Öröm nézni, amikor a gyerekek sportolnak, és önfeledten élvezik a mozgást. Kitartóan igyekeztek a feladatokat jól végezni.
Testmozgás
Ez volt az a téma, amit a legszívesebben csináltak, és a legtöbbet foglalkoztak a gyerekek!
Az órát a sportágak megismerésével kezdtük, majd saját tapasztalataikat osztották meg egymással a gyermekek.
A mese jó alkalom volt, hogy közben le is rajzolhassák, ami a legkedvesebb számukra.
A játékok közül válogatás nélkül mindet eljátszottuk és van amelyiket még azóta is elővesznek napról napra.
Az udvaron ill másik alkalommal a tornateremben is játszottunk:tánc
– székfoglaló
– állatmozgások utánzása
– zsákban futás
– pacs pacs bújócska
– futball
– kiütő
– répafogó
– vakvezetés
Néhányukról készült képeket mellékeltem.
Nagyon nagyon élvezték bármelyiket is játszottuk, hisz együtt tettük örömmel, boldogan!
Ez volt az a téma, amit a legszívesebben csináltak, és a legtöbbet foglalkoztak a gyerekek!
Az órát a sportágak megismerésével kezdtük, majd saját tapasztalataikat osztották meg egymással a gyermekek.
A mese jó alkalom volt, hogy közben le is rajzolhassák, ami a legkedvesebb számukra.
A játékok közül válogatás nélkül mindet eljátszottuk és van amelyiket még azóta is elővesznek napról napra.
Az udvaron ill másik alkalommal a tornateremben is játszottunk:tánc
– székfoglaló
– állatmozgások utánzása
– zsákban futás
– pacs pacs bújócska
– futball
– kiütő
– répafogó
– vakvezetés
Néhányukról készült képeket mellékeltem.
Nagyon nagyon élvezték bármelyiket is játszottuk, hisz együtt tettük örömmel, boldogan!
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
A gyerekek szeretnek mozogni, különösen a bezártság után nagyobb lendülettel vetik bele magukat a testmozgásban. Megmozgattuk a fantáziánkat is versírás kapcsán. Iskola szinten a kihívás napján mozogtunk.
ÓRAVÁZLAT
Téma: A testmozgás
Az óra cél- és feladatrendszere: akarat, kitartás, a testmozgás fejlesztése, egészséges életmódra nevelés
Tárgyi koncentráció: ének, tánc, testnevelés, etika
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola
Dátum: 2021.05.24.
I. Ráhangolódás: (5’) Ha jó a kedved… (mozgásos ének)
Téma bevezetése:
– Mi mindenre jó a testmozgás?
– Soroljatok fel eseteket!
II. A téma feldolgozása: (10’)
Előzetesen kiadott feladat alapján
– Mennyi testmozgás szükséges a testi-lelki egészségünk fenntartásához?
– Miért tesz boldoggá?
III. A téma feldolgozása: (15’)
– Történet a testmozgásról (tkv. 240. o.)
Bajnok lett a Down-szindrómás fiú!
– Vélemények meghallgatása
– Csoportmunkában: dramatizálás
IV. Összefoglalás (5’)
Bagdi Bella: Jól érzem magam CD
V. Házi feladat: (5’)
Hogyan tarthatod fenn a boldogságot?
VI. Az órai munka értékelése (5’)
„A mozgáshoz úgy közelíts, ahogy az élethez: lelkesedéssel, örömmel és hálával. Mert a mozgás az élet, az élet pedig mozgás. Mindkettőtől azt kapod, amit beleteszel.
/Ron Fletcher/
9. hónapunk a testmozgás jegyében zajlott. A gyerekek számára a friss, szabad levegőn játszani örömteli elfoglaltság. Alig vártuk, hogy napsütéses időben együtt, önfeledten játszhassunk.
Gazdag, változatos lehetőségek kínáltak alkalmat minderre. A Boldogságórák ötletei, lehetőségei, játékai szinte észrevétlenül váltak mindennapi, örömteli elfoglaltságunkká!
A tanév végéhez közeledve kicsit számot vetünk, így az én szemem előtt is egyre-másra villannak fel emlékek, programok, élmények, rengeteget köszönhetünk ennek a fantasztikus lehetőségnek!
