A boldogságórákhoz kapcsolódóan több mozgással kapcsolatos programot is szerveztünk az idén. Sportnapot tartottunk, ahol minden szünetben különböző sporteszközökkel játszhattunk. Erdélyi kirándulásunk során pedig beiktattunk egy plusz programot, ami nemcsak az izmainkat, de az akaratunkat is próbára tette, felkaptattunk a Torockószentgyörgyi várhoz.
Ezen kívül a vízfogyasztás fontosságára hívtuk fel a figyelmet a „vizes nappal”, amikor csak vizet fogyasztottunk egész nap, és az iskola udvarán vizes kísérleteket, érdekességeket mutattunk be egymásnak. Sőt, nyolcadikos osztályként, gondolva az utánunk következőkre fát ültettünk az iskola udvarán.
Testmozgás
A mindennapi mozgás az óvodai élet szerves része. Jelmondatunk: „A mozgás sok mindenre orvosság, de nincs olyan gyógyszer, ami a mozgást helyettesítené. ” (görög mondás)
Óvodáskorban a leghatékonyabb tanulási forma a mozgás. Játékos formában fejlesztjük a gyerekek állóképességét, az egyensúlyi, a gyorsasági és a koncentrációs képességet. A mozgás nemcsak örömforrás a gyermek számára, hanem általa fejlődik önuralma, ügyessége, állóképessége, kitartása.
A csoportszobánkban végezzük a mozgások nagy részét, amint az idő engedi a szabad levegőn.
Óvodás korban a mozgásfejlesztés feladata a gyermekek természetes mozgáskedvének megőrzése és a mozgás megszerettetése. Ezen kívül a rendszeres mozgással az egészséges életvitel kialakításhoz fontos alapokat lehet adni, valamint a mozgástapasztalatok bővítése is hangsúlyos szerepet kap ebben a korban. A megfelelő mozgáskészség kialakulásához csak sok gyakorlással lehet hozzájárulni. Óvodás korban a testi képességek, a fizikai erőnlét fejlesztése (kondicionális, koordinációs), valamint mozgáson keresztül az értelmi struktúrák és a szociális képességek fejlesztése is elengedhetetlen szerepet töltenek be a gyermekek életében. Ovi olimpián vettünk részt, ahol első helyezést ért el csoportunk. Jeles nap alkalmával közösen a szülőkkel egészséges ételeket kóstolhattunk!
A testmozgás a Csicsergő csoport egyik legkedvesebb tevékenysége. Örömszerző pillanatokat élnek át együtt a gyermekek. A mai napon a mesetáskával-meseszőnyeggel és dallal kezdeményeztem a „Mese a piros kalapos békákról” mesét. A rövid kis béka-gólya mese is a mozgáshoz kötődik. A mese tartalmát közös beszélgetéssel és kérdés-felelet játékkal felfedeztük. Örömmel láttam, hogy a nagyok mellett a kiscsoportosok is érdeklődőek. Hosszú lábú gólya varázsmondókával a gyermekek átváltoztak gólya madárrá. S nagy repkedéssel, kelepeléssel körberepülték a „fészküket”.A mozgáskotta fejlesztő eszközön az egyensúlyozást gyakoroltàk. Akadálybólya körül másztak,háromszög-négyzet-kör sikodomokon páros lábon ugráltak. A mozgásos játékban figyeltek egymásta, hiszen a varázsigénk:”A nagyok vigyáznak a kicsikre.” Motiváltak és ügyesek voltak a játékos mozgású tevékenységekben. Záró motivumként a Gólya, gólya gilice gyermekdalt énekeltük és mutogattuk a dal tartalmi jegyeit.
