A testmozgás gyakorlása témakör keretében a hátsó kertben terepfutást tartott a két osztály, amit nagyon élveztek a gyerekek. Az utolsó körben kacskaringósan kellett futniuk, a mozgó hídon keresztüljutni és a hintán lecsúszni.
Testmozgás
Rajzóra keretein belül valósult meg az egészséges életmód témakör feldolgozása. Az óra elején a megbeszélés, beszélgetés módszer alkalmazásával feldolgoztuk a témát. Majd a jó időnek köszönhetően kimentünk iskolánk udvarára, ahol ugróiskolát készítettek a tanulók.
Az óra végén a csapatok versenyeztek.
A gyerekek nagyon élvezték a jó időt.
Egészséges életmód. „Jól érzem magam” zenére mozgás. Sorversenyek. Átkelés a mocsáron. Gombolyag.
Te próbáltad már
Májusban a csoportommal sokat beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, a gyerekek elmesélték, hogy mit sportolnak, milyen szabadidős tevékenységben vesznek részt szívesen. A mozgás örömét a gyermeknapon is élvezték, sétáltunk egy nagyot, majd egy játszótéren élvezhették a szabad mozgás örömét.
Lerajzolták azt a sportot, amelyet szívesen kipróbálnának a jövőben, mint például az ejtőernyőzés, autóversenyzés, tenisz, szörf.
Az egészséges életmódra nevelés egyik legfontosabb feladataink közé tartozik.A testnevelés az óvodai nevelés folyamatában a gyerekek egészséges testi és mozgásfejlesztését szolgálja. Fontosnak tartjuk a jó levegőjű, tiszta környezet biztosítását, melyet a jó idő beköszöntésével változatos formában séták és kirándulások megszervezésével igyekszünk biztosítani. Gyerekeink a csoportban nagyon sok gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak. Kinti fedett teraszunk jó lehetőséget biztosít rossz idő esetén a mindennapos mozgás megszervezésére.
Az óra elején elmondtam, hogy az aktuális téma a testmozgás gyakorlása.
Először is megkérdeztem a fiúkat, hogy mennyi időt töltöttek a digitális oktatás ideje alatt átlagosan egy nap a számítógép/ mobiltelefon mellet ülve. Napi 6-7 óra volt a válasz. Majd arra a kérdésemre, hogy jó volt-e ennyit ülni, egyértelműen nemmel feleltek. Meg sem kellett kérdeznem, hogy miért, maguktól kezdték el sorolni. Nem csupán a szemük fáradt el, a derekukat, vállukat, nyakukat is megviselte ez az időszak, és többségüknek kifejezetten hiányzott a mozgás.
Majd tisztáztuk, hogy nem csak a sportolás számít mozgásnak, és elmondták, ki milyen módon próbálta egy kicsit felrázni a testét ebben a nehéz időszakban. A séta, futás, kerékpározás, kondizás, foci mellett túráztak, fát vágtak, füvet nyírtak stb.
Az SMS-nyak fogalmát nem ismerték, ezért elmondtam, hogy dr. James Carter alkotta meg ezt a fogalmat és hívta fel a figyelmet arra, hogy napi 4 óra mobilozás esetében évente 1400 órát vagyunk az adott testhelyzetben, és ez a szám nagyon megdöbbentette őket. Azt maguktól is tudták, hogy ez gerincdeformitást is eredményezhet.
Megbeszéltük, milyen mozgásformákkal lehet elkerülni a súlyos károsodást, majd az ajánlott gyakorlatok közül végeztünk el többet a tanteremben is és az udvaron is. Ezekről fotók és videók is készültek.
Az óra elején elmondtam, hogy az aktuális téma a testmozgás gyakorlása.
Először is megkérdeztem a fiúkat, hogy mennyi időt töltöttek a digitális oktatás ideje alatt átlagosan egy nap a számítógép/ mobiltelefon mellet ülve. Napi 6-7 óra volt a válasz. Majd arra a kérdésemre, hogy jó volt-e ennyit ülni, egyértelműen nemmel feleltek. Meg sem kellett kérdeznem, hogy miért, maguktól kezdték el sorolni. Nem csupán a szemük fáradt el, a derekukat, vállukat, nyakukat is megviselte ez az időszak, és többségüknek kifejezetten hiányzott a mozgás.
Majd tisztáztuk, hogy nem csak a sportolás számít mozgásnak, és elmondták, ki milyen módon próbálta egy kicsit felrázni a testét ebben a nehéz időszakban. A séta, futás, kerékpározás, kondizás, foci mellett túráztak, fát vágtak, füvet nyírtak stb.
Az SMS-nyak fogalmát nem ismerték, ezért elmondtam, hogy dr. James Carter alkotta meg ezt a fogalmat és hívta fel a figyelmet arra, hogy napi 4 óra mobilozás esetében évente 1400 órát vagyunk az adott testhelyzetben, és ez a szám nagyon megdöbbentette őket. Azt maguktól is tudták, hogy ez gerincdeformitást is eredményezhet.
Megbeszéltük, milyen mozgásformákkal lehet elkerülni a súlyos károsodást, majd az ajánlott gyakorlatok közül végeztünk el többet a tanteremben is és az udvaron is. Ezekről fotók és videók is készültek.
A projekt leírása:
Építs boldog egészségvárat!
Előzetes beszélgetés az egészségről, rendszeres testmozgás előnyeiről, a szervezetre gyakorolt hatásáról, kreatív ötletek gyűjtése, kivitelezése.
Feladat:
Egészrégvár rajzolása
Mondókázz és mozogj!- bemelegítés a nap indításaként
Akik online vesznek részt az oktatásban, a Kréta naplón keresztül kapják a feladatokat, a Teams felületén keresztül vannak jelen az órán. Az osztály gmail fiókjába küldik el munkáikat.
Akadályverseny rendezése Bércesné Kiss Andrea szervezéseben.
A gyerekek kis csoportokban dolgoztak. Gyakorolták a közös munkavégzés folyamatát. Előzetesen beszélgettünk az egészséges életmódról, szerencsére nagyon sok információval rendelkeztek a gyerekek.
A következőket tehetjük az egészségünkért (ezeket a gyerekeket gyűjtötték össze):
– elegendő alvás
-sok gyümölcs, zöldség
-sok vizet iszunk
-sokat sportolunk
-az egészségtelen ételek fogyasztását minimalizáljuk
A csoport munkák során az egészséges életre buzdító plakátokat készítettek a gyerekek.