Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap 🏃🏻♂️🚗
A múlt héten megrendezett mobilitási hét keretében az autómentes napon iskolánk sportosztályai vettek részt. A városban a legnagyobb létszámmal a mi iskolánk képviseltette magát, így megnyerte a rendezvényt. Tanulóink az Óvaros téren átvették a sárga egyenpólót, majd a bemelegítést követően elfutottak a Stadionba, ahol különféle sportos feladatok várták őket. 🥇
Testmozgás
Báthory István Általános Iskola
Köztársaság Kupa – megyei atlétika verseny 🏃♀️🏃
Gyönyörű eredmények születtek az idei, 30. Jubileumi Köztársaság Kupán.
Báthory István Általános Iskola
Kalandhegy Libegőzés és eplényi kirándulás a Kalandhegyen 🚡⛰
A 7.a osztály a Libegő 43 program keretében eplényi kiránduláson vett részt. A nap folyamán a libegőzés mellett közös versírás, csapatkapitány választás, játékos feladatok, bátorság-, és erőpróbák vártak a tanulókra. Izgalomban is volt részük, mert a bringásoknak kialakított downhill lejtőn ereszkedtek le a völgybe, ahol a jól megérdemelt szalonnasütés várta őket. Ezután egy tanösvényen át újra meghódították a hegyet, majd a fáradalmakat megint a libegőn pihenték ki.
Szuper nap volt! 🌳
Fontosnak tartom, hogy tudjuk értékelni azt, amink van. Az adott helyzetből igyekszem kihozni a legjobbat. Esett az eső az udvar kilőve, mindenki a tornaterembe akart mozogni így az foglalt volt, a csoportot kinőttük….. DE! sok jó ember kis helyen is sok jó ember. Mi macisok mindenhol feltaláljuk magunkat. Mert a testmozgás fontos. És hogy élvezték. A képek magukért beszélnek. Mozgásos foglalkozásunkat a folyosón tartottuk. Az egész tanulsága pedig az, hogy aki jól akarja érezni magát, az mindegy hol van jól fogja érezni magát.
A jelenlegi koronavírus okozta helyzetben az egészség megőrzése és védelme még inkább szinte napi témává vált a gyerekek körében is. Azt már tudják, hogy a rendszeres mozgás a helyes táplálkozás mellett segít az egészségük megőrzésében.
A mozgás a gyerekek számára szinte nélkülözhetetlen, lételemük. A rendszeres fizikai aktivitás a mentális egészség szempontjából is nagyon fontos, mivel befolyásolja az idegrendszerük fejlődését. A foglalkozást a munkafüzetben található színezővel kezdtük, majd minden gyerek felidézte a sporttal, mozgással kapcsolatos élményeit. A témával kapcsolatos mese felolvasása után arról beszéltem nekik, hogy a mozgás nemcsak az egészségünkre van nagy hatással, hanem a hangulatunkra és boldogságszintünkre is. A foglalkozást egy közös önfeledt tánccal zártuk az iskolaudvaron.
A Jóidő beköszöntével egyre több időt tudunk a szabadban tölteni, boldogság óránkat Bár a csoportban tartottuk meg utána örömmel mozogtunk a szabadban. A világomban minden rendben van című dallal keztünk, Beszélgettünk a test mozgás fontosságáról is összefüggéséről a lelki jólétünkkel,Gyümölcssalátát készítettünk friss gyümölcsökből majd pedig a jól érzem magam Boogival zártuk le. Ovink csatlakozott a Jeruzsálem a tánc kihíváshoz is.
A mozgás jellemzi az osztályunkat, a korosztályunkat. Ez a lételemünk !
A jó idő közeledtével mi is több időt töltöttük kint a szabadban, s az ügyességi vetélkedők sok-sok fajtájára „beneveztünk ” .
Élmény volt minden mozgás !
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Táncoltunk, tornáztunk, rengeteget mozogtunk. És elkészítettük az osztály sport puzzle-jét, ahová mindenki lerajzolhatta kedvenc sportját.
Foglalkozást kezdő relaxáció:
„Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” mozgásos játékban a madarak röptét utánozva, szaladgálva „szállnak” az udvaron körbe-körbe.
Ráhangolódás:
Meghallgatjuk/elénekeljük Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie c. dalát, énekelve, szabadon mozogva.
A téma feldolgozása mesével:
Elmesélem Bezzeg Andrea: A lusta király c. meséjét, kint a fa alatt, és mi is útra kelünk a királlyal az óvoda udvarán. A mászóka teteje lesz a hegytető, ahol a kisvirágot találjuk.
Jelentésteremtés:
Leülünk egy plédre és megbeszéljük, hogy mit érzett a király? Mit jelent, hogy lusta? Mit jelent a mozgás? Melyik a legkedvesebb mozgásformád? Mit érzel, miközben szaladgálsz, futkozol? Mászol? Csúszol? Ügyességi gyakorlatokat csinálsz a mászókán? Amikor gurulsz a dombról lefelé, vagy amikor labdázol? Ugrálsz? Vidám vagy? Szomorú vagy?
A foglalkozás lezárása:
Kiszínezzük a mozgás jelét és felragasztjuk az 9. lépcsőfokra.
Reflexió
Már jó idő van, így a boldogságórát az udvaron tartottam meg. A relaxációt, a mesét is ott dramatizáltuk el. Nagyon tetszett az interaktív mese a gyerekeknek. Aztán megbeszéltük, hogy ki mit szeret mozogni. Szárnyaltak a gondolatok és a tettek, nagyon lelkesek voltak. Mindenki bemutatta, hogy ő mit szeret a legjobban mozogni. Nehezen várták ki egymást. Itt is igyekeztünk, hogy aki ugyanazt szereti, az csinálhatná együtt. Érdekes kis kapcsolatok alakultak, ugrálós lányok, futkozós fiúk, repülős méhecskék…. A mozgás jelét és a ragasztást csak később színeztük és ragasztottuk fel.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Csoportunk arra vállalkozott, hogy az egészséges életmód jegyében segít iskolánk udvarának a megszépítésében. Söprögettünk, gereblyéztünk, virágokat ültettünk, és közben megbeszéltük, hogy kivel mi történt amíg otthon volt. Szuper nap volt, főleg, hogy újra együtt lehettünk!