A parkettára varázsolt társas ötlete már régen megszületett a fejünkben. Míg korábban tantárgyi tartalommal töltöttük meg a mezőket, addig ebben a hónapban különböző mozgásformákkal tettük színesebbé a játékot. Egyes állomásokon gimnasztikai feladatok, a Jerusalema kihívás, just dance, illetve atlétikai, szabad mozgásos feladatok állították kihívás elé a gyerekeket, hisz mindannyian tudjuk, hogy … mozogni jó!
Testmozgás
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A sport az osztályban fontos célként szerepel. A tanulók nagy része valamit sportol.Mindig nagy öröm számukra ha valami játékos, mozgásos feladatot végezhetnek. A rolleres, görkoris akadály pálya is nagy sikert aratott.
Rendhagyó módon ebben az évben online köszöntöttük Hidasnémetiben az édesanyákat. Az élőképpel keretezett műsort minden osztály a you tube-on láthatta. A vírustól való félelem miatt fokozatosan tértek vissza tanulóink az iskolapadba. Az együttlét örömét fokozta, hogy iskolánk udvarán új játékok, sporteszközök kerültek beépítésre. Hinták, mászókák, csúszda, kondicionáló gépek körül van ám nagy nyüzsgés ! Valóságos erőpróba zajlik itt naponta. A felújított focipálya is rövidesen átadásra kerül, mert ez is elkészült mindanyiunk nagy örömére. A település emlékparkjában 30 fát ültettek el, melyek közül 1 db az alsó tagozatos osztályaink képviselőinek közreműködésével került földbe. Bízunk benne, hogy az unokáink is fogják látni! A tavaszi bőséges csapadék miatt megduzzadt vizű Hernád folyónk és a Szartos patak félelmetes látványt nyújtott, amikor a harmadikosok sétájuk során arra vették az utat. Az iskolaalma helyett kétszer kaptunk zöldségtálat, amiből az osztályok vígan csemegézhettek. Friss zöld saláta, uborka, retek, sárgarépa, paradicsom egészítette ki a napi vitaminfogyasztást. A hónap célkitűzését teljesítettük.
A Székely Mikó Kollégium 5. C osztályának legnagyobb vágya vált valóra ebben a hónapban, hisz 7 hónapnyi online tanulás után végre visszatérhettünk az iskolába, személyes jelenléttel. Így nagyon örültünk, hogy e hónap boldogságórás projektjének a feladatait már nem online kellett elvégezzük, hanem „hús és vér” sportolásban élhettük ki a sportolás utáni vágyunkat. A boldogságórát még online tartottuk meg, amely során a Bagdi Bella zenéjére tornásztunk, mindenki otthon a saját otthonában. Majd a kérésemre minden diák, elővette és bemutatta az érmeit, kupáit, amelyeket az eddigi életük során szereztek. Hála a Jóistennek az osztályom 90%-a valamilyen sportot űz, amelyekkel már komoly eredményeket is elért egy pár diák. Bár terveztünk egy közös kirándulást is ebben a hónapban a sugásfürdői élményparkba, de sajnos a kedvezőtlen időjárás végett júniusra kellett ezt halasszuk. Ennek ellenére sikerült közös sportolási lehetőséget szervezzünk, ugyanis testnevelés órán a diákjaim élhettek a kedvenc sportjaiknak, hisz egyaránt focizhattak és kosarazhattak mindenki nagy örömére. Meg is fogalmazták, hogy számukra ez volt az eddigi boldogságórás projekt legkedveltebb téma. Az 5. C osztály egyöntetűen beismerte, hogy az “Ép testben ép lélek” nem csak egy szólás-mondás, hanem nagyon is igaz, hisz csak akkor tudunk kiegyensúlyozottak lenni, ha lehetőségünk van a fizikai egészségünk biztosítására is, aminek egyetlen feltétele a sportolás, főleg ebben a túlzottan online világban. A szívünk ismét csordultig van hálával azért, hogy ebben a hónapban is megtapasztalhattuk a boldogságóra áldásait, ezért e lehetőségért köszönetünket szeretnénk kifejezni a Boldogságóra csapatának.
Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A testmozgás gyakorlása
Szerencsére visszatérhettek a “normálisabb” körülmények az iskola falai közé. S újra élvezhettük egymás társaságát.
Lelki egyensúlyunk megteremtése, és a boldogság felfedezése nem csupán szellemi jólét, lelki béke felfedezése, megélése. Elengedhetetlen vele járója a fizikai aktivitás, amely egyénenként testre szabott.
