Rímfaragó 6. osztály
Testmozgás
Ökoiskolaként fontosnak tartjuk a kertészkedést, ezért a 2. osztályosokkal immár második évben berendeztük a mi kis párkánykertünket. Mindenki kapott 1-1 cserepet: az egyikbe fűszernövények, valamint borsó, bab került, míg a másikba különböző virágmagok.
Naponta figyelemmel kísérjük a fejlődésüket és a kicsik haza is vihetik majd a palántákat, hogy a nyári szünetben otthon gondozzák tovább.
Ökoiskolaként fontosnak tartjuk a kertészkedést, ezért a 2. osztályosokkal immár második évben berendeztük a mi kis párkánykertünket. Mindenki kapott 1-1 cserepet: az egyikbe fűszernövények, valamint borsó, bab került, míg a másikba különböző virágmagok.
Naponta figyelemmel kísérjük a fejlődésüket és a kicsik haza is vihetik majd a palántákat, hogy a nyári szünetben otthon gondozzák tovább.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Társasozz a szabadban!
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Iskolánk és diákjai olyan szerencsések, hogy van saját kis kertecskénk. Itt minden osztály kap egy kis parcellát, amit megművel, veteményez bele. Idén mi először tehettünk ezt, mert tavaly az online oktatás megakadályozott ebben.
A gyerekek nagyon várták, hogy birtokba vehessék. Maguk hozták otthonról a magokat, palántákat. Volt ebben konyhakerti növény, és fűszernövény is: menta, levendula, bazsalikom stb. Rendszeresen járunk gyomlálni, kapálgatni, locsolni. Örvendezünk, hogy mennyit nőttek. És van, amit már a tízóraihoz, uzsonnához el is tudunk fogyasztani/ zöldhagyma/.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Iskolánk és diákjai olyan szerencsések, hogy van saját kis kertecskénk. Itt minden osztály kap egy kis parcellát, amit megművel, veteményez bele. Idén mi először tehettünk ezt, mert tavaly az online oktatás megakadályozott ebben.
A gyerekek nagyon várták, hogy birtokba vehessék. Maguk hozták otthonról a magokat, palántákat. Volt ebben konyhakerti növény, és fűszernövény is: menta, levendula, bazsalikom stb. Rendszeresen járunk gyomlálni, kapálgatni, locsolni. Örvendezünk, hogy mennyit nőttek. És van, amit már a tízóraihoz, uzsonnához el is tudunk fogyasztani/ zöldhagyma/.
A negyedik osztályos diákok lételeme a mozgás. Nagy örömükre az online időszak után sokat tartózkodtunk a szabadban, a friss levegőn. Rendeztünk futóversenyt, focibajnokságot. Építettünk akadálypályát, társasoztunk a sportpályán. Az önfeledt játék, a mozgás mindenki számára sok vidám percet szerzett.
A testmozgás gyakorlása jegyében vettünk részt sportnapon. Élveztük egymás társaságát, együtt töltöttük az időt a friss levegőn.
Naponta halljuk és hangoztatjuk a testmozgás fontosságát. Ezzel én is egyetértek és igyekszek a gyerekeket erre nevelni. Az iskolában nemcsak a testnevelés óra keretein belül,hanem délután a napköziben is becsempészünk valamilyen mozgásformát. Tapasztalatom szerint játékosan örömmel mozognak. Ebben a hónapban ezért könnyű dolgom volt a boldogságórákon. Beszélgettünk a mozgás fontosságáról,öröméről,miért nem jó a mozgásszegény életmód. Természetesen sokat játszottunk,fogócskáztunk,labdáztunk,ugróiskoláztunk mindezt a szabadban. A hónap feladataként kertészkedtünk. Az iskola udvarán gereblyéztünk,a madáretetőket és odúkat rendbe tettük. Cserépbe fűszernövény-magokat ültettünk. Már nincs más dolgunk,mint öntözni,várni a friss hajtást. Szuper ötletnek tartottam. Jó látni ahogy földelnek,ültetnek,locsolnak és kíváncsian várják az eredményt.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: Egészséges életmód
Foglalkozás címe: A sport személyiségformáló, boldogító hatása
Időpontja: 2021. 05. 27., 19h
Helyszín: BEKK, M. 19., 316-os tanulószoba
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
A foglakozásnak célja volt megmutatni kollégistáinknak, hogy a sportnak, mint tudatos személyiségfejlesztő tevékenységnek milyen pozitív, boldogító hatásai vannak.
A tantermi oktatás nyújtotta lehetőségeken belül egy általam összeállított PPT-t – benne feladatokkal – adtam közre az érintett tanulóknak.
A prezentációból megismerhették:
– A sport fejlesztő hatását.
– Külső és belső személyiségjegyekre gyakorolt eredményét.
– A sport érték, a sport értéket teremt.
– A sport által formált személyiségjegyek áttevődnek a civil életre is.
– A különböző sporttevékenységek által kialakult pozitív személyiségjegyeket.
– Miért tesz boldogabbá a testmozgás a pozitív pszichológia véleménye szerint?
– Egészségnevelési, egészséges életmód kialakításhoz szükséges ismereteket is kaptak.
– Feladatként meg kellett határozniuk:
Mit gondoltak a mértéktelen sport szolgálja-e a személyiség, az egészség fejlődését? Ha igen, miért? , Ha nem, miért nem?
Milyen sportot végeztek életük során? Folytatják-e még?
Gondolkoznak-e valamilyen sport elkezdésén?
Vajon miért tehet minket boldogabbá izmaink megdolgoztatása?
Szépen, igényesen fogalmazták meg gondolataikat a tanulók. Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.
Készítette: Lőrincz Norbert