Minden hónapban újabb célokkal ismerkedtünk, a gyerekek hónapról hónapra fejlődtek, javult közösségi magatartásuk, egymáshoz való viszonyuk.
A hála, optimizmus gyakorlása mindennapossá vált nálunk, gyakoroltuk a jó cselekedeteket, igyekeztünk ezáltal örömet szerezni másoknak. Újabb és újabb célokat tűztünk ki, és értünk el, lépésenként haladva célvárunk lépcsőfokain.
Megtanultunk küzdeni, a feladás helyett új utakat keresni, egymás támaszai lenni, apró örömökkel, a megbocsátás gyakorlásával, mely eleinte bizony nehéznek bizonyult.
A tanév utolsó előtti boldogság gondolatait gyűjtögetve döbben rá igazán az ember, milyen értékekkel teli hónapok állnak mögöttünk, s remélem, előttünk is!
Osztályom tanulói nagyon szeretik a testmozgást, többen rendszeresen járnak birkózásra, fociedzésre, s népi táncra is. Sok szép eredményt érnek el.
Beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, miért jó nekünk, szervezetünknek, lelkünknek.
A témához illően színeztek és rajzoltak is. Személyes élményeiket is megoszthatták egymással. Büszkén álltak ki társaik elé, lelkendezve meséltek az edzések izgalmairól, a versenyek pótolhatatlan hangulatáról.
A mezei nyúl és a sündisznó meséje igazán tanulságos volt, meg is fogalmazták a gyerekek, hogy miért jó az igazságos küzdelem még akkor is, ha nehezebb.
Az egészséges étkezés jegyében salátát készítettünk, nagyon szerették a gyerekek. Érdeklődve válogattak a sportágak között is.
Megrajzoltuk saját egészségvárunkat is. Mindenféle finomságnak igyekeztek helyet hagyni. Nagyon örültem neki, hogy sok jó példát találtak.
Udvari játékaik is színesebbé, ötletesebbé váltak, sakktáblánk is benépesült, érmek helyett jutalomköveket készítettek egymásnak.
„Változzon csak nyugodtan minden. Az életben folytonos mozgás van. És maga az élet is egy körforgás.”
/Béres Ilona/
A spártai nevelésről , az edzettség fontosságáról beszélgettünk. Óra közben mi is „bemelegítettünk”.
Ebben a hónapban a gyerekek kedvenc témakörével foglalkoztunk a Testmozgással. Elkészítettük az „Egészséges mint a makk”c tablónkat közben beszélgettünk a egészségről, a sportról valamint miért jó mozogni. A lusta király c mesét érdeklődve hallgatták, majd kiszíneztük az illusztrációt. Sokféle mozgásos játékokat, játszottunk a csoportszobában és az udvaron.
Ebben a hónapban a gyerekek kedvenc témakörével foglalkoztunk a Testmozgással. Elkészítettük az „Egészséges mint a makk”c tablónkat közben beszélgettünk a egészségről, a sportról valamint miért jó mozogni. A lusta király c mesét érdeklődve hallgatták, majd kiszíneztük az illusztrációt. Sokféle mozgásos játékokat, játszottunk a csoportszobában és az udvaron.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogság program 9. hónapjának témája a testmozgás. A programunkban kiemelt szerepet kap a gyermekek mozgásának fejlesztése. Saját tornatermünk jól felszerelt mozgásfejlesztő eszközökkel teszi lehetővé a harmonikus mozgás kialakítását. A ritmikus egyenletes mozgás a rendszeres futás a szervezetet öröm hormon termelésre serkenti. Ez a leghatékonyabb boldogság fokozó technika. Mindennap nagy hangsúlyt fektetünk a rendszeres mozgásra. A szabad levegőn biciklizünk, motorozunk, futbalozunk. Van műfüves pályánk ahol naponta végzünk gimnasztikai gyarkorlatokat. különböző eszközökkel. Gyermek jógát tartunk hetente egyszer és tartásjavító mozgásokat végzünk a gyerekekkel. Ugrálunk, mászkálunk, sorversenyeket játszunk. A gyermekek szívesen és önként vesznek részt mindenféle mozgásos játékban. A mozgás a gyermekeink lételeme, amit minden nap örömmel végeznek.