A testmozgás a mindennapos életünk fontos része. Minden nap beépítjük a mindennapos életünkbe. A témakörhöz kapcsolódó feladatok tetszettek a gyerekeknek. Nem a csak a Be happy videót próbáltuk ki, ha más hasonlót is. A ritmuskövető videókat a gyerekek nagyon szeretik az osztályban, lassan az ének órák állandó résztvevőjévé váltak. Így nem okozott gondot ennek a videónak a követése sem. A gyerekekkel többször végig csináltuk. S már az óra végén kértek, hogy máskor is legyen. Nagyon tetszett nekik.
Testmozgás
Májusban az egészséges életmóddal foglalkoztunk a 9.B. osztállyal. Az órát a már megszokott módon, a téma megbeszélésével kezdtük. Beszélgettünk arról, hogy mit jelent a tanulóknak egészség, mit jelent egészségesnek lenni. Kitértünk az alvás és a testmozgás szerepére is. Az osztály tanulói közül alig páran sportolnak rendszeresen, többségük nem tartja fontosnak az egészsége szempontjából. A sportolók beszámoltak a testmozgás pozitív hatásairól és arról is, hogy veszik rá magukat a sportra, mikor nincsen kedvük hozzá. Az alvás területén is hasonlókat tapasztaltam: a tanulók sokkal kevesebb időt töltenek alvással, mint az az életkoruknak megfelelő lenne. Legnagyobb nehézséget a telefon okozza, mert úgy érzik, állandó készenlétben kell lenniük, nehogy lemaradjanak valamiről. Az osztályban csak két tanuló kapcsolja ki éjszakára készülékét. Egyetértettek azzal, hogy a kialvatlanság akár súlyos következményekkel is járhat, majd kitértünk ennek a részleteire.
A feladatot ennek megfelelően választottam ki: “Mi történik, ha nem alszunk?”. Több kiscsoportot alkottunk, és az instrukcióknak megfelelően a csoportok elkészítették a saját listáikat. Ezeket a listákat megbeszéltük, majd összefoglaltuk. Többen is rádöbbentek, hogy mi lehet az oka a különböző viselkedésüknek, fáradtságuknak, és ennek alapján megpróbálnak többet aludni (legalább a wifit lekapcsolni).
Megnéztük a TED videót is, ami a témához kapcsolódik.
Az óra végén még maradt arra idő, hogy megnézzük Mr.Bean tornáját, amit a tanulók vidáman továbbgondoltak a saját testnevelés óráikra vonatkoztatva.
Konyári Óvoda Napocska csoport
A Napocska csoportban a testmozgás téma megvalósítása könnyen ment hisz a csoportunk lételeme a mozgás. A gyermekek életkori sajátosságaihoz, egyéni tempójukhoz és állóképességükhöz igazodva terveztünk számukra mozgásos játékokat és feladatokat. Igyekeztünk kreatív megoldásokkal, játékos mozdulatsorokkal felkelteni és kielégíteni a gyermekek mozgásigényét. Pihenés képen a mesehallgatás sem maradhatott el. A mindennapi zöldség, gyümölcs evés pedig jól szolgálta az egészséges életmódra nevelést. Az egész heti játékos gyakorlatok végzésével nemcsak jól szórakoztunk, hanem nagy mértékben fejlődött a gyermekek motoros képességei is.
A rendszeres mozgás minden életkorban kulcsfontosságú azegészség megőrzésében, és számtalan jótékony hatással bír testünkre éslelkünkre egyaránt.Sőt a mozgás fejlődése és azidegrendszer érése egymástól elválaszthatatlan. Az idegrendszer érése újmozgások megjelenését, elvégzését teszi lehetővé, és ezek gyakorlása pedig pozitív,fejlesztő hatással van, segítik a fejlődését, érési folyamatait.
Óránkat Bagdi Bella Imádok élni dalával kezdtük. A dalt már ismertük, így most saját kis koreográfiát találtunk ki hozzá, ezzel jó hangulatot teremtve azosztályban.
Beszélgetőkör: a dal is azt mutatja nekünk, hogy észre kell venni a szép dolgokat, nem el siklani felettük. A mozgás miért és hogyan okozhat nekünk örömet?
Körbe állva először egyszerű ritmust tapsolva, lábbal dobogva, kopogva ismételték a gyerekek, amit mutattam. A ritmusképletek egyre nehezedtek, de végül sikerült egymásra hangolódnunk, továbbítani egymásnak a „mozgás örömét”. Az osztály tagjai nagyon szeretnek táncolni, mozogni, énekelni. Így a gyakorlatot megismételtük egy dallal összekapcsolva.
Párokat alkottunk, a párok szeme csukva maradt, de megfogták egymás kezét. Így mozogtunk együtt, mintha teniszeznénk, hajó fedélzetén járkálnánk, kaktuszokközött mászkálnánk, labdát dobálnánk, ugróköteleznénk, ugrálnák…
Nyárhoz közeledve egy kis német nyelvű nyári dalra is táncoltunk.
Majd mindenki egy pillangóra írta rá, hogy mi is okozott neki örömöt a mozgásban, a mai napban. Végezetül az udvaron pillangófogóztunk.
A gyerekekkel gyakran megyünk ki a természetbe, június elején is tervezünk egy túrát a közeli hegységbe.
Természetesen az egészségünk érdekében az a legelőnyösebb, ha rendszeres sporttevékenységet is végzünk. A lényeg, hogy még ma kezdjünk el mozogni!
“A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
A témák választását már a nyár határozta meg . Vitorlázás a Balatonon . Sokaknak csak álom lehet környezetünkben , de álmodni szabad. Talán az encsencsi fitnesz klub sem lehetetlen. A foci nem maradhat ki. Miért is tenne ilyet ?
A Boldogságóra munkafüzetből elolvastuk az idézeteket, bölcsességeket.
A Bajnok lett a Down-szindrómás fiú történetén elgondolkodtak a gyerekek.
A nyuszi és a sündisznó meséje nyomán beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, sportágakról.
A keresztrejtvény és a sportágválasztó feladat megoldása révén felszínre került sok sportág, ami a gyerekeket érdekli. Az óra végén a már korábban megismert táncot táncoltuk el.
Jókedvű és érdeklődő óra volt.
Téma feltárása.
Mentális egészség fontossága
Testi egészség fontossága
Mennyi testmozgásra van szükségünk?
Miért tesz boldogabbá a testmozgás?
Milyen előnnyel jár a rendszeres testmozgás?
Egészségesen élek?Táblázatkitöltés
Szuperhősök