknek és a mentális egészségüknek is, plusz löketet ad nekik a sportolás szeretetéhez. Úgy gondolom ebben a témában is nagyon fontos a példamutatás, így igyekeztem a saját tapasztalataimat is megosztani a gyerekekkel. Nagyon kreatív rajzok születtek, melyek több nézőpontból közelítették meg a feladatot.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Kedves Mindenki!
A boldogság órai felhívás kapcsán egyik nebulónk és anyukája már-már sportágválasztót 🙂 tartott mindannyiunk nagy örömére.
Fogadjátok szeretettel! Őt és az ő egyszeri és megismételhetetlen, de követhető Egészségmanóját.
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Elkészültek a mi kis vidám, egyedi és boldog „egészségmanóink”. 🙂
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
A 6/F osztállyal ennek a gondolatnak a jegyében kezdtük el a május hónap témáját (Egészséges életmód) a boldogságóra program keretén belül. Osztályfőnökként, az elmúlt két évben megismerve az osztályomat, elmondhatom, hogy igazán sportos, mozgástudatos diákok járnak iskolánkba, így ez a téma igazán testhezálló volt számunkra, minden szempontból. Az örömteli mozgás öröme a mindennapi életünk szerves része, így az osztályba járó diákok igazán szerteágazó ismerettel és tapasztalattal rendelkeznek a témával kapcsolatban. Nagyon sokféle sportot űznek mind a lányok, mind a fiúk, így vannak focistáink, evezőseink, kajakosaink, kézi labdásaink, fitness imádók, úszók, vízilabdázónk, és olyan diák is, aki társastáncban kiváló. Mivel én magam is sportolok, így örömmel tölt el, hogy ennyire sportos, és a mozgás számos válfaját szerető osztállyal dolgozhatom együtt. A téma bevezetéseképpen kíváncsi voltam, hogy mi az osztályom véleménye a sportolásról, miért is tartják ezt fontosnak, és arról is beszélgettünk, hogy a digitális oktatás ideje alatt sem véletlen, hogy érdekesebbnél érdekesebb feladatokat kaptak a testnevelő tanár úrtól, egyúttal fontos volt, hogy az elmúlt 9 hét alatt a fizikai állóképességüket is megőrizzék.
A téma feldolgozása során híres magyar sportolók képeit (Hosszú Katinka, Zozo, Kőbán Rita, Kovács István, Csollány Szilveszter, Szabó Dorottya, Dzsudzsák Balázs) tanulmányozhatták a diákok, és arról is szó esett, hogy milyen előnyökkel jár az élet más területein (pl. tanulás), ha valaki sportol.
Feladatként azt is kapták a diákjaim, hogy fejezzék be a következő mondatokat, így (néhány általuk leírt gondolattal) a már korábban feldolgozott témákat is átismételtük:
1. A testmozgás gyakorlása köthető a társas kapcsolatok ápolásához, mert:
– ha együtt csináljuk, akkor jobban élvezzük azt,
– ha együtt edzünk, akkor lehet biztatni a másikat,
– lehet csoportokban sportolni és pihenő időben pedig beszélgetni,
– az edzéseken fejleszthetjük a szociális készségeinket.
2. A testmozgás gyakorlása köthető a megküzdéshez, mert:
– ha célunk van, akkor biztatni, erősíteni tudjuk magunkat,
– motiváltabbak leszünk,
– ahhoz meg kell küzdeni, hogy erősebbek, izmosabbak legyünk,
– a kitűzött cél eléréséért bizonyos dolgokról le kell mondanunk,
– ha sportolunk, akkor azt azért csináljuk, hogy elérjünk valamit,
– vannak akadályok, amiket le kell küzdenünk.
Abban mindenki egyetértett, hogy fontos a sport, és általa sokoldalúan fejlődik nemcsak a személyiségünk, hanem a fizikai állóképességünk is. Érdekességképpen néhány statisztikai adatot is megosztottam diákjaimmal. Ezek olyan fontos tudnivalóra hívták fel a figyelmünket, mint például a depresszió, agresszió, mentális betegségek, stressz és szorongás, amelyek sportolással megelőzhetők vagy könnyebben kezelhetők. A téma feldolgozása kapcsán szóba kerültek az elmúlt időszak versenyei, így kiderült az is, hogy jó néhányan bekapcsolódtak azokba a versenyekbe (pl. Game Time), amelyeket a digitális oktatás ideje alatt lehetett teljesíteni.
A május hónap témáját illetően biztos vagyok abban, hogy a sport ezután is fontos szerepet fog játszani diákjaink életében, és ha már fiatalabb korukban megszeretik a mozgást, akkor bízom abban, hogy ez felnőtt korukban is jó eséllyel fontos lesz számukra.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Továbbra is mindenki otthon…… Sokan a 4fal között,mert sokemeletes panelban laknak és csak az erkély jut nekik a levegőzésre. Páran kertes házban élnek,ők a kertben: és szomszéddal játszva a kerítésük a labdaháló. 🙂 Aztán egyre többen merészkednek ki a szabadba: egy kis tóparti sétára, kerékpározásra, rollerezésre. De szigorúan maszkban, esetleges kesztyűben és semmi csoportosulás. Környezet órán interaktív játékok segítségével a megfelelő testmozgás és egészséges életmód felé tereljük őket. Hiszen sokan rendszeresen sportolnak: foci , úszás, kézilabda, torna és karate edzésekre járnak. De most nincs……Nincs gondtalan játék az iskola udvaron, nincs hancúrozás a iskolai folyosón és nincs az órákon se játékos torna…..és még az edzések is elmaradnak. De az élet nem állt meg, mozogni muszáj….akár otthon.
Az Egészségmanó megtervezése előtt a távoktatás keretén belül, rajz órákon pályáztunk1rajzversenyre.
STOP koronavírus! Én így védekezem a vírus ellen… – Rajzpályázat
Hiszen a vírus elleni küzdelem és védelem szintén az egészségünk megóvásához tartozik.
Nagyon ügyes munkák születtek. GRATULA a kis elsőskéknek.