A gyermekek elkészítették a táplálkozási piramist. Megbeszéltük, hogy melyek azok az ételek, amelyeket mértékkel lehet fogyasztani és melyek azok, amelyekből ajánlatos többet tenni az asztalra.
Foglalkozás zárásaként most sem maradhatott el a mozgásos játék.
Testmozgás
A mozgás témakört imádták a gyerekek.
Képeket, videókat nézegettünk először különféle sportokról. Mindeni elmondhatta, hogy neki mi a kedvenc mozgásformája, vagy milyen sportot szeretne kipróbálni. Akik már járnak valamilyen edzésre, ők mesélhettek róla, mit szoktak ott csinálni, milyen sporteszközeik vannak, s volt aki az érmeit is megmutatta a többieknek.
Játszottunk „activityt” is, miután sok sporttal megismerkedtünk. A gyerekek egyesével elmutogatták, milyen sportra gondolnak, a többieknek pedig ki kellett találni. Mindezek mellett nap, mint nap kipróbáltunk valamit, bicikliztünk, labdáztunk, jógáztunk, lábtornáztunk, futkároztunk. A gyermekek azóta is mondogatják, hogy „az egészséghez nagyon fontos a tornázás”… 🙂
Alkotások is születtek természetesen, festettünk, színeztünk labdákat, a nagyok pedig lerajzolták a kedvenc sportjukat.
A lusta király meséjét pedig többször is kérték a gyermekek, hogy meghallgathassák, természetesen Boldog Dórával.
A Boldogságóra-program utolsó előtti témája az egészséges életmódról szól. A gyerekekkel elbeszélgettünk arról, hogy kinek milyen pozitív élménye van a sporttal kapcsolatban. Összeállítottunk egy tervet, ami az egészséges életmódot, mint életstílust dolgoz fel. A beszélgetést követően egy nagyot tornáztunk.
Boldogságóránkat a szokásos relaxáció után a Jól érzem magam boogie eléneklésével kezdtük.
A téma bevezetését beszélgetőkörrel kezdtük. Mindenki kifejthette, hogy miért fontos a tini korban különösképpen, hogy vigyázzunk testünk egészségére. A tanulók kérésemre felírták egy cetlire egy-egy sportág nevét, majd eljátszották csupán mutogatással (beszéd és eszközhasználat nékül) a többieknek a sportág jellemzőit. Nagyon ügyesen sikerült kitalálni valamennyi sportág nevét a gyerekeknek. Szeretnek rajzolni, így az óra egy részében készítettek néhány rajzot a sportágakról.
Megismerkedtünk a Down-szindrómás fiú történetével, akiből óriási akaraterejének köszönhetően bajnok lett, majd összegyűjtöttük a rendszeres testmozgás előnyeit. Azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, élménybeszámolót tartottak a többieknek. Elmesélték a sporttal való megismerkedésüket, és a mindennapos testmozgás örömeit. Az órát meditációval zártuk.
Sokan szinte mindennap rendszeresen mozognak: bicikliznek, lovagolnak, táncolnak, de többen fociznak, úsznak is. Nagyokat túráznak, kirándulnak a közeli erdőben. A téli sportok is igen kedveltek, az egyik kisfiú jégkorongozik. Ági néni hobbija a tájfutás.
Beszédes József Általános Iskola
Az iskolai sportnap előtt kértem a gyerekeket, hogy írják le, milyen mozgást végeznének szívesen és ki vagy kik azok, akikkel szeretnének együtt mozogni. A sport napon több kívánságot teljesítettünk is.
Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium
Szemüveg mögé rejtőzve, egy csapatként játszottunk kígyó fogót, kígyófutást.
Csoportmunkában lerajzolták a gyerekek a testmozgás házát, amelynek minden helyiségében valamilyen sporttevékenységet lehet végezni.
A gyerekekkel arról beszélhettünk, hogy milyen örömet okoz egy olyan nap, amikor sokat mozogtunk, edzettünk. Amerikából jöttem c. játékkal különböző sportágakat játszottunk el pantomim segítségével. Ezt követően egy teljes napot arra szántunk, hogy együtt mozduljunk.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A gyermekek számára nélkülözhetetlen a mozgás. A hónap témáját a Jól érzem magam boogie dal éneklésével kezdtük és mozgással kísértük. A ballagásra sokat készülünk, melyben sokat mozgunk, énekelünk, táncolunk. Olyan műsort raktunk össze a gyermekek számára, melynek minden pillanata pozitív érzést nyújtott, hiszen az ő ötleteik is szerepeltek benne. A közös mozgás, az együtt töltött idő, sok boldogságot okozott a gyermekeknek. A lufis játékot is elővettük, aminek nagyon örültek a gyerekek és szépen tudtak együtt dolgozni a csapatok. A lusta király mese bemutatása, kedvenc részlet rajzolása. A kilencedik lépcsőfokra felhelyeztük a testmozgás jelét. A gyermekek jele pedig egy-egy kedvenc mozgás bemutatása után került fel.