Testmozgás
Az egészséges életmód része a rendszeres testmozgás, és fontos feladatunk a gyermekek mozgásigényének kielégítése. A csoportomba járó gyermekek mozgásigénye nagy, ezért nélkülözhetetlen a nap folyamán a lehető legtöbb mozgásos játék, – feladat. A téma feldolgozását, a foglalkozást, jelen esetben is a „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózóm”, és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát. A gyermekek a zene hallatán azonnal táncra perdültek, majd vonatoztunk és körben táncoltunk. Ezután az „Egy-kettő-három-négy…” kezdetű mondókát elmondtuk, játékos mozdulatokkal kísérve, majd „Tükörjátékot” játszottunk. A tükör előtt utánoztunk mozgásformákat, sport tevékenységet, melyet a gyermekekkel közösen megneveztünk. Másik alkalommal a Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, a „Kerekerdő kalandra hív téged…” mondókával kezdeményeztem. A mese után játszottunk „Tűz, víz. repülő” játékot, majd színes lufikat dobáltunk a magasba, ami nem érhetett a talajhoz. Nagyon élvezték a játékokat, sokat nevettünk, Jó hangulatban teltek a foglalkozások.
Testmozgás
Az, hogy milyen lesz a gyermek és az iskola viszonya, függ attól, milyen sikerek, kudarcok érik az első osztályban.
Mindennap egy-egy új csodával ismerkedtek meg a tanulók a számok és betűk birodalmában kalandozva. Ebben a korban fontos a gyerek számára a mozgás, a játék. Így minden órán szerepet kapott a ritmus, a játékosság a vegyes ismeretanyagba ágyazva.
A Boldogságórákat mozgásalapú relaxációs gyakorlattal indítottuk. A „napimádás” lassú, figyelmes ismétlése megérlelte a gyümölcsöket: „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj”.
A hónap végén túráztunk egy jót a test-lelki egészségünkért! Egy vadasparkot látogattunk meg. Az itt eltöltött délelőtt megfigyeltük, megsimogattuk, etettük a park lakóit, átéltük a fáramászás közös élményét. A programot „nyújtó relaxációval” zártuk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Ebben a hónapban különösen nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra, elsősorban a szabadban. A járványhelyzet miatti otthonlét után, május hónapban folyamatos, napi szintű, aktív mozgástevékenységeket végeztünk (napi rendszeres udvari szabad mozgás, játék, séta…). Kirándulni indultunk a közeli tanösvényre, ahol korábban még sosem jártunk együtt. Felfedeztük a tájat, a helyi adottságokat, majd akadályversenyt rendeztünk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Az óvodáskorú gyermekek lételeme a mozgás, a játék. Egész évben kiemelt feladatunk az egészséges életmódra nevelés. Nagyon vártuk már a jó időt, hogy minél több időt tölthessünk kinn a szabadban a gyerkekkel.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A mozgás mindannyiunk számára fontos. A gyerekek napijainak is természetes része a testnevelés és a szabadban való játék. Májusban még nagyobb figyelmet szenteltünk az egészséges életmódra és a testmozgásra. A kirándulás szervezésénél a szülők segítségét kértük abban, hogy csak vizet és lehetőleg egészséges kekszet csomagoljanak gyermekeiknek a hátizsákba. Együttműködőek, segítőkészek voltak. A gyerekekkel pedig vidám, tartalmas délelőttöt töltöttünk együtt Szegeden a Vadasparkban.
Az egészség megőrzése érdekében golfpályát építettünk tojástartóból és testnevelési eszközökből. Az ütőnk pedig az esernyő volt. A pálya hosszúságát és nehézségét a gyerekek állították össze. A két csapat versenyzett egymással.
Az egészség megőrzése érdekében golfpályát építettünk tojástartóból és testnevelési eszközökből. Az ütőnk pedig az esernyő volt. A pálya hosszúságát és nehézségét a gyerekek állították össze. A két csapat versenyzett egymással.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Ezen az osztályfőnöki órán nem készítettünk el egyetlen produktumot se, mert egy igazán hasznos és tartalmas, őszinte beszélgetés alakult ki. A sport és mozgás előnyeinek összegyűjtése után, elég hamar előtérbe került az időbeosztás nem könnyű feladata, kérdésköre. Kértem a gyerekeket, mondják el, ki, mennyit szokott aludni. Az osztály nagy része túl keveset. (Sokan fogalmaztak meg 5-6 órát, volt, aki kevesebbet) Úgy ítéltem meg, hogy erről most fontosabb beszélni. Kutattuk a kevés alvás okait. Ezután kértem a sportolókat, hogy meséljék el, hogy hogyan gazdálkodnak az idővel. Kiderült, sokaknak nincs konkrtét terve, csak ahogy sikerül. Az egyik nagyon jól tanuló lány viszont elmesélte, hogy ő hogyan gazdálkodik az idejével, ami szerintem, mindenki számára tanulságos volt.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Ezen az osztályfőnöki órán nem készítettünk el egyetlen produktumot se, mert egy igazán hasznos és tartalmas, őszinte beszélgetés alakult ki. A sport és mozgás előnyeinek összegyűjtése után, elég hamar előtérbe került az időbeosztás nem könnyű feladata, kérdésköre. Kértem a gyerekeket, mondják el, ki, mennyit szokott aludni. Az osztály nagy része túl keveset. (Sokan fogalmaztak meg 5-6 órát, volt, aki kevesebbet) Úgy ítéltem meg, hogy erről most fontosabb beszélni. Kutattuk a kevés alvás okait. Ezután kértem a sportolókat, hogy meséljék el, hogy hogyan gazdálkodnak az idővel. Kiderült, sokaknak nincs konkrtét terve, csak ahogy sikerül. Az egyik nagyon jól tanuló lány viszont elmesélte, hogy ő hogyan gazdálkodik az idejével, ami szerintem, mindenki számára tanulságos volt.
Mozdulj velünk! A gyerekek különbőző szökdelő ésügyességi feldatokat végeztek. Labdajátékkal fejeztük be az órát. Nagyon élvezték a gyerekek.