A mozgás mindannyiunk számára fontos. A gyerekek napijainak is természetes része a testnevelés és a szabadban való játék. Májusban még nagyobb figyelmet szenteltünk az egészséges életmódra és a testmozgásra. A kirándulás szervezésénél a szülők segítségét kértük abban, hogy csak vizet és lehetőleg egészséges kekszet csomagoljanak gyermekeiknek a hátizsákba. Együttműködőek, segítőkészek voltak. A gyerekekkel pedig vidám, tartalmas délelőttöt töltöttünk együtt Szegeden a Vadasparkban.
Testmozgás
Az egészség megőrzése érdekében golfpályát építettünk tojástartóból és testnevelési eszközökből. Az ütőnk pedig az esernyő volt. A pálya hosszúságát és nehézségét a gyerekek állították össze. A két csapat versenyzett egymással.
Az egészség megőrzése érdekében golfpályát építettünk tojástartóból és testnevelési eszközökből. Az ütőnk pedig az esernyő volt. A pálya hosszúságát és nehézségét a gyerekek állították össze. A két csapat versenyzett egymással.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Ezen az osztályfőnöki órán nem készítettünk el egyetlen produktumot se, mert egy igazán hasznos és tartalmas, őszinte beszélgetés alakult ki. A sport és mozgás előnyeinek összegyűjtése után, elég hamar előtérbe került az időbeosztás nem könnyű feladata, kérdésköre. Kértem a gyerekeket, mondják el, ki, mennyit szokott aludni. Az osztály nagy része túl keveset. (Sokan fogalmaztak meg 5-6 órát, volt, aki kevesebbet) Úgy ítéltem meg, hogy erről most fontosabb beszélni. Kutattuk a kevés alvás okait. Ezután kértem a sportolókat, hogy meséljék el, hogy hogyan gazdálkodnak az idővel. Kiderült, sokaknak nincs konkrtét terve, csak ahogy sikerül. Az egyik nagyon jól tanuló lány viszont elmesélte, hogy ő hogyan gazdálkodik az idejével, ami szerintem, mindenki számára tanulságos volt.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Ezen az osztályfőnöki órán nem készítettünk el egyetlen produktumot se, mert egy igazán hasznos és tartalmas, őszinte beszélgetés alakult ki. A sport és mozgás előnyeinek összegyűjtése után, elég hamar előtérbe került az időbeosztás nem könnyű feladata, kérdésköre. Kértem a gyerekeket, mondják el, ki, mennyit szokott aludni. Az osztály nagy része túl keveset. (Sokan fogalmaztak meg 5-6 órát, volt, aki kevesebbet) Úgy ítéltem meg, hogy erről most fontosabb beszélni. Kutattuk a kevés alvás okait. Ezután kértem a sportolókat, hogy meséljék el, hogy hogyan gazdálkodnak az idővel. Kiderült, sokaknak nincs konkrtét terve, csak ahogy sikerül. Az egyik nagyon jól tanuló lány viszont elmesélte, hogy ő hogyan gazdálkodik az idejével, ami szerintem, mindenki számára tanulságos volt.
Mozdulj velünk! A gyerekek különbőző szökdelő ésügyességi feldatokat végeztek. Labdajátékkal fejeztük be az órát. Nagyon élvezték a gyerekek.
Az elsős gyerek életkori sajátosságaiból adódóan szeret mozogni. Az iskolai gyermeknapból sem maradhattak ki a mozgásos tevékenységek. A gyerekek minden lehetőséget szívesen kipróbáltak, az akadálypályán többször is végigmentek. Egészségükre!
Domoszlói III. András Általános Iskola
Nagyon élveztük a minigolfpálya építését és az azon való játékot. Építőkockákat, üres konzervdobozokat használtunk. A golfozáshoz a tornateremből hoztunk ütőt, viszont a „labdánkat” használt zokniból gyúrtuk. Imádták a gyerekek, még golfversenyt is szerveztünk.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Nagyon élveztük a minigolfpálya építését és az azon való játékot. Építőkockákat, üres konzervdobozokat használtunk. A golfozáshoz a tornateremből hoztunk ütőt, viszont a „labdánkat” használt zokniból gyúrtuk. Imádták a gyerekek, még golfversenyt is szerveztünk.
A tanterem átrendezése után relaxációs gyakorlat következett, majd a Don’t worry című dalra a youtube videó alapján mozogtunk. Ez mindenkit jókedvre derítette. Ezután hőmérőztem, ki sportol, illetve azt is elmondták, hogy mit. Ez egy sportos osztály, kosáredző tanító néni osztályfőnökkel. Az egészséges életmódról beszélgettünk, előismereteik (okos tányér) is előkerültek. Nagy izgalommal fogtak neki az egészséges életmódot feltérképező kérdőívnek – kiderült, hogy mindenki a normál tartományban van, sokan a tökéletes kategóriába estek. Az egyik gyors kitöltő, várakozó nebuló a Boldogság várát rajzolta le.
Csapatjáték következett, különböző szervek állapotát mérő műszerek, eszközök, gépek képről felismerése és űrlapra rögzítése történt, arról beszéltek a csapatok, hogy mit mér az adott műszer. Ezután megbeszéltük, feldolgoztuk.
A sportpantomim volt a legnépszerűbb játék, a párok lelkesen készültek bemutatni különlegesebbnél különlegesebb sportágakat, a többiek izgatottan várták, hogy őket szólítsák.
Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát.
Vidám óránk volt! Köszönjük!