Az osztály tanulói közösen elhatározták, hogy májusban egy sport kihívást rendeznek. A feladatuk az volt, hogy minden nap legalább egy fél órát töltsenek sportolással. Ha valakinek ezt sikerült teljesítenie, másnap a tablára felírta a nevét, s lerajzolta, mit sportolt. A gyerekek annyira komolyan vették ezt a kihívást, hogy naponta legalább 1 órát töltöttek testmozgással.
Testmozgás
A Boldogságórák témája a testmozgás volt. Mivel a rendszeres mozgás amúgy is a része a napjainknak, így nem volt nehéz a téma feldolgozása, főleg, hogy erre a ciklusra esett a hosszú távú célunk beteljesítése is, vagyis a túra a Kutasi horgásztóra. A foglalkozásokat szokás szerint relaxációs gyakorlattal, a „Fújj, fújj” cíművel kezdtük, majd Bagdi Bella: Jól érzem magam boogi dalára mozogtunk együtt. A téma bevezetéséhez az Egy, kettő, három, négy, nézd a kezem égig ér! kezdetű mondókára mozogtunk, majd elmeséltem a Lusta királyról szóló mesét. A mese után arról beszélgettünk, hogy mit szeretnek mozogni, mik támogatják és károsíthatják az egészségünket. Ezután Játszottunk egy Tűz, víz, repülő! játékot is. Készítettem egy színezőt számukra, amiről választhattak sportágakat, amiket majd szeretnének kipróbálni.
A második foglalkozáson a kezdés (relax, ének) után Tükör játékot játszottunk, amely során az általam mutatott sport mozdulatot kellett utánozniuk, és kitalálni, milyen sportágat mutatok be. Célapó utoljára látogatott el hozzánk, és elmesélték neki a 12 km hosszú gyalogtúra élményeit. A mozgás jelét mindenki kiszínezte és felkerültek a Boldogságvárunk 9. lépcsőfokára.
Kodály Zoltán szavaival élve, a gyermek egy érző lény és az érzelmekre a művészetek és a zene hat. A személyiségfejlődésben is nagy szerepet játszik a muzsika, illetve az egészséges életmódra, a kiegyensúlyozott életre is hatással van. Egy pünkösdi kis videóval szerettünk volna minden családtagnak, barátnak, ismerősnek szép pünkösdi napokat kívánni. Legyen az ő életük része is a zene.
Az óvodai élet utolsó szorgalmi hónapjához ért a csoport.
A mindennapos mozgás – ami alapvetően rugalmas, de még is meghatározott időintervallumban zajlik le – mellett a gyermekek is dönthettek, hogy mikor menjünk a tornaterembe egy gyors kidobós meccsre. Új játék volt a gyermekek számára, amely nagyon motiválttá tette őket.
Egy asztali csengőt helyeztünk ki a gyermekek által jól elérhető helyen és amikor valaki megnyomta azt, akkor gyorsan körbe ültünk a szőnyegen és többségi szavazat mellett eldönthették, hogy szeretnének-e egy gyors kidobós meccset játszani vagy sem?
Folyamatosan mérlegelni kellett, hogy mikor legyen kihelyezve a csengő. Egy részt, mivel a tornaterem nem korlátlan ideig szabad, illetve a gyermekek lelkesedése is volt, amikor alább hagyott, akkor pár napos pihenőre ment a csengő is.
Nagy sikert aratott a gyermekek körében ez a játék. Többször kérték, hogy játszuk el. Kisebb csoportokban és a csoport egészével együtt is csináltuk.
Kezdetben érzelmi alapú állítások, indoklások érkeztek a gyerekektől.
Ebben a hónapban 3-4 alkalommal került sor a Boldogságóra program e havi anyagának megvalósítására.
Választható feladatként a Testmozgás háza mellett döntöttem. Nehézséget okozott a gyerkeke számára a mozgásformák megrajzolása.
Születtek azért felismerhető a témát jól megjelenítő ábrázolások.
A májusi hónap a testmozgás körül forgott a második osztályunk életében is. Ebben a hónapban kihasználva a jóidőt sokat mozogtunk a szabadban. Meghallgattuk a hónap dalát, majd átbeszéltük miért fontos a mozgás. Mondókázva végeztünk tornagyakorlatokat, szabadban építettünk társasjátékokat, kipróbáltunk különböző sportágakat, túrázás közben figyeltük a természet kincseit. Nem utolsó sorban a helyes étkezésről is tanultunk. Kóstoltunk, és salátát készítettünk különböző zöldségekből, gyümölcsökből. Minden kis diák számára tanulságos volt ez az időszak.