.
Testmozgás
Óvodánkban immár hagyomány a „Sportolj apával” nap,amit két év kihagyás után, újra megrendezhet-
tünk.Az édesanyákat mindig köszöntjük, de szerettünk volna egy olyan alkalmat is, ahol az apák a főszereplők, de persze az egész család számára is szól. S mivel a testmozgás hónapja van, természetesen BOLDOG DÓRA is részt vett a programon,melyet Erős Gábor országgyűlési képviselő úr és Tóth Tamás képviselő úr is kedves szavakkal méltatott. Természetesen Boldog Dóra is köszöntötte a résztvevőket, s néhány szóval beszélt a testmozgás boldogságfokozó erejéről. Ezután következett a közös bemelegítő torna, majd futás az óvoda előtti útszakaszon. Ezt követően sokféle mozgásforma kipróbálására nyílt lehetőség- foci, síelés, aikido, jóga. S ha végig csinálták a Hétpróbát-1.ugróiskola,2.zsákbafutás,3. karikába bebújva akadálypálya, 4.lengőteke,5.távolugrás, 6.babzsákkal célbadobás, 7.lufilyukasztás-megkaphatták a világ legjobb apukája kitűzőt. Ezen kívül lehetőség volt „apaportré” rajzolására, kitűző készítésére és a büfében sok finom gyümölcs és ital fogyasztására. Boldog Dóra pedig folyamatosan járt kelt a helyszínek között és együtt mozgott, játszott a családokkal, motivált ha kellet és persze dícsérte az ügyes próbázókat. Csodálatos, boldogságfokozó szombat délelőtt volt.
BALLAGÁSI FORGATÓKÖNYV
1. Himnusz
2. Mariann köszöntője
3. Kicsik köszöntője
BALLAGÁS
1. Bemutatkozás
(A végén zenére köralakítás. Ákos: ilyenek voltunk)
2. Néptánc (Tánclépések, ének és a végén zenére)
Paravánt kitenni!
3. Brémai muzsikusok (mesejelenet, fiúk)
Kalap, fejdísz, szemüvegek, házikó
Paravánt kitenni!
4. Nagymosás (mesejelenet, lányok + 1 fiú)
Kendő, kötény, asztal, lavór, kék flakon, pipa, szék, kalap, kötél a teregetéshez, kendő, amit mosnak.
Paravánt kitenni!
5. Jerusalema zenés egyveleg (Végén köralakítás)
6. Van nekem egy álmom (Bagdi Bella zenére mozgás)
Kör kinyitása, félkörbe.
7. Pintér Béla: mesevilág
(Meghallgatjuk, énekeljük, közben a ballagó batyut a gyerekek vállára keresztben rájuk tesszük)
8. Búcsúversek, dalok
9. B.-né – S.A. elbúcsúzik a gyerekektől
10. Kicsik és a középsősök búcsúverse
11. Ballagókapun átmegyünk zenére (A virágot és a könyvet átadjuk!)
12. Mariann – bejelentések (kirándulás, gyereknap)
Reflexió:
A Zsadányi Tündérkert Óvoda nagycsoportosai a héten is sokat mozogtak, hiszen a mozgás a lételemük. Közben ballagásra készültünk, sok mozgással, játékkal, mesével, versekkel, dalokkal, néptánccal, zenére mozgással. Jól éreztük magunkat! Felléptünk a 9. lépcsőfokra, már csak egy van és jöhet az iskola!
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Mozgalmasan, egészségesen telt az elmúlt másfél hónapunk. Május elején iskolai estünkre táncos produkcióval készültünk melyre naponta próbáltunk.
Május 9-étől indult az osztály úszásoktatása 12 alkalommal.
Kirándultunk is ebben a hónapban.
A hónap feladatai közül természetesen a táncosat oldottuk meg.
A jó idő beköszöntével sokat voltunk az udvaron. Friss levegőn aktívan fociztak, fogócskáztak a gyerekek. Nem állunk le, folytatjuk aktívan a következő hónapban is.
Szuper hónap volt.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Mozgalmasan, egészségesen telt az elmúlt másfél hónapunk. Május elején iskolai estünkre táncos produkcióval készültünk melyre naponta próbáltunk.
Május 9-étől indult az osztály úszásoktatása 12 alkalommal.
Kirándultunk is ebben a hónapban.
A hónap feladatai közül természetesen a táncosat oldottuk meg.
A jó idő beköszöntével sokat voltunk az udvaron. Friss levegőn aktívan fociztak, fogócskáztak a gyerekek. Nem állunk le, folytatjuk aktívan a következő hónapban is.
Szuper hónap volt.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Mozgalmasan, egészségesen telt az elmúlt másfél hónapunk. Május elején iskolai estünkre táncos produkcióval készültünk melyre naponta próbáltunk.