Azt kell megkeresni, hogy mi az a sprottevékenység, fizikai kikapcsolódás, amely az egészséges életmódunk elősegíti!
Fontos az is, amit teszünk, örömmel tegyük!
A rendszeres mozgás fontos, s ebben nagy szerepe van intézményünknek. Szem előtt kell tartani az örömszerző mozgást, játékot! A tesnevelés, mozgás órák, sportos foglalkozàsok, tánc mindezt segítik elő. Még az ének óra adta dalok játékai is.
A hónapban tudatosabban beszéltünk a mozgásról, a sportról, s végeztünk örömöt okozó mozgásokat.
Ugráltunk just dance-re, énekeltünk, táncoltunk.
Meghallgattuk a mesét a kis állatok olimpiájáról és lerajzoltuk.
Majd beszélgettünk róla. S mindenki elmondta miféle mozgásokat végez. A felsorolás egyre csak bővült, hogy mi minden tartozik ezekbe. Abből készítettünk egy boldogsàghoz vezető utat. Az út mellett találhatóak a kedvelt mozgást segítő eszközök, vagy épp az állatok, akikkel sétálnak. S körülöttük a kiszínesedő világ, amely által boldogabb gyerekké válhatnak. Rajzaik egy része ezt jeleníti meg.
Iskolánk osztályait sportversenyre hívtuk.
Elmentünk a piacra és vásároltunk zöldséget és gyümölcsöt. Majd elfogyasztottuk. Gyógynövényekből és mézből teát készítettünk, miután jól kifáradtunk a versenyben.
Reméljük, másokat is boldoggá tettek a hónap során végzett játékok, a mozgás öröme!😊
Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A testmozgás gyakorlása
Szerencsére visszatérhettek a “normálisabb” körülmények az iskola falai közé. S újra élvezhettük egymás társaságát.
Lelki egyensúlyunk megteremtése, és a boldogság felfedezése nem csupán szellemi jólét, lelki béke felfedezése, megélése. Elengedhetetlen vele járója a fizikai aktivitás, amely egyénenként testre szabott.
Azt kell megkeresni, hogy mi az a sprottevékenység, fizikai kikapcsolódás, amely az egészséges életmódunk elősegíti!
Fontos az is, amit teszünk, örömmel tegyük!
A rendszeres mozgás fontos, s ebben nagy szerepe van intézményünknek. Szem előtt kell tartani az örömszerző mozgást, játékot! A tesnevelés, mozgás órák, sportos foglalkozàsok, tánc mindezt segítik elő. Még az ének óra adta dalok játékai is.
A hónapban tudatosabban beszéltünk a mozgásról, a sportról, s végeztünk örömöt okozó mozgásokat.
Ugráltunk just dance-re, énekeltünk, táncoltunk.
Meghallgattuk a mesét a kis állatok olimpiájáról és lerajzoltuk.
Majd beszélgettünk róla. S mindenki elmondta miféle mozgásokat végez. A felsorolás egyre csak bővült, hogy mi minden tartozik ezekbe. Abből készítettünk egy boldogsàghoz vezető utat. Az út mellett találhatóak a kedvelt mozgást segítő eszközök, vagy épp az állatok, akikkel sétálnak. S körülöttük a kiszínesedő világ, amely által boldogabb gyerekké válhatnak. Rajzaik egy része ezt jeleníti meg.
Iskolánk osztályait sportversenyre hívtuk.
Elmentünk a piacra és vásároltunk zöldséget és gyümölcsöt. Majd elfogyasztottuk. Gyógynövényekből és mézből teát készítettünk, miután jól kifáradtunk a versenyben.
Reméljük, másokat is boldoggá tettek a hónap során végzett játékok, a mozgás öröme!😊
Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A testmozgás gyakorlása
Szerencsére visszatérhettek a “normálisabb” körülmények az iskola falai közé. S újra élvezhettük egymás társaságát.
Lelki egyensúlyunk megteremtése, és a boldogság felfedezése nem csupán szellemi jólét, lelki béke felfedezése, megélése. Elengedhetetlen vele járója a fizikai aktivitás, amely egyénenként testre szabott.
Azt kell megkeresni, hogy mi az a sprottevékenység, fizikai kikapcsolódás, amely az egészséges életmódunk elősegíti!
Fontos az is, amit teszünk, örömmel tegyük!
A rendszeres mozgás fontos, s ebben nagy szerepe van intézményünknek. Szem előtt kell tartani az örömszerző mozgást, játékot! A tesnevelés, mozgás órák, sportos foglalkozàsok, tánc mindezt segítik elő. Még az ének óra adta dalok játékai is.
