Testmozgás
Az egészséges életmód része a rendszeres testmozgás, és fontos feladatunk a gyermekek mozgásigényének kielégítése. A csoportomba járó gyermekek mozgásigénye nagy, ezért nélkülözhetetlen a nap folyamán a lehető legtöbb mozgásos játék, – feladat. A téma feldolgozását, a foglalkozást, jelen esetben is a „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózóm”, és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát. A gyermekek a zene hallatán azonnal táncra perdültek, majd vonatoztunk és körben táncoltunk. Ezután az „Egy-kettő-három-négy…” kezdetű mondókát elmondtuk, játékos mozdulatokkal kísérve, majd „Tükörjátékot” játszottunk. A tükör előtt utánoztunk mozgásformákat, sport tevékenységet, melyet a gyermekekkel közösen megneveztünk. Másik alkalommal a Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, a „Kerekerdő kalandra hív téged…” mondókával kezdeményeztem. A mese után játszottunk „Tűz, víz. repülő” játékot, majd színes lufikat dobáltunk a magasba, ami nem érhetett a talajhoz. Nagyon élvezték a játékokat, sokat nevettünk, Jó hangulatban teltek a foglalkozások.
Testmozgás
Testmozgás
Az egészséges életmód része a rendszeres testmozgás, és fontos feladatunk a gyermekek mozgásigényének kielégítése. A csoportomba járó gyermekek mozgásigénye nagy, ezért nélkülözhetetlen a nap folyamán a lehető legtöbb mozgásos játék, – feladat. A téma feldolgozását, a foglalkozást, jelen esetben is a „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózóm”, és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát. A gyermekek a zene hallatán azonnal táncra perdültek, majd vonatoztunk és körben táncoltunk. Ezután az „Egy-kettő-három-négy…” kezdetű mondókát elmondtuk, játékos mozdulatokkal kísérve, majd „Tükörjátékot” játszottunk. A tükör előtt utánoztunk mozgásformákat, sport tevékenységet, melyet a gyermekekkel közösen megneveztünk. Másik alkalommal a Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, a „Kerekerdő kalandra hív téged…” mondókával kezdeményeztem. A mese után játszottunk „Tűz, víz. repülő” játékot, majd színes lufikat dobáltunk a magasba, ami nem érhetett a talajhoz. Nagyon élvezték a játékokat, sokat nevettünk, Jó hangulatban teltek a foglalkozások.
Testmozgás
Az egészséges életmód része a rendszeres testmozgás, és fontos feladatunk a gyermekek mozgásigényének kielégítése. A csoportomba járó gyermekek mozgásigénye nagy, ezért nélkülözhetetlen a nap folyamán a lehető legtöbb mozgásos játék, – feladat. A téma feldolgozását, a foglalkozást, jelen esetben is a „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózóm”, és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát. A gyermekek a zene hallatán azonnal táncra perdültek, majd vonatoztunk és körben táncoltunk. Ezután az „Egy-kettő-három-négy…” kezdetű mondókát elmondtuk, játékos mozdulatokkal kísérve, majd „Tükörjátékot” játszottunk. A tükör előtt utánoztunk mozgásformákat, sport tevékenységet, melyet a gyermekekkel közösen megneveztünk. Másik alkalommal a Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, a „Kerekerdő kalandra hív téged…” mondókával kezdeményeztem. A mese után játszottunk „Tűz, víz. repülő” játékot, majd színes lufikat dobáltunk a magasba, ami nem érhetett a talajhoz. Nagyon élvezték a játékokat, sokat nevettünk, Jó hangulatban teltek a foglalkozások.
Az, hogy milyen lesz a gyermek és az iskola viszonya, függ attól, milyen sikerek, kudarcok érik az első osztályban.
Mindennap egy-egy új csodával ismerkedtek meg a tanulók a számok és betűk birodalmában kalandozva. Ebben a korban fontos a gyerek számára a mozgás, a játék. Így minden órán szerepet kapott a ritmus, a játékosság a vegyes ismeretanyagba ágyazva.
A Boldogságórákat mozgásalapú relaxációs gyakorlattal indítottuk. A „napimádás” lassú, figyelmes ismétlése megérlelte a gyümölcsöket: „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj”.
A hónap végén túráztunk egy jót a test-lelki egészségünkért! Egy vadasparkot látogattunk meg. Az itt eltöltött délelőtt megfigyeltük, megsimogattuk, etettük a park lakóit, átéltük a fáramászás közös élményét. A programot „nyújtó relaxációval” zártuk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Ebben a hónapban különösen nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra, elsősorban a szabadban. A járványhelyzet miatti otthonlét után, május hónapban folyamatos, napi szintű, aktív mozgástevékenységeket végeztünk (napi rendszeres udvari szabad mozgás, játék, séta…). Kirándulni indultunk a közeli tanösvényre, ahol korábban még sosem jártunk együtt. Felfedeztük a tájat, a helyi adottságokat, majd akadályversenyt rendeztünk.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Az óvodáskorú gyermekek lételeme a mozgás, a játék. Egész évben kiemelt feladatunk az egészséges életmódra nevelés. Nagyon vártuk már a jó időt, hogy minél több időt tölthessünk kinn a szabadban a gyerkekkel.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A mozgás mindannyiunk számára fontos. A gyerekek napijainak is természetes része a testnevelés és a szabadban való játék. Májusban még nagyobb figyelmet szenteltünk az egészséges életmódra és a testmozgásra. A kirándulás szervezésénél a szülők segítségét kértük abban, hogy csak vizet és lehetőleg egészséges kekszet csomagoljanak gyermekeiknek a hátizsákba. Együttműködőek, segítőkészek voltak. A gyerekekkel pedig vidám, tartalmas délelőttöt töltöttünk együtt Szegeden a Vadasparkban.
Az egészség megőrzése érdekében golfpályát építettünk tojástartóból és testnevelési eszközökből. Az ütőnk pedig az esernyő volt. A pálya hosszúságát és nehézségét a gyerekek állították össze. A két csapat versenyzett egymással.
Az egészség megőrzése érdekében golfpályát építettünk tojástartóból és testnevelési eszközökből. Az ütőnk pedig az esernyő volt. A pálya hosszúságát és nehézségét a gyerekek állították össze. A két csapat versenyzett egymással.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Ezen az osztályfőnöki órán nem készítettünk el egyetlen produktumot se, mert egy igazán hasznos és tartalmas, őszinte beszélgetés alakult ki. A sport és mozgás előnyeinek összegyűjtése után, elég hamar előtérbe került az időbeosztás nem könnyű feladata, kérdésköre. Kértem a gyerekeket, mondják el, ki, mennyit szokott aludni. Az osztály nagy része túl keveset. (Sokan fogalmaztak meg 5-6 órát, volt, aki kevesebbet) Úgy ítéltem meg, hogy erről most fontosabb beszélni. Kutattuk a kevés alvás okait. Ezután kértem a sportolókat, hogy meséljék el, hogy hogyan gazdálkodnak az idővel. Kiderült, sokaknak nincs konkrtét terve, csak ahogy sikerül. Az egyik nagyon jól tanuló lány viszont elmesélte, hogy ő hogyan gazdálkodik az idejével, ami szerintem, mindenki számára tanulságos volt.