Tavasszal mindig izgatottan várjuk a fecskék és gólyák megérkezését. Sok róluk szóló dalt, verset, mesét választunk a mindennapokra. Így a hónap során a megvalósításra felkínált ötletek tovább fokozták a gyerekek érdeklődését és boldogságát! Nem csak a délelőttök folyamán meséltem a piros kalapos békáról, hanem gyakran kérték azt alvás előtti mesének is. Előtte mindig közösen elmondtuk a varázsmondókát is. Megismerkedtünk a békák, gólyák jellegzetességeivel, táplálkozási és fészkelési szokásaival, életciklusával. Az óvoda előtti árokban boldogan fedezték fel az úszkáló ebihalakat, vagy éppen izgatottan újságolták, ha gólyát láttak a kertben, vagy a játszótéren sétálni.
A választató feladatok közül a papírgurigát választottam: békát, halacskát festettünk, vágtunk, ragasztottunk papírgurigából, majd megpróbáltuk egy-egy ügyes mozdulattal jóllakatni zsinór végére kötött legyecskével, kukoricával. Nem is volt olyan könnyű feladat az etetés, mint amilyennek első pillanatban tűnt. Bizony nem csak ügyességre, de sok próbálgatásra, kitartásra türelemre is szükség volt hozzá.
Egész évben igyekszünk sok időt tölteni az óvoda udvarán, és amikor az időjárás engedi, nem csak a szabad játékra szánt időt töltjük kint, hanem a mindennapos mozgástevékenységet is az udvarra szervezzük. Mivel május a testmozgás hónapja, és az idő is kedvezően alakult, így a tágas udvaron sikerült megvalósítanunk a gyermekek mozgásfejlesztését. Igyekszünk változatos feladatok és eszközök segítségével kielégíteni mozgásigényüket, edzeni, fejleszteni testi képességeiket, fizikai állóképességüket, kis- és nagymozgásukat, hiszen tudjuk: Ép testben lakik ép lélek!
A gyermeknapi programot is a feldíszített udvarra szerveztük: eljátszottuk az Egyensúly gyakorlatot, a Jön a gólya! és a Szúnyogvadászat játékokat a hozzájuk tartozó versikékkel, mondókákkal, majd változatos ügyességi feladatsort állítottunk össze udvari játékaink és tornaeszközeink segítségével. Táncoltunk a hónap dalára, s persze a jégkrém, a buborékfújó és a léggömb sem maradhatott el!
A gyerekek nagyon élvezték a délelőtt minden percét!
Testmozgás
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Boldogságórán a hónap dalának meghallgatása után gyurmából sportágválasztót rendeztünk.
Íme a mesénk……
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Sportosak vagyunk, sokan fociznak az osztályból sportszerűen, corfball edzésre, minitrampra járnak, judóznak. Van aki gyógytesire. 🙂 De mindenképpen mozognak. Legjobban a szabadjátékot szeretik az udvaron,amikor önfeledten rúghatják a bőrt.
Nagy lelkesedéssel álltak neki az ugróiskola és a golfpályatervezésnek. A lányok inkább ugróiskolát, a fiúk pedig golfpályát terveztek.Utána következtek az akadályok. Újrahasznosított anyagokkal dolgoztak: többnyire karton dobozokkal és wc papírgurigákkal. Amikor ezzel megvoltunk,előkerült a varázsszőnyeg is, és hipp-hopp minigolfpálya lett belőle…………..amit azon nyomban fel is avattunk.
„A golfozás az a sport, ahol egy igen kicsi labdát egy még kisebb lyukba továbbítanak a célra tökéletesen alkalmatlan eszközzel.” Winston Churchill idézete a legtalálóbb volt ránk, mert a kis vándor/ballagó botjainkkal izgatottan terelgettük labdáinkat az akadályok között……..
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
A május hónap az egészséges életmód jegyében telt iskolánkban is, hiszen az utolsó előtti hónap tartalma ehhez kapcsolódik. Ez a téma igazán hálás a számunkra, mert nagyon szeretünk mozogni és osztályfőnökként is fontosnak tartom ezt a példát követni az egészséges életmódhoz kapcsolódóan.
Ebben a hónapban az osztálykirándulásunk kereteit kihasználva az ópusztaszeri jurtaszállásra látogattunk el, ahol az egész hétfői napunkat kötetlen játékokkal, csapatépítő mozgásformákkal töltöttük. Voltak, akik fociztak, tollasoztak, míg mások röplabdáztak. A keddi napon beutaztunk Szegedre és az Aquaparkban töltöttünk el pár órát, ahol szintén sok lehetőségünk volt mozogni és önfeledten élvezni a jó napsütést és a vizes medencék hangulatát.
Először megalkottuk a tavat az élőlények számára, majd minden énekesjátékot elmondtunk, ami a gyerekekkel együtt eszünkbe jutott: gólyásat, békásat, kacsásat. A gyerekek végig ugrálták a tó környékét, a hidat, a házat, a fákat. A kedvenc játékunk a „Boglya tetején” című dal eljátszása volt ebben a hónapban.A mese meghallgatása után a tornateremben is kipróbálhatták magukat a madarak, óvatosan kellett gurítani, vinni a tojásokat, a békák pedig ugrálhattak a köveken és a leveleken.