A testmozgás a Csicsergő csoport egyik legkedvesebb tevékenysége. Örömszerző pillanatokat élnek át együtt a gyermekek. A mai napon a mesetáskával-meseszőnyeggel és dallal kezdeményeztem a „Mese a piros kalapos békákról” mesét. A rövid kis béka-gólya mese is a mozgáshoz kötődik. A mese tartalmát közös beszélgetéssel és kérdés-felelet játékkal felfedeztük. Örömmel láttam, hogy a nagyok mellett a kiscsoportosok is érdeklődőek. Hosszú lábú gólya varázsmondókával a gyermekek átváltoztak gólya madárrá. S nagy repkedéssel, kelepeléssel körberepülték a „fészküket”.A mozgáskotta fejlesztő eszközön az egyensúlyozást gyakoroltàk. Akadálybólya körül másztak,háromszög-négyzet-kör sikodomokon páros lábon ugráltak. A mozgásos játékban figyeltek egymásta, hiszen a varázsigénk:”A nagyok vigyáznak a kicsikre.” Motiváltak és ügyesek voltak a játékos mozgású tevékenységekben. Záró motivumként a Gólya, gólya gilice gyermekdalt énekeltük és mutogattuk a dal tartalmi jegyeit.
A Ficánka kiscsoportosok életében nagy jelentősége van a szabadon és a tervezetten megvalósuló mozgásoknak. Örömforrás számukra ez a mindennapi tevékenység, miközben edzettekkebbé válnak, az egészséges életmód szokásait ezen formában gyakorolják, fejlődik kitartásuk, társas kapcsolataik, szabálytudatosságuk, kognitív képességeik. Nagyon jó lehetőség volt számunkra, amikor is a szüleikkel együtt mozoghattak a gyerekek, versenyjátékokat játszottak, óvodánk új játszóterét is kipróbálhatták. A témához kapcsolódó és ajánlott dal és mese is élményt nyújtott a gyerekeknek, a témahét folyamán többször elmeséltük „A lusta király meséjét”, illetve a „Jól érzem magam boogie-ra” is táncoltunk.
A Ficánka kiscsoportosok életében nagy jelentősége van a szabadon és a tervezetten megvalósuló mozgásoknak. Örömforrás számukra ez a mindennapi tevékenység, miközben edzettekkebbé válnak, az egészséges életmód szokásait ezen formában gyakorolják, fejlődik kitartásuk, társas kapcsolataik, szabálytudatosságuk, kognitív képességeik. Nagyon jó lehetőség volt számunkra, amikor is a szüleikkel együtt mozoghattak a gyerekek, versenyjátékokat játszottak, óvodánk új játszóterét is kipróbálhatták. A témához kapcsolódó és ajánlott dal és mese is élményt nyújtott a gyerekeknek, a témahét folyamán többször elmeséltük „A lusta király meséjét”, illetve a „Jól érzem magam boogie-ra” is táncoltunk.
Kis osztályunkkal a friss levegőn voltunk . Előtte bemelegítettünk, majd egy tanyán a mozgás különböző formáit próbálhatták ki a gyerekek .
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
Egy mondóka segítségével gólyává változtunk, s ezt követően meghallgattuk a mesét a piros kalapos békáról. A gólyához hasonlóan békavadászatra hívtuk a gyerekeket.
Ügyességi játék: „Békavadászaton”. A gyerekek feladata volt minél több békát összegyűjteni a gólyacsőrrel.
Kalapos fogó – mozgásos játék.
A mozgásos játékok sok közös élményt nyújtottak számukra.
Mindig is törekedtünk arra, hogy a lehető legtöbb időt töltsük az udvaron egy-egy nap során. Csoportunkban az a szokás, hogy udvarra menetel előtt iszunk vizet és eszünk gyümölcsöt. Ha valamilyen oknál fogva nincs éppen gyümölcs, azt a gyerekek szóvá is szokták tenni…
Egyszóval az én kis örökmozgó csapatom nagyon szeret mozogni, úgyhogy óvodaszinten rendeztünk egy sportnapot. Négy állomáson különböző feladatokat kellett megcsinálni a gyerekeknek képességeik szerint differenciálva. Igyekeztem olyan feladatokat összeállítani, amihez a hétköznapitól eltérő eszközökre volt szükség, ami még jobban inspirálta a gyerekeket.
Ehhez a témához kapcsolatuk még hozzá a gyereknapunkat, ahol szülőnek és gyermekének együtt kellett végighaladni az akadálypályán. A páros feladatokat nagyon élvezték kicsik és nagyok egyaránt.
Vidám délutánt töltöttünk együtt.