Május 9-étől indult az osztály úszásoktatása 12 alkalommal.
Kirándultunk is ebben a hónapban.
A hónap feladatai közül természetesen a táncosat oldottuk meg.
A jó idő beköszöntével sokat voltunk az udvaron. Friss levegőn aktívan fociztak, fogócskáztak a gyerekek. Nem állunk le, folytatjuk aktívan a következő hónapban is.
Szuper hónap volt.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Mozgalmasan, egészségesen telt az elmúlt másfél hónapunk. Május elején iskolai estünkre táncos produkcióval készültünk melyre naponta próbáltunk.
Május 9-étől indult az osztály úszásoktatása 12 alkalommal.
Kirándultunk is ebben a hónapban.
A hónap feladatai közül természetesen a táncosat oldottuk meg.
A jó idő beköszöntével sokat voltunk az udvaron. Friss levegőn aktívan fociztak, fogócskáztak a gyerekek. Nem állunk le, folytatjuk aktívan a következő hónapban is.
Szuper hónap volt.
A tevékenység céljaként megfogalmaztam, hogy felhívom a gyermekek figyelmét
a testmozgás fontosságára, ami nagy mértékben hozzájárul a mentális egészségük növeléséhez. A tevékenység feladataként szerepelt, a mozgás és a pihenés hatása a szervezetünkre. A testükben zajló folyamatok megfigyelése a mozgás és a pihenés közben.
Ezt a foglalkozást a tornaterembe terveztem, hogy szabadon és tágas térben tudjunk mozogni.
A tevékenységre való ráhangolódást a „Tüdőtakarítás” légzőgyakorlattal kezdtem. A kezdeti halk levegő kifújás után egyre merészebben és hangosabban képezték a gyermekek a magánhangzókat, ami nagyon motiváló volt a számukra. Aztán elmeséltem nekik „A mezei nyúl és a sündisznó” magyar népmesét. Egy nyúl és két sün fejdísszel eljátszattam 3 gyerekkel a mese cselekményét és kérdéseket tettem fel erre vonatkozóan. A szemléltetés által sokkal élesebben meglátták a történet mögött rejlő igazságot.
A mozgástevékenységet általuk ismert eszközökkel és játékokkal oldottam meg, pl. Mozgáskottával és a „Mókusok, ki a házból!” – játékkal, hogy ne a játék szabályára, hanem a testükre tudjanak koncentrálni. Ugyanis azt kértem tőlük, hogy mozgás közben figyeljék meg, mit éreznek és mi változik a testükben. Ügyesen megfogalmazták, hogy melegem lett, gyorsabban vettem a levegőt. Aztán kértem, hogy pihenés közben figyeljék meg magukat. Az egyik kisfiú úgy fogalmazott, hogy „minden normális.” Arra voltam még kíváncsi : Mit gondolnak, melyik a jobb, ha mindig csak mozgunk vagy mindig csak pihenünk? A csoport kétharmada tette fel a kezét, a mozgásra és egyharmada pedig a mindig pihenésre. Megkérdeztem tőlük: ” jó ez így?” Hosszas gondolkodás után jöttek rá, hogy a szervezetünknek szüksége van a mozgásra és a pihenésre és nem szabad egyiket sem túlzásba vinni. Ez volt a fő gondolatom, amikor ezt a tevékenységet összeállítottam és a gyerekek ügyesen meg is fogalmazták. Zárásként táncolhattak a tornaterem közepén Bagdi Bella: Jól érzem magam… – dalára. Felszabadultan, mosolyogva, nevetgélve táncoltak, csak egy – két kisfiú állt mereven, akik nem merték kimutatni az örömteli érzésüket.
A tornatermi foglalkozást a csoporttermünkben fejeztük be, ahol a testmozgás jelét színezték ki, amit közösen felragasztottuk a Boldogság várunk utolsó előtti lépcsőfokára.
A dokumentumfilmet szerettem volna elkészíteni a csoporttal. Szeretem a természetes, minél kevésbé beállított helyzeteket, s ezért azt több különböző foglalkozás felvételeiből szándékoztam összeállítani. A csoport az udvaron mindig vegyült másokkal az önfeledt csapatjatékok során, s ezek a mások között folyton voltak olyanok, akiknek nincs médianyilatkozatuk. Az időből és az alkalmakból kifogytunk, így a film nem készülhetett el.
Egy nagyszerű kirándulás során videót készítettem arról, hogy a megkérdezettek milyen sportot neveznek meg kedvencükként. Jobb híján ezekből a videókból készítettem képernyőképeket, s ezeket töltöm fel. Ezek a videók csak az indítást jelentették volna.
A következő héten arról beszélgettünk, hogy akik rendszeresen sportolnak, azok egészségesebbek – s boldogabbak is.