Ebben a hónapban a szabadban is többet lehettünk, ezért kipróbáltuk a környékbeli sportpályát és a játszóteret is.
Igazán jó móka volt ez a hónap!!!
A kilencedik téma nagyon közel áll a gyermekekhez, mert nagyon szeretik a mozgásos játékokat.
Először varázsmondókával gólyává változtattam a gyerekeket, akik felállva utánozták a gólya mozgását. Majd egyensúlygyakorlat következett, ahol mondókára a fél lábon állást gyakorolták. Pihenésképpen a Jön a gólya játékot játszottuk. Majd elmeséltem a Mese a piros kalapos békákról című mesét. A mese után kalapos fogót játszottunk. Az élénk színű sapkát könnyen észrevették és fürgén menekültek a fogó elől. Zárásként felelevenítettük a már tanult gólyás dalokat, mondókákat.
A kilencedik téma nagyon közel áll a gyermekekhez, mert nagyon szeretik a mozgásos játékokat.
Először varázsmondókával gólyává változtattam a gyerekeket, akik felállva utánozták a gólya mozgását. Majd egyensúlygyakorlat következett, ahol mondókára a fél lábon állást gyakorolták. Pihenésképpen a Jön a gólya játékot játszottuk. Majd elmeséltem a Mese a piros kalapos békákról című mesét. A mese után kalapos fogót játszottunk. Az élénk színű sapkát könnyen észrevették és fürgén menekültek a fogó elől. Zárásként felelevenítettük a már tanult gólyás dalokat, mondókákat.
A 10.a osztályos lányok, egyúttal a DÖK vezetőségében is dolgoznak.
Az idei Ifjúsági napon az osztályukon és a Boldogságóra programján túllépve és -mutatva fontosnak tartották, hogy az egész iskola mozogjon.
Május 27-re, a gyermeknaphoz közel eső péntekre, szerveztük az eseményt. A kötélhúzás és a kooperációs ernyő használata közben előtérbe került az egymás segítése és az együttműködés, szociális kompetenciájuk fejlődött.
A képek bizonyítják, hogy a legjobb hangulatban telt az idő és a nap. Azt gondoljuk, hogy a mozgás örömét és élményét sikerült mindenkinek átadni.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A 4.b osztály osztályfőnöke vagyok már 4. éve. Gyerkőceim szeretnek mozogni, játszani, sportolni, ugrálni. Játékos sor és váltóversenyeken kívül a floorball, a kézi a kosárlabda, a foci és főleg a kidobó sokféle típusa a kedvencük. Szeretnek táncolni is. Most ismerkedünk a röplabda szabályaival is. Szeretünk túrázni, kirándulni, a lányok közül sokan járnak jump edzésre is. A 4 év alatt nagyon sokat ügyesedtek, szabálytudatuk erősödött, jól felmérik a veszélyhelyzeteket, s ha úgy alakul segítenek is egymásnak. A mozgás és a sok együtt töltött szabadidő segített a csapat és közösségépítésben is. Nemcsak a május hónapban, hanem egész tanév alatt nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra. Az egészséges életmód kialakításában is nagy szerpet tölt be a mozgás. „Naponta fél órát mozogni az embernek olyan, mint fürödni: belső zuhany.” (Schobert Norbert)
“A testmozgás nem csak a testedet változtatja meg, hanem az elmédet, a hozzáállásodat és a kedvedet is.” Teljes mértékben egyetértek ezekkel a szavakkal.
A mozgás megkoronázásaként egy nagyon jót játszottunk a tanulmányi kirándulásunk alkalmából Poroszlón, ahol a tutajozás volt az egyik kedvenc szórakozásuk.
Nagyon jó volt velük dolgozni, remélem a jövő tanévben az első osztályos csapatommal is be tudunk kapcsolódni a Boldogóra programba, szeretnék.
A szeretet az emberi lét egyik legfontosabb összetevője. A szeretet – adni és kapni. A szeretet lehetővé teszi számunkra, hogy beleéljük magunkat egy másik ember helyébe, és hogy egy másik ember beleélje magát a miénkbe. A szeretet a gyökere és az alapja minden kölcsönös emberi egymásra hatásnak. Ahhoz, hogy tartalmas életet éljünk, többet kell tudnunk a szeretetről, és meg kell tanulnunk, hogyan építsük be azt az életünkbe. Ha ezt megtanítjuk agyermekeknek boldog emberek válnak belőlük.
A hónap dala meghallgatásával kezdtük az órát. Majd megbeszéltük, hogy kinek mit jelent a testmozgás, mit ad nekünk a testmozgás, miért jó? Minden gyermek elmondta, hogy mi a kedvenc testmozgása. Utána megtanultuk a Be Happy táncot, amit a gyerekek közösen el is táncoltak, majd az udvaron ugróiskoláztunk, labdás ügyességi feladatokat oldottak meg a gyerekek, a végén pedig relaxáltunk, miközben a mondókát ismételtem a gyerekeknek. Következő órán felolvastam Panyi Katinka meséjét, amit megbeszéltük, később pedig el is játszottunk.