A mozgás természetesen mindig jelen van a gyerekek életében, de ebben a hónapban kiemelt szerepet kapott. Testnevelés órákon, a szünetekben, a délutáni szabadidőben is sok szökdelő gyakorlatot végzünk. Az ugróiskola mindig nagy kedvenc. Az együtt mozgás azonban néhány kisgyereknek feladta a leckét, de ők is nagy örömmel és szorgalommal vettek részt a feladatokban. Nagyon élvezték a táncot, amit a délutáni tanulás előtt is szívesen végeztek. A meséhez tartozó feladatok, különösen a Viharjáték nagyon tetszett nekik. Ezeket a mozgásokat, játékokat a következő hetekben is biztosan gyakran látjuk majd a gyerekektől.
Testmozgás
Ebben a hónapban fontos szerepet kapott a testmozgás. A szünetekben és szabadidőben is nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra. A mozgások után mindig megbeszéltük, hogy milyen felszabadultak és jókedvűek lettek. Sok labdajátékot játszottunk, frizbiztek, trambulinoztak. A helyi cserkészek toborzása is megvolt, ahol új és jókedvű játékokat tanultak az idősebbektől.
Ebben a hónapban sokat mozogtunk, táncoltunk, sétáltunk, sorversenyeztünk, és a Boldogságóra is mozgásos volt leginkább.
A gyerekeket sikerült”elvarázsolni” gólyákká, gólyalépéssel közlekedtünk, kipróbáltuk milyen lehet gólyának lenni.
A zenés ugróiskola is jól sikerült, bizonyos szabályokhoz kötöttem, hogy mikor ér le a kezük is, mikor csak a lábuk. Természetesen a nagyobbak tudták pontosabban végezni a gyakorlatot.
A papírgurigával autóversenyt rendeztünk, a tekeréssel haladtak az autók előre. Itt is volt mindenkinek sikerélménye, több napig játszották, elővették játékidőben.
A mese igen jól sikerült. Közösen készítettünk tavat, halakat, békákat, gólyákat, és ezek felhasználásával báboztam el nekik a „Mese a piros kalapos békáról” cím mesét. Annyira tetszett nekik, hogy ők is elbábozták többször egymásnak (nagyobbak a kisebbeknek). A szerepeket felosztották egymás között, és cserélgették. Sokszor előkerült a mese.
A közös tánc sem maradt el Bagdi Bella dalára. A hajtogatott békákat, gólyákat hazavihették, hogy otthon is el tudják mondani azt a mesét, ami kedvencükké vált.
Ebben a hónapban sokat mozogtunk, táncoltunk, sétáltunk, sorversenyeztünk, és a Boldogságóra is mozgásos volt leginkább.
A gyerekeket sikerült”elvarázsolni” gólyákká, gólyalépéssel közlekedtünk, kipróbáltuk milyen lehet gólyának lenni.
A zenés ugróiskola is jól sikerült, bizonyos szabályokhoz kötöttem, hogy mikor ér le a kezük is, mikor csak a lábuk. Természetesen a nagyobbak tudták pontosabban végezni a gyakorlatot.
A papírgurigával autóversenyt rendeztünk, a tekeréssel haladtak az autók előre. Itt is volt mindenkinek sikerélménye, több napig játszották, elővették játékidőben.
A mese igen jól sikerült. Közösen készítettünk tavat, halakat, békákat, gólyákat, és ezek felhasználásával báboztam el nekik a „Mese a piros kalapos békáról” cím mesét. Annyira tetszett nekik, hogy ők is elbábozták többször egymásnak (nagyobbak a kisebbeknek). A szerepeket felosztották egymás között, és cserélgették. Sokszor előkerült a mese.
A közös tánc sem maradt el Bagdi Bella dalára. A hajtogatott békákat, gólyákat hazavihették, hogy otthon is el tudják mondani azt a mesét, ami kedvencükké vált.
Ebben a hónapban sokat mozogtunk, táncoltunk, sétáltunk, sorversenyeztünk, és a Boldogságóra is mozgásos volt leginkább.
A gyerekeket sikerült”elvarázsolni” gólyákká, gólyalépéssel közlekedtünk, kipróbáltuk milyen lehet gólyának lenni.
A zenés ugróiskola is jól sikerült, bizonyos szabályokhoz kötöttem, hogy mikor ér le a kezük is, mikor csak a lábuk. Természetesen a nagyobbak tudták pontosabban végezni a gyakorlatot.
A papírgurigával autóversenyt rendeztünk, a tekeréssel haladtak az autók előre. Itt is volt mindenkinek sikerélménye, több napig játszották, elővették játékidőben.
A mese igen jól sikerült. Közösen készítettünk tavat, halakat, békákat, gólyákat, és ezek felhasználásával báboztam el nekik a „Mese a piros kalapos békáról” cím mesét. Annyira tetszett nekik, hogy ők is elbábozták többször egymásnak (nagyobbak a kisebbeknek). A szerepeket felosztották egymás között, és cserélgették. Sokszor előkerült a mese.