A hónapban tudatosabban beszéltünk a mozgásról, a sportról, s végeztünk örömöt okozó mozgásokat.
Ugráltunk just dance-re, énekeltünk, táncoltunk.
Meghallgattuk a mesét a kis állatok olimpiájáról és lerajzoltuk.
Majd beszélgettünk róla. S mindenki elmondta miféle mozgásokat végez. A felsorolás egyre csak bővült, hogy mi minden tartozik ezekbe. Abből készítettünk egy boldogsàghoz vezető utat. Az út mellett találhatóak a kedvelt mozgást segítő eszközök, vagy épp az állatok, akikkel sétálnak. S körülöttük a kiszínesedő világ, amely által boldogabb gyerekké válhatnak. Rajzaik egy része ezt jeleníti meg.
Iskolánk osztályait sportversenyre hívtuk.
Elmentünk a piacra és vásároltunk zöldséget és gyümölcsöt. Majd elfogyasztottuk. Gyógynövényekből és mézből teát készítettünk, miután jól kifáradtunk a versenyben.
Reméljük, másokat is boldoggá tettek a hónap során végzett játékok, a mozgás öröme!😊
Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A testmozgás gyakorlása
Szerencsére visszatérhettek a “normálisabb” körülmények az iskola falai közé. S újra élvezhettük egymás társaságát.
Lelki egyensúlyunk megteremtése, és a boldogság felfedezése nem csupán szellemi jólét, lelki béke felfedezése, megélése. Elengedhetetlen vele járója a fizikai aktivitás, amely egyénenként testre szabott.
Azt kell megkeresni, hogy mi az a sprottevékenység, fizikai kikapcsolódás, amely az egészséges életmódunk elősegíti!
Fontos az is, amit teszünk, örömmel tegyük!
A rendszeres mozgás fontos, s ebben nagy szerepe van intézményünknek. Szem előtt kell tartani az örömszerző mozgást, játékot! A tesnevelés, mozgás órák, sportos foglalkozàsok, tánc mindezt segítik elő. Még az ének óra adta dalok játékai is.
A hónapban tudatosabban beszéltünk a mozgásról, a sportról, s végeztünk örömöt okozó mozgásokat.
Ugráltunk just dance-re, énekeltünk, táncoltunk.
Meghallgattuk a mesét a kis állatok olimpiájáról és lerajzoltuk.
Majd beszélgettünk róla. S mindenki elmondta miféle mozgásokat végez. A felsorolás egyre csak bővült, hogy mi minden tartozik ezekbe. Abből készítettünk egy boldogsàghoz vezető utat. Az út mellett találhatóak a kedvelt mozgást segítő eszközök, vagy épp az állatok, akikkel sétálnak. S körülöttük a kiszínesedő világ, amely által boldogabb gyerekké válhatnak. Rajzaik egy része ezt jeleníti meg.
Iskolánk osztályait sportversenyre hívtuk.
Elmentünk a piacra és vásároltunk zöldséget és gyümölcsöt. Majd elfogyasztottuk. Gyógynövényekből és mézből teát készítettünk, miután jól kifáradtunk a versenyben.
Reméljük, másokat is boldoggá tettek a hónap során végzett játékok, a mozgás öröme!😊
Téma: A testmozgás gyakorlása
A téma ismertetése után kinyitottuk az osztályterem ablakait, hogy érezzük a friss levegőt, majd elmondtam a gyerekeknek a bemelegítő mondókát, amit mozgással kísértünk. Megbeszéltük, hogy az egészséges életmódhoz elengedhetetlen az egészséges táplálkozás, sok zöldség, gyümölcs fogyasztása, és a rendszeres testmozgás. Ezután meghallgattuk Bagdi Bella „Jól érzem magam” című dalát. Elmeséltem „Az erdei tornaverseny” című mesét a kis állatok olimpiájáról, majd feldolgoztuk a mesét kérdések segítségével.
A gyümölcssaláta elkészítésében minden tanuló részt vett, ügyesen szeletelték a gyümölcsöket. Az óra további részét az iskola gyakorlókertjében töltöttük. Felhívtam a figyelmüket arra, hogy a szabadban végzett munka is egyfajta testmozgás. Paprika és paradicsom palántákat ültettünk a már korábban elvetett hagyma és retek sorok közé. A gyomlálás, az ültetés és öntözés elvégzése után a gyerekek elfogyasztották a gyümölcssalátát, közben ismét meghallgattuk a hónap dalát. Az óra tartalmasan és jó hangulatban telt.