Mikor feloldották a korlátozások jelentős részét arra fordítottuk az óráink nagy részét, hogy bepótoljuk az elmaradt mozgásainkat.
Testmozgás
Testmozgás
Minden gyerek lételeme a mozgás. Egy jó délutáni játszóterezés, egy családi kirándulás vagy bringázás, egy iskolai fogócska…- mennyi-mennyi klassz élménnyel képes feltölteni a gyerekeket. A májusi boldogságórát mi is a szabadban töltöttük jó hangulatban, változatos feladatokkal, játékokkal. A jó hangulatról meséljenek a képek.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Egészségvárunkat sajnos nem tudtuk zöldségfélékből kirakni, ezért csoportmunkában rajzoltuk meg bés színeztük ki.
Igazi kis csapatmunka volt.
Kicsit késve, de sikerült „felépítenünk”.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Szeretünk futni hosszútávon, rövidtávon, egyéni versenyben, vagy csapatban… Megismerkedtünk „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével. Készítettünk rajzokat is a meséről, illetve kedvenc sportunkról. Később kimentünk a sportpályára, eljátszottuk a mesét. Váltófutást rendeztünk. Nagyon sokat mozogtunk játszottunk! 🙂
A mozgás kiemelt fontosságú ebben az életkorban. A megfelelő mennyiségű mozgás alapvető feltétele a a mentális egészségnek.
Minden héten tartunk egy „nagytornát” és a többi napokon pedig egy szervezett, mondókázós, verselős, éneklős játékos mozgást. Ha az időjárás engedi, kint tornázunk, ha nem akkor a csodálatos Tornaszobánkban. Ezen kívül van tartás- és lábboltozatjavító tornánk is heti egy alkalommal. A szülők segítségével minden nap fogyasztunk gyümölcsöt is.
Rendkívül sok időt töltünk szabad levegőn.
Ha egy focicsapatot kellene kiállítani, nem lennénk nehéz helyzetben – pont 11 fiú van az osztályban.
A többségük él-hal a fociért, alig várják, hogy szünet legyen, és máris az udvar irányába tünnek el labdával a kezükben.
De lehet szó biciklizésről, sétáról, vagy bármilyen mozgásos játékról, örömmel csatlakoznak a lányok és a fiúk is.
Ezúttal arra kértem őket, keressenek olyan extrémsportokat vagy különleges sportágakat, amelyeket szívesen kipróbálnának, és azt is elmesélték, miért érdeklődnek irántuk.
Változatos tartalommal igyekszem minden alkalommal megtölteni a napi mozgásos tevékenységeket.
A májusi témánkhoz remekül passzolt a Madarak és fák napja, amely május 10-én volt. Kihasználtuk a lehetőséget, hogy iskolánk napközis munkaközössége szabadtéri programot szervezett ennek okán. Különféle állomások voltak: védett növényfajokkal ismerkedtünk meg, a fák fontosságáról beszéltünk, terméseket kellett összepárosítani a megfelelő fa fajtához, madarakat kellett felismerni, volt akadálypálya, ahol tojásokat kellett menteni és célba juttatni, a témához kapcsolódó játékos totót is kitöltöttük. Mindez a szabadban, s közben sok-sok gyümölcsöt és zöldséget rágcsáltunk.