Több ízben volt már téma a fűszernövények, gyógynövények fontossága, haszna. Az olvasmányainkkal is teljes mértékben összecsengett a téma. A gyerekek bemutatták a saját kertjükben található növényeket, melyekből magunk is elültettünk egy kis ládányit.
Testmozgás
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
A mozgás fontos része az ovisok életének, ami egyben az egészséges életmód része is. Minden nap – ha az idő engedi – az udvaron tartózkodunk, vagy sétálunk az óvoda környékén, a faluban. Ezt a gyerekek már alig várják, minden nap megkérdezik, mikor fogunk kimenni. A mai mozgás foglalkozást a „Napra forgó a napraforgó”-val és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Ezt követte a „Tűz,víz,repülő” játék, amit nagyon élveztek, főleg a „víz”-nél, amikor gyorsan fel kellett állni a padra, mert jött az árvíz. Itt egymást kellett segíteniük abban, hogy le ne essenek, illetve helyt adni a társaiknak. Ezt követte a mozgalmas „Jól érzem magam boogie”, amelyre önfeledten táncolhattak a gyerekek. A mozgás kottából készítettem pályát a nagyoknak és a kisebbeknek, majd a végén pedig kérésre szobor játékot játszottunk, az előbb említett dalt használva. Mindenki nagyon ügyes volt, és kellemesen elfáradt.
Ezen kívül a csoportból öten hoztak magukkal különféle gyümölcsöt az oviba, ennek nagyon örültem, hiszen egy finom gyümölcssaláta készülhetett így, amelyet ebéd után fogyasztottak el a csoport. Feltöltöttük vitamin raktárainkat a gyümölcsökkel, illetve a délelőtti udvari játék során a napsütés által. A folyadékpótlás is kiemelten fontos a kicsiknél is, így az udvaron is mindig kinyit a „Víz Bár”. Szuper, egészséges, mozgalmas napot zártunk.
A gyerekekkel salátát és gyümölcsös pohárkrémet készítettünk. A receptet is mellékeltük, hogy akinek kedve van kipróbálni, az megtehesse! Jó étvágyat!
A gyerekekkel közösen elkészítettünk egy salátát és egy gyümölcsös pohárkrémet. A receptet is közöltük, hogy aki kedvet kap, meg tudja kóstolni. Mindenkinek jó étvágyat kívánunk!
Bevezetés: „Dagasztás”
Téma kibontása
Miért fontos a testmozgás? – körben ülve
Téma feldolgozása
Hogyan kezdjünk hozzá a mozgáshoz?
Mi jut eszedbe róla? – idézetek
Óra lezárása
Az izom feszülésének és ellazulásának tudatosítása
Az osztályommal közösen döntöttünk a kertészkedés témáról. Korábbról már volt közös élményünk virágültetéssel kapcsolatosan. E hét minden napjára megterveztük a feladatokat. Először beszélgettünk az egészséges életmódról, ennek gyakorlati megvalósításáról. Mondókázással bemelegítettünk, meghallgattuk a kis állatok olimpiájáról szóló mesét, majd kötetlen beszélgetés következett. másik alkalommal páros munkában interjút készítettek társukkal a sport szeretetéről, a sikerekről. Az ültetési napot megelőzte a korábbi évek fényképeinek megtekintése sportnapokról, farsangi táncokról. A fűszernövények ültetése jól sikerült. A családok nem nagyon használják frissen ezeket a növényeket, ezért szerettem volna népszerűsíteni ezeket a növényeket. Minden diákomnak jutott egy-egy feladatrész. Azóta minden nap az 5. tanóránk után megyünk öntözni. Nagyon kíváncsiak a fejlődésre, és az első kóstolásra is. Évelő növényeket választottam: rozmaringot, oreganót, zsályát és curryt. Kíváncsian várjuk a gyors fejlődést.
A képek iskolánk tornatermében készültek,ahol minden adott a változatos testmozgáshoz.
A különböző gyakorlatokat jóga elemekkel tettük érdekesebbé.
A Testmozgás háza
Mi most ezt a témát az ovink udvarán dolgoztuk fel. Végre jó idő van, egyre több időt tudunk a szabadban tölteni. Labdázunk, fogócskázunk, lehet mászókázni, csúszdázni, homokzni. Szeretnek a gyerekek motorozni, előkerültek a futóbiciklik is. Az aszfaltra pályát is rajzolták, itt minden krétarajz más feladatot jelöl.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az egészséges életmódhoz kapcsolódóan készítettünk egy egészségvárat. A gyerekek lerajzolták azokat a gyümölcsöket, zöldségeket, amelyek a mindennapi táplálkozásunk részei kell, hogy legyenek. Ezekből várat építettek. Természetesen meg is beszéltük a hozzájuk kapcsolódó információkat.
Ezután egy igazi testmozgásos feladat következett. Párba állva, „óriástalpakon” ügyeskedtek és versenyeztek egymással. Jó hangulatban telt el ez a foglalkozás is.
Mutasd meg a tányérodat! Mi megmutatjuk a tányérainkat. A csicseriborsó- gomba alapanyaga, maga a csicseriborsó, amely jelentős rost és vastartalma mellett fontos fehérje és kalciumforrás. A borsó beáztatása után a főzés, a darálás és az ízesítés következett (só, bors), a gomba kalapját ketchuppal színeztük. Tojás- és sajtegérkék is készültek. Mindkét étel fontos fehérjeforrás, amelyek nemcsak a szervezetünk építő kövei, hanem segítik az immunrendszer működését. A padlizsán-páva farktollai szőlőszemekből készült, így a padlizsán (szeletelve, serpenyőben sütve) A és C-vitamin tartalma kiegészült káliummal, szelénnel és egyéb ásványi anyagokkal. A kukoricamálé elkészítése sem ördöngösség: a kukoricadarát sós vízben folyamatos kevergetés mellett megfőzzük, és hideg felületen elegyengetjük. Különféle kiszúrókkal formázzuk. Így készült a snidlingen csücsülő nyuszipár és a pillangó. A joghurt-bagoly alapja az iskolai tízórai volt: gyümölcsjoghurt. A joghurt regenerálja a bélflórát, segít az emésztésben. A dekoráció: dió (A, E, B vitaminok, omega3 zsírsav), mazsola (kálium, kalcium, magnézium, vas, foszfor), alma (C, B vitamin, magnézium, vas, kálium, foszfát), paradicsom (C és 11 féle vitamin), sárgarépa (a vitamin) mind-mind igazi vitaminbomba. Édesítőnek mézet használtunk, amelynek kb. 70 féle gyógyhatása ismert, igazi természetes antibiotikum. Az elkészült ételeket az alsósok is szívesen megkóstolták. Jó étvágyat!