A jó idő és a jó kedv adott volt, irány a focipálya.
Testmozgás
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A mozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen, ezért minden nap törekszünk arra, hogy megfelelő mennyiségben biztosítsuk ezt a számukra. A jó idő kedvezett számunra, hogy minél több időt töltsünk a szabadban aktív, változatos mozgással.Nagyon szeretnek az udvaron játszani, szaladgálni, önfeledten mozogni.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyermekek lételeme a mozgás, a játék. Egész évben kiemelt feladatunk az egészséges életmódra nevelés és a megfelelő mozgásigény kielégítése.
Vidáman mozogtak Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie dalára. Jó időnek köszönhetően minden alkalmat megragadtunk, hogy minél változatosabban mozogjunk, játszunk.
Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola
A gyerekek nagyon szeretik a szabadtéri játékokat, az egészséges életmód ezen területe nem megerőltető számukra, sőt vidámságban gazdag.
Május – A testmozgás gyakorlása
Mozgékony kis osztályom szívesen vállalta a hónap feladatait. Nagyon sokat tettünk az egészségünkért a mozgás terén. A hónap elején a tornaterem többször volt szabad, mivel a felsősök még nem tértek vissza a jelenléti oktatásra. Mi ezt kihasználtuk, és délutáni szabadidőben is felmentünk egy jót labdázni, fogócskázni a tornaterembe. Eljátszottuk a „Mondókázz és mozogj!” mondókát is.
Kipróbáltuk mi is a Jerusalema táncot. A lányok szívesen tanulták a tánclépéseket.
A furcsa, hűvös május ellenére már több időt töltöttünk szabadidőnkben az udvaron.
Az egyik nap az egyik kisfiú sajnos, megsérült focizás közben, nagyon beütötte a sípcsontját. Másnap focimeccsen vett volna részt, nagyon el volt keseredve. Miközben borogattam a lábát, gondoltam itt a kellő pillanat, most levetítem neki és a többieknek az ajánlott videót: „Meg tudod csinálni! – You can do it!” Megdöbbentett, hogy mekkora érzelmi hatást váltott ki a gyerekből! Egy másik alkalommal újra kérték, hogy játsszam le a videót. Szava járásunkká vált, más kihívások előtt is a bűvös mondat.
Megépítettük a „Gyümölcs-zöldség egészségvárunkat”. Gyümölcs- és zöldségképek voltak a téglái. Csoportokat alkottak a gyerekek, és minden csoport felépítette a maga várát.
A képekkel játszottunk is „Ki vagyok?” kitaláló játékot. Egy tanuló feje fölé emeltünk egy képet, ő azt nem láthatta, hogy mit ábrázol, ki kellett találnia. Úgy kérdezgette a társait, hogy ők csak igennel és nemmel felelhettek neki, mint a barkochba játékban. Így kellett megfejtenie, hogy ki ő, melyik gyümölcs vagy zöldég.
Elővettük a környezetismeret füzetünket is, amelyben korábban „Egészség” címmel készítettünk gondolattérképet a tananyagunkhoz kapcsolódóan. Felidéztük, mit tanultunk az egészségről, mi az egészség, mit tehetünk egészségünk megőrzése érdekében.
A rajzórába is beépítettük a Boldogságórát. Papírból kivágott testrészekből mozgó, tornázó emberfigurákat ragasztottunk, ezek segítségével rajzoltuk meg a sportoló gyerekeket ábrázoló képeinket.
Elolvastuk „Az erdei tornaverseny” című mesét. Beszélgettünk a témával kapcsolatban. Ki mit sportol? Ért-e el sikereket? Aki akarta, lerajzolhatta magát sportolás közben.
Lídia Katalin Gálné Kiscsatári
Az udvari aszfaltjátékot élvezettel készítették a gyerekek, majd örömmel próbálták ki a saját alkotásukat a szabályok szerint.
Az óvodáskorú gyermekek lételeme a mozgás, a játék. Egész évben kiemelt feladatunk az egészséges életmódra nevelés játékos mozgásfejlesztéssel.
A foglalkozást „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…” és a „Rongybabává válok, csak pihenni vágyok…” relaxációval kezdtük. Ezt követően Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie dalára jól átmozgattuk testrészeinket. A gyerekek nagyon kedvelik Bella dalait, ezt is rendszeresen kérik. Bemelegítés után az akadálypálya következett. A szabályokat betartva, ügyesen végezték a feladatokat, többször is volt lehetőségük végigmenni rajta. A foglalkozás végén a Repülj velem c. dalra Méhecskés játékot játszottunk. Kellemesen elfáradva, ámde felfrissülve, vidám hangulatban ért véget a Boldogságóránk.
Az óvodai élet mindennapjait az egészséges életmód jegyében töltjük. Nagyon fontos a táplálkozás, a higiénia, testmozgás. Az időjárási viszonyok egyre inkább lehetőséget nyújtanak arra, hogy minél több időt töltsünk a szabadban. A gyermekek alapvető létszükséglete a mozgás, s mi a megnövekedett mozgásigényüket igyekszünk hiánytalanul kielégíteni, hiszen a pozitív személyiségfejlődéshez teljes mértékben hozzájárul.
A tornateremben mindenki szabadon választhatott tornaeszközt, azzal játszott, amivel szeretett volna. nekünk ez volt a mozgás szabadnapja.
Az óvoda udvarán is próbálunk minél színesebb, mozgásra lehetőséget nyújtó programokat szervezni a gyerekeknek.
1. Szervezési feladatok:
Tornaszoba kiszellőztetése, eszközök előkészítése. Mosdóztatás, folyadékbevitel. Balesetveszélyes helyzetek feltárása, megbeszélése.
2. Bemelegítő játék:
a, Zenés bemelegítés – Gyermek volt minden óriás
című zenére a test izmainak bemelegítése, fölkészülés a terhelésre.
b, Szoborjáték.
Csengőszóra szoborrá kell dermedni, aki megmozdul, kiesik a játékból.
3. Fő rész – akadálypája leküzdése
– padon egyensúlyozó járás – fejen babzsákkal
– célbadobás babzsákkal
– szökdelés karikákba
– kúszás greiswald pad alatt
– szlalom a bóják körül
– gátfutás
– hossztengely körüli gurulás
4. Levezető játék:
Tűz-víz-repülő.
Feladat: a játékvezető bekiabál egy-egy parancsszót, s nekünk a megbeszéltek szerint kell engedelmeskednünk.
5. Zárókör:
A gyerekek kiszínezik a testmozgás szimbólumát és mielőtt fölragasztják a vár megfelelő lépcsőfokára, megbeszéljük, ki miért szeret mozogni és kinek mi a kedvenc mozgásos játéka?