Ebben a hónapban a téma feldolgozására az óvoda udvarán került sor, a gyerekek nagy örömére. A hónap témája: a testmozgás. Mind az öt csoport részt vett a boldogságórán. A gyerekekkel közösen meghallgattuk a hónap dalát: Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie. Majd közösen kör-játékoztunk, táncoltunk a gyerekekkel különböző zenéken, leginkább a gyerekek kívánságát teljesítettük a zene kérésnél. Kihasználtuk a jó időt, sok időt töltöttünk kint az udvaron, próbáltuk ösztönözni a gyerekeket testmozgásra. A hónap meséjét (Bezzeg Andrea: A lusta király) minden csoport bent a saját csoportjukban meghallgatták, majd átbeszélték a meséhez tartozó kérdéseket.
Testmozgás
Ebben a hónapban a téma feldolgozására az óvoda udvarán került sor, a gyerekek nagy örömére. A hónap témája: a testmozgás. Mind az öt csoport részt vett a boldogságórán. A gyerekekkel közösen meghallgattuk a hónap dalát: Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie. Majd közösen kör-játékoztunk, táncoltunk a gyerekekkel különböző zenéken, leginkább a gyerekek kívánságát teljesítettük a zene kérésnél. Kihasználtuk a jó időt, sok időt töltöttünk kint az udvaron, próbáltuk ösztönözni a gyerekeket testmozgásra. A hónap meséjét (Bezzeg Andrea: A lusta király) minden csoport bent a saját csoportjukban meghallgatták, majd átbeszélték a meséhez tartozó kérdéseket.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
Májusban az egészséges életmóddal foglalkoztunk a 9.B. osztállyal. Az órát a már megszokott módon, a téma megbeszélésével kezdtük. Beszélgettünk arról, hogy mit jelent a tanulóknak egészség, mit jelent egészségesnek lenni. Kitértünk az alvás és a testmozgás szerepére is. Az osztály tanulói közül alig páran sportolnak rendszeresen, többségük nem tartja fontosnak az egészsége szempontjából. A sportolók beszámoltak a testmozgás pozitív hatásairól és arról is, hogy veszik rá magukat a sportra, mikor nincsen kedvük hozzá. Az alvás területén is hasonlókat tapasztaltam: a tanulók sokkal kevesebb időt töltenek alvással, mint az az életkoruknak megfelelő lenne. Legnagyobb nehézséget a telefon okozza, mert úgy érzik, állandó készenlétben kell lenniük, nehogy lemaradjanak valamiről. Az osztályban csak két tanuló kapcsolja ki éjszakára készülékét. Egyetértettek azzal, hogy a kialvatlanság akár súlyos következményekkel is járhat, majd kitértünk ennek a részleteire.
A feladatot ennek megfelelően választottam ki: “Mi történik, ha nem alszunk?”. Több kiscsoportot alkottunk, és az instrukcióknak megfelelően a csoportok elkészítették a saját listáikat. Ezeket a listákat megbeszéltük, majd összefoglaltuk. Többen is rádöbbentek, hogy mi lehet az oka a különböző viselkedésüknek, fáradtságuknak, és ennek alapján megpróbálnak többet aludni (legalább a wifit lekapcsolni).
Megnéztük a TED videót is, ami a témához kapcsolódik.
Az óra végén még maradt arra idő, hogy megnézzük Mr.Bean tornáját, amit a tanulók vidáman továbbgondoltak a saját testnevelés óráikra vonatkoztatva.