Ebben a hónapban a Gyermeknap megünneplése kapcsolódott a Boldogságóra Témához. A tornaszobában sok játékos tevékenységet próbálhattak ki a gyerekek. Megtapasztalhatták saját képességeiket, bátorságukat, erőnlétüket. Fejlődhetett szociális, együttműködő képességük, figyelni kellett egymásra, a szabályokra. A csoportszobákban táncos mozgások szereztek nagy örömöt. Megtapasztalhatták a zene és a mozgás boldogságfokozó hatását, az együtt mozgás felszabadító erejét. A mesék utáni beszélgetések során elmondhatták vágyaikat, álmaikat, céljaikat. Az idősebbek egészen mély, komoly gondolatokat, összefüggéseket fogalmaztak meg.
Testmozgás
A téma két fő pillérből áll. A mozgásból és a táplálkozásból. Ezek közül is a mozgással foglalkoztunk, ami a gyerekek számára nélkülözhetetlen.
A foglalkozást egy jó kis pörgő számmal kezdtük a ,, Jól érzem magam boogie „.
Nagyon tetszett nekik, hogy ugra- bugrálhatnak.
Majd leültünk és a téma feldolgozásához elolvastam nekik A lusta király c. mesét.
Beszélgettünk, hogy kinek milyen mozgásforma a kedvence, majd zárásként odaadtam nekik az ehhez tartozó feladat lapokat.
Minden gyermek tudja, hogy az egészséges étkezés mellett a testmozgás is elengedhetetlen. Amellett, hogy felfrissít, jókedvre derít.
Az online oktatás során kaptak egy olyan feladatot a gyerekek, amikor a kedvenc sportjukat kellet lerajzolni. Igazán jól sikerültek!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyermekek elkészítették a táplálkozási piramist. Megbeszéltük, hogy melyek azok az ételek, amelyeket mértékkel lehet fogyasztani és melyek azok, amelyekből ajánlatos többet tenni az asztalra.
Foglalkozás zárásaként most sem maradhatott el a mozgásos játék.
A mozgás témakört imádták a gyerekek.
Képeket, videókat nézegettünk először különféle sportokról. Mindeni elmondhatta, hogy neki mi a kedvenc mozgásformája, vagy milyen sportot szeretne kipróbálni. Akik már járnak valamilyen edzésre, ők mesélhettek róla, mit szoktak ott csinálni, milyen sporteszközeik vannak, s volt aki az érmeit is megmutatta a többieknek.
Játszottunk „activityt” is, miután sok sporttal megismerkedtünk. A gyerekek egyesével elmutogatták, milyen sportra gondolnak, a többieknek pedig ki kellett találni. Mindezek mellett nap, mint nap kipróbáltunk valamit, bicikliztünk, labdáztunk, jógáztunk, lábtornáztunk, futkároztunk. A gyermekek azóta is mondogatják, hogy „az egészséghez nagyon fontos a tornázás”… 🙂
Alkotások is születtek természetesen, festettünk, színeztünk labdákat, a nagyok pedig lerajzolták a kedvenc sportjukat.
A lusta király meséjét pedig többször is kérték a gyermekek, hogy meghallgathassák, természetesen Boldog Dórával.
A Boldogságóra-program utolsó előtti témája az egészséges életmódról szól. A gyerekekkel elbeszélgettünk arról, hogy kinek milyen pozitív élménye van a sporttal kapcsolatban. Összeállítottunk egy tervet, ami az egészséges életmódot, mint életstílust dolgoz fel. A beszélgetést követően egy nagyot tornáztunk.
Boldogságóránkat a szokásos relaxáció után a Jól érzem magam boogie eléneklésével kezdtük.
A téma bevezetését beszélgetőkörrel kezdtük. Mindenki kifejthette, hogy miért fontos a tini korban különösképpen, hogy vigyázzunk testünk egészségére. A tanulók kérésemre felírták egy cetlire egy-egy sportág nevét, majd eljátszották csupán mutogatással (beszéd és eszközhasználat nékül) a többieknek a sportág jellemzőit. Nagyon ügyesen sikerült kitalálni valamennyi sportág nevét a gyerekeknek. Szeretnek rajzolni, így az óra egy részében készítettek néhány rajzot a sportágakról.
Megismerkedtünk a Down-szindrómás fiú történetével, akiből óriási akaraterejének köszönhetően bajnok lett, majd összegyűjtöttük a rendszeres testmozgás előnyeit. Azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, élménybeszámolót tartottak a többieknek. Elmesélték a sporttal való megismerkedésüket, és a mindennapos testmozgás örömeit. Az órát meditációval zártuk.
Sokan szinte mindennap rendszeresen mozognak: bicikliznek, lovagolnak, táncolnak, de többen fociznak, úsznak is. Nagyokat túráznak, kirándulnak a közeli erdőben. A téli sportok is igen kedveltek, az egyik kisfiú jégkorongozik. Ági néni hobbija a tájfutás.
Beszédes József Általános Iskola
Az iskolai sportnap előtt kértem a gyerekeket, hogy írják le, milyen mozgást végeznének szívesen és ki vagy kik azok, akikkel szeretnének együtt mozogni. A sport napon több kívánságot teljesítettünk is.