Az 5. osztályos tanulók szívesen játszanak együtt. Kedvelik a szabadtéri játékokat, a mozgás lelkesíti őket. Egyre többen csatlakoznak az egyéni vagy kisebb csoport kezdeményezéséhez. Örömmel tölti együtt az osztályközösség a szabadidőt.
Testmozgás
A kimerítő dolgozatok után remek kikapcsolódás volt számukra a homokozás.
Csólyospálosi Általános Iskola
A két hatodik osztály sportos délelőtt keretében „küzdött”meg egymással. Volt kötélhúzás, foci és kosárlabda mérkőzés, de legjobban a számháborút élvezték.
Május hónapban nem volt nehéz megvalósítani a hónap feladatait! A programok kapcsán rengeteg időt töltöttünk a szabadban, osztálykiránduláson voltunk, gyermeknapon vettünk részt, közben sportoltunk, sokat játszottunk, vetélkedtünk, táncoltunk. Május elején indult az éves kötelező úszásoktatásunk is, így uszodába is jártunk. Júniusban valósítottunk meg néhány elmaradt feladatot.
A hónap ajánlott feladatai közül a gyerekek legjobban a „Különleges ugróiskolák” feladvány tetszett. Megnéztük az ajánlott videókat. Mi is készítettünk egyéni ötlet alapján ugróiskolákat, de kipróbáltuk a videókon látott változatokat is. Rájöttünk, hogy nem is olyan egyszerű ritmusra együtt, azonosan mozogni. Jó érzés volt, ahogy felrajzoltuk az udvaron az ugrópályákat, és elkezdtünk játszani, egyre több kisgyerek csatlakozott hozzánk.
Egyik nap délelőttjén egy jóhangulatú sport-Boldogságórát rendeztünk az iskola tornaszobájában. Megismerkedtünk a hónap meséjével. Ahhoz kapcsolódóan sorversenyt, erőpróbákat tartottunk. A gyerekek a feladatokon keresztül kipróbálhatták erejüket, gyorsaságukat, ügyességüket. A törpék gyűjtötték az óriásoknak az élelmet, amik most sportszerek voltak. Az óriások elhordták, elgörgették a sziklákat, azokat medicinlabdával játszottuk el.
Hónap végén arra kértem a gyerekeket, hogy írjanak nekem levelet. Számoljanak be májusi legkedvesebb élményeikről. Nagyon kedves írások, üzenetek érkeztek. A levelek egyértelműen bizonyították, hogy élménydús, tartalmas, örömteli programokban volt részünk.
További szavak helyett beszéljenek a mellékelt képmontázsaink!
Egészséges táplálkozás, táplálékpiramis készítése. Mit tehetünk az egészségesebb élet elérése érdekében (sport, táplálkozás, folyadékbevitel …)
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A kirándulás és a szabadban való mozgás boldogságfokozó ereje.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
4. évfolyamos diákjaink is ismerkedtek az egészséges életmód és a mozgás boldogságfokozó hatásaival.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Május havi témánk az egészséges életmód volt. Sok mozgásos játék segítségével foglalkoztunk az egészséges életmód alapjaival: egészsége étkezés és mozgás. A gyerekek körben sétáltak a teremben és mozogtak, táncoltak amikor olyan ételek nevét hallották, amik egészségesek, szoborrá dermedtek, amikor egészségtelen ételek nevét hallották. Az osztályban a táblához futottak vagy az azzal szemben lévő szekrényekhez attól függően, hogy szívesebben kirándulnának vagy játszótereznének a hétvégén, inkább úsznának vagy vízilabdáznának és a többi. Az óra alkotás részében egy táblázatban jelölték meg, hogy melyek azok a sportok, amiket szeretnek vagy még nem próbáltak, de szívesen kipróbálnák magukat benne.
A mindennapok során kiemelt figyelmet szentelünk annak az óvodánkban, hogy már a legkisebb korosztályt is az egészséges életmód felé tereljük. A Pillangó csoporttal ennek érdekében egészséghetet tartottunk, ahol az orvos gyógyító munkájával ismerkedhettek meg, megkülönböztettük az egészséges és egészségtelen szokásokat, valamint egy „teadélután” keretein belül különböző gyógynövényeket és azok jótékony hatásait tudhatták meg a gyerekek. Az egészséghét keretein belül madarakká válva mentünk végig az udvaron felállított akadálypályán.
Mi a testmozgás hónapja alkalmából osztálykirándulásunkat is ebben a témakörben szerveztük, ugyanis a CyberJump ugrálóparkban és az Elevenpark mozgásos, játékos fejlesztőparkban voltunk osztálykiránduláson. A gyerekek nagyon élvezték a sok ugrálást és játékot. A sportprogramok között volt: trambulinos ugrálás, kidobó, kosárlabda, fogó, bújócska, falmászás, egyensúlyozó pálya, „ninja warrior” pálya, szivacsgödörbe ugrás, toronyugrás, mászóház, csúszda, billiárd foci, interaktív fal.