Egeszseges eletmod
Testmozgás
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A gyerekek egyik kedvenc témája a testmozgás. Ezért nagy szeretettel készítették el a legkedvesebb sportjukat ábrázoló rajzaikat.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
Az online tanítási időszak alatt sportnaplót vezettek otthon a gyerekek. Fontos volt, hogy minden nap mozogjanak, töltsenek sok időt a szabad levegőn.
A város új játszóteret nyitott a közelben,mely az óvodánktól csak egy utcára található.
A megnyitó után a gyerekek örömmel vették birtokukba, szinte minden játékot kipróbáltak.
Egyaránt élvezték a hintát, csúzdát, forgót, mászókát, alig tudtak betelni vele.
Mikor visszaértünk az óvodába már azt kérdezték mikor mehetünk újra.
Sok nagy mozgásra nyílt lehetőségük, mely nem csak az egészséges életmód elengedhetetlen feltétele, de tapasztalatailat is nagyban gazdagítja.
Ez a téma jól illeszkedett a nyár eleji napközis sporttáborunkhoz. Hasznos előkészítő téma volt.
A boldogság és az egészség összefüggéseinek megbeszélése.
Hogyan lehetünk egészségesebbek, és ezáltal boldogabbak?
Foglalkozást kezdő relaxáció: „Villámlazítás”
Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalára kötetlen, szabad mozgás és tánc.
A téma feldolgozását Bezzeg Andrea A lusta király című meséjével valósítottam meg. Csoportunk legkedveltebb tevékenysége a mozgás, így a továbbiakban a délelőtt folyamán, amíg az érdeklődésük és energiájuk kívánta, változatos mozgásos játékokat játszottunk, közkívánatra a kedvenceket is.
-Tűz, víz, repülő
-Tükörjáték
-Játékos ügyességi versengések
-Fogójátékok
Május – Testmozgás
Képzeletbeli olimpiát rendeztünk. A kedvenc mesehősöket kellett megjeleníteni és megnevezni a választott sportágát, amiben várhatóan jól teljesít. Leírni az eddigi elért eredményeit és az ahhoz szükséges jó tulajdonságait. Mivel nem a sport szempontjából választották a mesehősöket, előfordult, hogy mesebeli olimpiai számot kellett neki kitaláni. Pl: Micimackó számára a szumót választották sportágnak a gyerekek, a szükséges tulajdonság, adottság a kitartó evés és hízás volt. A kiváló adottságok, tulajdonságok sem mindig a sportághoz kötődtek. Gyakran kaptak olyan tulajdonságokat is a versenyzők, melyek az elért eredményre nem gyakorolnak hatást pl: kedves, együttműködő (távolugró), jó alvó.
A leggyakrabban választott versenyzők:
Jerry, Tom, Musa, Mulan, PinkPanter, Kajla, Katica, Elza, Simon cat, Ferra, Mekk mester, Füles, Kengyelfutó-gyalogkakukk, Micimackó, Malacka, Garfield, Brumi
Ez a hónap az egészséges életmód fontosságáról szólt. A gyerekekkel sokat beszélgettünk arról, mi az amit tehetünk az egészségünkért. Rajzoltunk és megbeszéltük az ételpiramist, gyurmából formáztunk kedvenc és egészséges ételeket, valamint amennyit csak tudtunk a szabadban játszottunk csapatjátékokat, amelyek a közösséget is építették és közben a testmozgás is előtérbe került.
Az óra elejét még a tanteremben kezdtük el, légzőgyakorlatokat végeztünk. Próbáltam elcsendesíteni először a tanulókat, kis meditációval is próbálkoztunk.
Ezt követően labdagyakorlatokat végeztünk. Mindenkihez el kellett juttatni a labdát, de senki nem dobhatta a szomszédjának. Először nem sikerült, de hamar rájöttek a nyitjára. Ezt nehezítettük azzal, hogy aki kapja, annak gyümölcsnevet kellett mondania. Mivel kevés volt a teremben a hely, kint pedig sütött a nap, kimentünk, és először hagytam nekik, hogy fussanak egy oda-vissza „kört” a testmozgás jegyében, majd a „Jussunk át a folyón!” c. játékkal folytattuk. A játékban 3*4-es játéktér van, mi a próba után kibővítettük 4*6-osra, és nehezítő szabályokat találtunk ki hozzá, magunkra szabtuk. Lelkesen vettek részt a szabályok újraalkotásában, majd néhányan kipróbálták a játékvezetői szerepet is (én pedig beálltam közéjük játékosnak). Ezt követően fociztunk egy kb. 10 percet, majd a bújócska következett. Bár korban nagyok, de jelenleg ez a játék köti le őket a legjobban. Élvezettel szaladták át az iskolaudvart megpróbálván kiütni a hunyót. Talán eközben mozogtak a legtöbbet. Mivel kevésnek találták az erre szánt időt, tanulószoba előtt és után még folytatták.
A következő órán még egy kevés időt szántunk a témára: beszélgettünk a sportágakról, a mozgásról, a betegségekről, az örömhormonokról… Szigorúan úgy, hogy nem ejtettem ki a boldogságóra nevét, mert mostanában annyira lázadnak minden ellen (kamaszodnak), hogy muszáj másba csomagolnom.