Május hónap az egészséges életmódról szólt. Igyekeztem a témában az óvodai lehetőségeket kihasználva minél inkább elmerülni. A gyerekek nagyon szeretnek mozogni, nagyon élvezték a hónap feladatait.
Táncoltunk a Jól érzem magam boogie-ra, jógáztunk, mondókák segítségével megmozgattuk a testrészeinket. Megtanultuk az új mondókát is az 1,2,3,4, nézd a kezem… kezdetűt. Beszélgettünk arról, hogy milyen sportolási lehetőségeket ismernek, amiket aztán bemutattunk egymásnak, eljátszották mintha játékkal.
Meghallgatták és nagyon tetszett nekik a mese A lusta királyról. Ez jó lehetőséget adott egy új játék megismerésére. A Simon mondja nevű játékot a mese hőséről átnevezve Lótifuti mondja játékká dolgoztuk át. Ha Lótifuti mondja, meg kell csinálni a gyakorlatokat, ha Morgó mondja, nem szabad szót fogadni, lett a játékszabály.
Az óvodai foglalkozások keretében az Így tedd rá! jó lehetőséget biztosított a gyerekek átmozgatására, hiszen a botos ugrások és a fogócskák kellően megmozgatták őket.
A méhecskés óvodai hetünkön, virágösszegyűjtős feladat volt az udvaron. Minél hamarabb, minél több elrejtett virágot kellett megkeresni és összegyűjteni. Igyekeztem a virágokat úgy elrejteni, hogy minél több mozgásformát kipróbálhassanak közben (mászás, csúszás, bújás, futás stb.)
Megvalósítottuk a Gombolyag nevű játékot is, mely érzelmi téren is fejlesztő volt a pozitív üzenetek által, valamint kipróbálhatták magukat az egyensúlyozó járásban is a pamutszálon.
„Átkeltünk a mocsáron” is, amit nagyon élveztek és főleg a nagyok becsületesen, megfelelő technikával oldották meg a feladatot.
Az egészséges életmódhoz hozzátartozik a testünk épségére, tisztaságára való odafigyelés is. Jó ötletnek tartottam az összecsukható fogsor elkészítését, mely a finommotorikájukat, kitartásukat, türelmüket is fejlesztette. Testképük megismerését is segítette.
Játszottunk Tűz, víz, repülőt, mely során az asztalokra is felmászhattak, utánoztuk az állatok mozgását is.
Végül felkerült az utolsó lépcsőfokra a kilencedik jel is.
Testmozgás
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 2. b osztály tanulóinak fontos a mindennapi mozgás, sportolás. Kedvenc mozgásformáikat rajzban is megörökítették.
A téma feldolgozását a Jól érzem magam boogie dal meghallgatásával kezdtük. A gyerekek szeretik ezt a dalt, mert korábban hallgattuk már közösen. Így élvezték, hogy újra hallhatják és örömmel tácoltak a zenére. Ezt követően megbeszéltük, hogy miért fontos és milyen jó a testmozgás. Ezután elmeséltem a gyerekeknek A lusta király című mesét, ami igazán tanulságos mese volt, és általa jobban meg tudták érteni miért is jelent sokat a mozgás. Megbeszéltük még, hogy ki mit szeret mozogni, mik az egészséges, illetve egészségtelen dolgok.
Továbbá volt lehetőségünk kipróbálni az óvoda focipályáján kialakított akadálypályát is, ami nagyon tetszett a gyerekeknek.
Ebben a hónapban a Gyermeknap megünneplése kapcsolódott a Boldogságóra Témához. A tornaszobában sok játékos tevékenységet próbálhattak ki a gyerekek. Megtapasztalhatták saját képességeiket, bátorságukat, erőnlétüket. Fejlődhetett szociális, együttműködő képességük, figyelni kellett egymásra, a szabályokra. A csoportszobákban táncos mozgások szereztek nagy örömöt. Megtapasztalhatták a zene és a mozgás boldogságfokozó hatását, az együtt mozgás felszabadító erejét. A mesék utáni beszélgetések során elmondhatták vágyaikat, álmaikat, céljaikat. Az idősebbek egészen mély, komoly gondolatokat, összefüggéseket fogalmaztak meg.
A téma két fő pillérből áll. A mozgásból és a táplálkozásból. Ezek közül is a mozgással foglalkoztunk, ami a gyerekek számára nélkülözhetetlen.
A foglalkozást egy jó kis pörgő számmal kezdtük a ,, Jól érzem magam boogie „.
Nagyon tetszett nekik, hogy ugra- bugrálhatnak.
Majd leültünk és a téma feldolgozásához elolvastam nekik A lusta király c. mesét.
Beszélgettünk, hogy kinek milyen mozgásforma a kedvence, majd zárásként odaadtam nekik az ehhez tartozó feladat lapokat.
Minden gyermek tudja, hogy az egészséges étkezés mellett a testmozgás is elengedhetetlen. Amellett, hogy felfrissít, jókedvre derít.
Az online oktatás során kaptak egy olyan feladatot a gyerekek, amikor a kedvenc sportjukat kellet lerajzolni. Igazán jól sikerültek!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyermekek elkészítették a táplálkozási piramist. Megbeszéltük, hogy melyek azok az ételek, amelyeket mértékkel lehet fogyasztani és melyek azok, amelyekből ajánlatos többet tenni az asztalra.
Foglalkozás zárásaként most sem maradhatott el a mozgásos játék.
A mozgás témakört imádták a gyerekek.
Képeket, videókat nézegettünk először különféle sportokról. Mindeni elmondhatta, hogy neki mi a kedvenc mozgásformája, vagy milyen sportot szeretne kipróbálni. Akik már járnak valamilyen edzésre, ők mesélhettek róla, mit szoktak ott csinálni, milyen sporteszközeik vannak, s volt aki az érmeit is megmutatta a többieknek.
Játszottunk „activityt” is, miután sok sporttal megismerkedtünk. A gyerekek egyesével elmutogatták, milyen sportra gondolnak, a többieknek pedig ki kellett találni. Mindezek mellett nap, mint nap kipróbáltunk valamit, bicikliztünk, labdáztunk, jógáztunk, lábtornáztunk, futkároztunk. A gyermekek azóta is mondogatják, hogy „az egészséghez nagyon fontos a tornázás”… 🙂
Alkotások is születtek természetesen, festettünk, színeztünk labdákat, a nagyok pedig lerajzolták a kedvenc sportjukat.
A lusta király meséjét pedig többször is kérték a gyermekek, hogy meghallgathassák, természetesen Boldog Dórával.
A Boldogságóra-program utolsó előtti témája az egészséges életmódról szól. A gyerekekkel elbeszélgettünk arról, hogy kinek milyen pozitív élménye van a sporttal kapcsolatban. Összeállítottunk egy tervet, ami az egészséges életmódot, mint életstílust dolgoz fel. A beszélgetést követően egy nagyot tornáztunk.