A közös tánc sem maradt el Bagdi Bella dalára. A hajtogatott békákat, gólyákat hazavihették, hogy otthon is el tudják mondani azt a mesét, ami kedvencükké vált.
Ebben a hónapban sokat mozogtunk, táncoltunk, sétáltunk, sorversenyeztünk, és a Boldogságóra is mozgásos volt leginkább.
A gyerekeket sikerült”elvarázsolni” gólyákká, gólyalépéssel közlekedtünk, kipróbáltuk milyen lehet gólyának lenni.
A zenés ugróiskola is jól sikerült, bizonyos szabályokhoz kötöttem, hogy mikor ér le a kezük is, mikor csak a lábuk. Természetesen a nagyobbak tudták pontosabban végezni a gyakorlatot.
A papírgurigával autóversenyt rendeztünk, a tekeréssel haladtak az autók előre. Itt is volt mindenkinek sikerélménye, több napig játszották, elővették játékidőben.
A mese igen jól sikerült. Közösen készítettünk tavat, halakat, békákat, gólyákat, és ezek felhasználásával báboztam el nekik a „Mese a piros kalapos békáról” cím mesét. Annyira tetszett nekik, hogy ők is elbábozták többször egymásnak (nagyobbak a kisebbeknek). A szerepeket felosztották egymás között, és cserélgették. Sokszor előkerült a mese.
A közös tánc sem maradt el Bagdi Bella dalára. A hajtogatott békákat, gólyákat hazavihették, hogy otthon is el tudják mondani azt a mesét, ami kedvencükké vált.
Ebben a hónapban sokat mozogtunk, táncoltunk, sétáltunk, sorversenyeztünk, és a Boldogságóra is mozgásos volt leginkább.
A gyerekeket sikerült”elvarázsolni” gólyákká, gólyalépéssel közlekedtünk, kipróbáltuk milyen lehet gólyának lenni.
A zenés ugróiskola is jól sikerült, bizonyos szabályokhoz kötöttem, hogy mikor ér le a kezük is, mikor csak a lábuk. Természetesen a nagyobbak tudták pontosabban végezni a gyakorlatot.
A papírgurigával autóversenyt rendeztünk, a tekeréssel haladtak az autók előre. Itt is volt mindenkinek sikerélménye, több napig játszották, elővették játékidőben.
A mese igen jól sikerült. Közösen készítettünk tavat, halakat, békákat, gólyákat, és ezek felhasználásával báboztam el nekik a „Mese a piros kalapos békáról” cím mesét. Annyira tetszett nekik, hogy ők is elbábozták többször egymásnak (nagyobbak a kisebbeknek). A szerepeket felosztották egymás között, és cserélgették. Sokszor előkerült a mese.
A közös tánc sem maradt el Bagdi Bella dalára. A hajtogatott békákat, gólyákat hazavihették, hogy otthon is el tudják mondani azt a mesét, ami kedvencükké vált.
Ebben a hónapban sokat mozogtunk, táncoltunk, sétáltunk, sorversenyeztünk, és a Boldogságóra is mozgásos volt leginkább.
A gyerekeket sikerült”elvarázsolni” gólyákká, gólyalépéssel közlekedtünk, kipróbáltuk milyen lehet gólyának lenni.
A zenés ugróiskola is jól sikerült, bizonyos szabályokhoz kötöttem, hogy mikor ér le a kezük is, mikor csak a lábuk. Természetesen a nagyobbak tudták pontosabban végezni a gyakorlatot.
A papírgurigával autóversenyt rendeztünk, a tekeréssel haladtak az autók előre. Itt is volt mindenkinek sikerélménye, több napig játszották, elővették játékidőben.
A mese igen jól sikerült. Közösen készítettünk tavat, halakat, békákat, gólyákat, és ezek felhasználásával báboztam el nekik a „Mese a piros kalapos békáról” cím mesét. Annyira tetszett nekik, hogy ők is elbábozták többször egymásnak (nagyobbak a kisebbeknek). A szerepeket felosztották egymás között, és cserélgették. Sokszor előkerült a mese.
A közös tánc sem maradt el Bagdi Bella dalára. A hajtogatott békákat, gólyákat hazavihették, hogy otthon is el tudják mondani azt a mesét, ami kedvencükké vált.
Konyári Óvoda Maci csoport
A Maci csoportos gyerekek – mint minden gyerek – szívesen vesz részt mozgásos játékokban, gyakorlatokban. Napunk nagy részét teszik ki az ilyen jellegű tevékenységek. A mozgás az egészség megőrzésének egyik fontos eleme. Segít az optimális fejlődésben, az immunrendszer erősítésében. Ha együtt játszunk, a mozgás nemcsak a testnek, de a léleknek is jót tesz. Erősödik általa az együttműködési és alkalmazkodó készség, fejlődnek a társas kapcsolatok. A kedvünk is jobb lesz, ha kimozogjuk magunkból a felgyülemlett feszültséget.