Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Testmozgás
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Magyar irodalom órán az olimpiáról, olimpikonjainkról olvastunk. Ennek kapcsán tartottunk egy sportágválasztó órát is, melyben minden tanuló lerajzolta miben tudna jeleskedni, példaképül szolgálni a hazáját.