A testmozgás fontos az egészséges életmódhoz. A mindennapi élethez is hozzátartozik és ezt nem árt ha tudják a gyerekek.
A mai világban szerintem elértük, hogy egyik fő feladatnak tekintsük ezt. Hisz elérhető közelségbe kerül hozzánk nap, mint nap a sport a köznevelésben is. Mind gyakorlatban, mind elméletben fontos ismertetnünk a gyerekekkel a sportágakat is. Ezzel kapcsolatban készítettük el rajzainkat mindenféle sportággal kapcsolatban.
Testmozgás
A testmozgás fontos az egészséges életmódhoz. A mindennapi élethez is hozzátartozik és ezt nem árt ha tudják a gyerekek.
A mai világban szerintem elértük, hogy egyik fő feladatnak tekintsük ezt. Hisz elérhető közelségbe kerül hozzánk nap, mint nap a sport a köznevelésben is. Mind gyakorlatban, mind elméletben fontos ismertetnünk a gyerekekkel a sportágakat is. Ezzel kapcsolatban készítettük el rajzainkat mindenféle sportággal kapcsolatban.
Az egészséges életmódra nevelés hozzásegít az egészséges testi és lelki állapot örömteli megéléséhez. A hónap feladata volt, hogy készítsük fel a tanulókat arra, hogy legyen igényük a helyes táplálkozásra, a mozgásra, a stresszkezelés módszereinek alkalmazására. Legyenek képesek lelki egyensúlyuk megóvására, gondozására, társas viselkedésük szabályozására, a társas konfliktusok kezelésére. A gyerekek, fiatalok sajátítsák el az egészséges életmód elveit, és – amennyire csak lehet – azok szerint éljenek.
A tantermen kívüli oktatás befejezésével az osztály úgy döntött, hogy ne csak elméleti dolgokról legyen szó, hanem tényleg a mozgáson legyen a hangsúly. Ezért a település pályáját felkeresve éltünk a lehetőséggel: a fiúk fociztak, a lányok a szabadtéri eszközöket vették bírtokukba.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A mozgás elkíséri a mindennapjainkat nemcsak májusban. Azon az órán, amikor nem volt alkalmas az idő, a teremben játszottuk el a kedvenc sportjainkat Most mutasd meg! játékkal. Amikor pedig végre kisütött a nap, rögtön kiszabadultunk egy akadálypályára és a játszótérre. Az volt ám az igazi boldogság!
Mindenkinek nagyon tetszett ez a téma is!Többek között felsoroltuk a sportolás, az egészséges táplálkozás jótékony hatásait ! Rajzoláskor nagyon kreatívak voltak!
Kipróbáltunk, és szívesen játszunk a megszokott sportokon kívül újakat: íjászat, népi játékok, méta. Ezek közül főleg a méta lett a csapat nagy kedvence, az egyébként mozogni nem annyira szerető tagokat is aktivitásra készteti.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Morgó király történetét izgalmasan dolgoztuk fel a gyerekekkel. Nagyon jó érzés volt végigjárni a király útját és megérezni mennyire fontos az egészség.
A gyerekek beleélték magukat a történetbe és bíztattak a királyt hogy elérje célját.
Élményeiket nemcsak mozgásban de rajzokban is kifejezték.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogság program 9. hónapjának témája a testmozgás. Amint megnyílt az óvoda, és újra együtt voltunk mindannyian, igyekeztünk minél többet mozogni a tornateremben és minél több időt tölteni a szabadban. Olyan mozgásos játékokat biztosítottunk a gyermekek számár, amiben fejlődött a mozgásuk, és pozitív élményeket jelentett számukra. Előkerültek a mozgásfejlesztő eszközök, motorok, a trambulin. A közös játék a közös mozgás igazi boldogság volt, jó volt újra átélni az együtt töltött idő pozitív hatásait. Próbáltuk bepótolni azokat az élményeket, amiktől a karantén megfosztott bennünket. A közös mozgás, az együtt töltött idő segíti a gyermekeket a szocializációban. A Pedagógiai programunkban is kiemelt szerepet kap a gyermekek mozgásának fejlesztése, pontosan tudjuk, hogy a rendszeres mozgás a szervezetet milyen pozitív hatást gyakorol. Ez a leghatékonyabb boldogság fokozó technika. Az egészséges életmódhoz szorosan kapcsolódik a környezet megóvása, a Föld védelme. Ezt is a témánkhoz illesztettük, sokat beszélgettünk arról, hogy minden tettünkkel nyomot hagyunk a bolygón, ezt illusztráltuk is, hogy emlékezzünk rá.
9. foglalkozás: Mozogni jó!
Cél: A foglalkozás célja az, hogy a gyermekek kedvet kapjanak a rendszeres mozgáshoz. Ismerjenek meg többféle mozgásformát, hogy lássák mennyi lehetőségük van a mozgásra. Tapasztalják meg, hogy a mozgás által egészségesebbek lesznek.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Időkeret: 25-30 perc, az alkotás több időt is igénybe vehet.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Tüdőtakarítás relaxációs gyakorlatot játsszuk el, amikor a csoport végigskálázta az I,É,Á,Ó és U hangokat a magastól a mélyig. Egy hang egy be és kilégzést képviselt.
Motiválás: A gyermekekkel elmondjuk a „Mozogjatok együtt!” mondókát, miközben elvégezzük a mondókában lévő mozdulatokat.
Mesélés: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása után elmeséltem a „Lusta király!” című mesét. A meséléshez egy király bábot használtam, ő volt a lusta király, a mese főszereplője. A mese során minden gyermek utánozta a király mozdulatait: lassan ment mint a csiga, felemelte lassan a fát és oldalra tette, átúsztak a szomszéd partra a tutaj után, hegyet másztak (asztalon kellett átmászniuk), majd haza kocogtak.
Beszélgetés A mese végén megbeszéltük, hogy mit szoktak mozogni. Mi is játszottunk sok mozgásos játékot!.
Mozogunk minden nap a héten: Minden nap egyfajta mozgást valósítottunk meg a gyermekekkel: Jóga, karikás gyakorlatok, gumis egyensúlyozás, mászókázás, babzsák gyakorlatok.
Akadálypálya: A gyermekekkel a csoportszobában asztalokból, karikákból, székekből hoztunk létre akadálypályát, melyet csoportokban kellett teljesíteni, majd mozgásokat utánoztak a gyermekek. Nagyon szerették ezt a feladatot a gyermekek.
Székfoglaló játék: A gyermekek zenére mozogtak, amikor megállt a zene, le kellett ülni egy székre. Akinek nem jutott, az kiesett a játékból. Többször is eljátszottuk, annyira tetszett a gyerekeknek.
Ugróiskola: Az udvaron ugróiskoláztunk! Nagyon jó volt!
Voltak, akik otthon készítettek akadálypályát azt teljesítették, és voltak, akik bicikliztek otthon.
A gyerekekkel egyik nap elmentünk kirándulni. Sokat játszottunk , szórakoztunk, kikapcsolódtunk.