A testmozgás téma feldolgozását nagyon élvezték a gyerekek, a választható feladatok közül a Matróz bácsis fogójáték tetszett nekik a legjobban. A mese a piros kalapos békáról jó alapot adott az arra épülő mozgásos játékokhoz, a „szúnyogvadászat” többször is visszatért az elmúlt napokban. Sokat kirándultunk és igazán aktívvá és emlékezetessé varázsoltuk az utolsó elbúcsúzó időszakunkat.
Testmozgás
Az egészséges életmód a boldog gyermekkor egyik legfontosabb eleme. A mozgás, a sport, a játék öröme felszabadulttá teszi a gyerekeket. Ezért mi is minden nap sokat tartózkodunk a jó levegőn. Igyekszünk minél érdekesebb játékokat kitalálni, vagy a már jól beváltakat újra játszani Az ugróiskola is egy régi játék, felfrissítettük egy hosszabb változattal. Élvezzük a játékot!
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekek -életkorukból adódóan- mindent tevékenykedéssel szertnek csinálni. Ezért is nagyon könnyű velük bármilyen testmozgásos foglalkozást szervezni.
Ezzel most sem volt másképp. Sokkal nehezebb erről a ttémáról beszélni.
Megbeszéltük miért fontos a testünket folyamatosan karbantartani, miben van segítségünkre a fizikai megterhelés, milyen hasznunk származik belőle, milyen hatással van az egészségünkre.
A bevezető beszélgetés után elolvastuk és megbeszéltük A mezei nyúl és a sündisznó című mesét. Sok gyereknek nem tetszett a vége, ezért Az olvasó közbelép feladattal megváltoztattuk. Megbeszéltük, hogy sem a gúnyolódás, sem a csalás nem méltó a sporthoz.Felelevenítettük a kirándulás legjemlékezetesebb programját, a tutajozást is, ami nagyon nagy élmény volt.
Végezetül egy kis közös bemelegítés után labdázhattak a gyerekek.
A tevékenységet Bagdi Bella: Jól érzem magam dal meghallgatása, gyakorlása és mozgással való kísérésével kezdtük. Téma bevezetése: A gyerekeket egy mondóka segítségével gólyává varázsoltam, a gólya mozgásának, repülésének utánzása, és a végén elérkeztek a „Zöld Völgybe”, ahol a két kis béka élt. Meghallgatták a mesét, ami nagyon tetszett nekik. Majd eljátszottuk Jön a gólya- játékot, a gyerekek nagy örömére. Ezt követően egyensúly gyakorlattal folytattuk a tevékenységet, megnéztük, ki tud féllábon állni a leghosszabb ideig. A tevékenységet a gyerekek egyik kedvenc dalának a meghallgatásával zártuk: Hosszú lábú gólya bácsi…, amit mozgással kísértünk. A mozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen az egész személyiségfejlődésükre kihat. Hatással van egész életükre, növekedésükre. A mozgás nemcsak a fizikai állapotukra van hatással, hanem segíti az észlelést, a tapasztalatszerzést, a gondolkodást, és a beszéd egyik feltétele. De magában a mozgás nem elég az egészséges élethez. A táplálkozás is fontos szerepet játszik az ember életében.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.
Az óvodás gyermek lételeme a mozgás. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja is előírja számunkra, hogy :
„ A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenységeknek teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján – az egyéni szükségleteket és képességeket figyelembe véve – minden gyermek számára lehetőséget kell biztosítani.”
Intézményünk maximálisan eleget tesz ennek a kitételnek, hiszen lehetőségeinkhez mérten minden nap biztosítunk időt, és teret a gyermekek mozgásfejlesztésére. A mindennapos mozgás mellett heti egy alkalommal gyógy testnevelő szakember foglalkozik minden gyermekkel, illetve heti egy- kettő mozgás foglalkozást is tervezünk a gyermekeknek .
A hónap ajánlatai közül a gólya- béka témát dolgoztam fel, hiszen a gyerekek szívesen foglalkoznak olyan témával, ami állatokról, madarakról szól. A Piros kalapos békák meséjét többször is elmeséltem, érdeklődve hallgatták a gyerekek. Megbeszéltük, hogy a béka a gólyák elesége, és, hogy a színük azért zöld, hogy el tudjanak rejtőzni. Új fogalmat is tanultunk ezáltal: rejtőzködő színű.
A mondókákat, versikéket szívesen tanulták, kézműves tevékenység keretében egy kis békát készítettünk vegyes technikával, vágással, színezéssel, ragasztással, miközben a mondókát is megtanultuk: „Ugri – bugri béka, beugrott a tóba…”
Dalos játéknak beterveztem a „Boglya tetején áll egy gólya” dalt, a játékidőben, étkezések előtti- utáni várakozási időben is szívesen játsszuk. Az egyensúly gyakorlatot is kipróbáltuk, a versszakok váltásakor lábat is váltottunk, próbáltuk, melyik lábunkon tudunk tovább egyensúlyozni.
Május a gyermeknap, gyermekhét hónapja is, ilyenkor a hagyományos mozgásokon kívül játékos sorversenyeket is szerveztünk, a gyógy testnevelő által összeállított versenysorozattal mérték össze erejüket, ügyességüket korcsoport szerint a gyerekek. Nagyon mozgalmas sport- délelőttöt töltöttünk el együtt. A végén minden gyermek kapott egy emlékérmet is, amit nagy büszkén viseltek, és szüleiknek is boldogan mutattak meg.