A kis csigák útra keltek. Sétálva- lovasszekéren ülve élvezték a tavaszi napsütést. Megmozgatták magukat, egészséges ételeket ettek. Pozitivan hatott rájuk a közösség, a hangulatot emelték a mozgásos játékok. A lusta király történetét meghallgatva elhatározták sokat fognak tornázni.
Testmozgás
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Plakát készítése: A dohányzásmentes élet szépségei.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Egészséges életmód
„Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.”
(Albert Einstein)
Válaszolj a kérdésekre!
Miért fontos a mentális (értelmi – érzelmi: lelki) egészség?
Mennyi testmozgásra van szükségünk?
Miért tesz boldogabbá a testmozgás?
A testmozgás lehet az összes boldogságfokozó technika közül a leghatékonyabb?
Mi jut eszedbe róla?
Ép testben ép lélek.
A mozgás életszükséglet.
A testedzés természetes mentális (lelki) örömforrás.
„Van egy csomó egészségőrült, aki csak természetes táplálékon él, de nem mozog, és borzalmasan néz ki. Aztán vannak mások, akik mennek, mint a golyó, de csupa szemetet esznek … A mozgás a király. a táplálkozás a királyné. Együtt övék a királyság.”
(Jack Lalanne)
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1. a osztályos tanulói a testmozgás fontosságáról szóló órát zenehallgatással kezdték.
Beszélgettek arról, hogy a testmozgás mennyire fontos tevékenység az egészség megőrzése szempontjából. Megbeszélték, hogy a mozgás hogyan hat a szervezetükre, milyen pozitív hatással van rá.
Felolvasta a tanító A mezei nyúl és a sündisznó meséjét.
Mindenki elmondhatta véleményét a szereplők viselkedéséről.
Majd lerajzolták a gyerekek a kedvenc mozgásos játékukat.
Az óra vidám hangulatban telt el.
9. foglalkozás: Mozogni jó!
Cél: A foglalkozás célja az, hogy a gyermekek kedvet kapjanak a rendszeres mozgáshoz. Ismerjenek meg többféle mozgásformát, hogy lássák mennyi lehetőségük van a mozgásra. Tapasztalják meg, hogy a mozgás által egészségesebbek lesznek.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Időkeret: 25-30 perc, az alkotás több időt is igénybe vehet.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Tüdőtakarítás relaxációs gyakorlatot játsszuk el, amikor a csoport végigskálázta az I,É,Á,Ó és U hangokat a magastól a mélyig. Egy hang egy be és kilégzést képviselt.
Motiválás: A gyermekekkel elmondjuk a „Mozogjatok együtt!” mondókát, miközben elvégezzük a mondókában lévő mozdulatokat.
Mesélés: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása után elmeséltem a „Lusta király!” című mesét. A meséléshez egy király bábot használtam, ő volt a lusta király, a mese főszereplője. A mese során minden gyermek utánozta a király mozdulatait: lassan ment mint a csiga, felemelte lassan a fát és oldalra tette, átúsztak a szomszéd partra a tutaj után, hegyet másztak (asztalon kellett átmászniuk), majd haza kocogtak.
Beszélgetés A mese végén megbeszéltük, hogy mit szoktak mozogni. Mi is játszottunk sok mozgásos játékot!.
Sokféle mozgásformát kipróbáltunk: Jógáztunk, ugráltunk, karikás ugró játékok, gumis egyensúlyozás, mászókázás, lufis játékok.
Akadálypálya: A gyermekekkel a csoportszobában asztalokból, karikákból, székekből hoztunk létre akadálypályát, melyet csoportokban kellett teljesíteni, majd mozgásokat utánoztak a gyermekek. Nagyon szerették ezt a feladatot a gyermekek.
Székfoglaló játék: A gyermekek zenére mozogtak, amikor megállt a zene, le kellett ülni egy székre. Akinek nem jutott, az kiesett a játékból. Többször is eljátszottuk, annyira tetszett a gyerekeknek.
Ugróiskola: Az udvaron ugróiskoláztunk! Nagyon jó volt!
Ebben a témakörben főként a testmozgást céloztuk meg. Egy iskolás tanuló életében sok szerepet játszik a monoton mozgás, az ülés. Próbáltuk közösen megfejteni a mozgás szervrendszerét, a testünkre okozott hatásait, az életviteli jótékonyságát, az egészségünkhöz adott pluszt.
Közös zenés tornával indítottuk a napot, amit elneveztük körzéseknek, hiszen minden mozgás forma körzésekből állt. A fejünktől egészen a lábujjunkig szinte minden testrészünket megköröztettük. Utána youtube-on néztünk meg néhány informatiív videót, mely bemutatta számunk a mozgás szervrendszerét, majd néhány sportba avattuk be magunkat. Ezen a napon mindent a mozgáshoz kötöttünk, még ha szünetben játszottunk akasztófát vagy activityt, akkor is a sport volt a játék témaköre. A délelőtti napunkhoz még hozzátartozott a Fut a GÉM program, ahol az iskola udvarán kellett 5 kört futniuk a gyerekeknek, melynek fő célja a kitartás és a részvétel volt. Az osztály összes tanulója részt vett a mozgásban, így mindenki kaphatott érmet.
A testmozgás
Beszélgetés a testmozgás fontosságáról és jótékony hatásairól.
A mezei nyúl és a sündisznó meséjének feldolgozása.
Egyéni beszámolók a sportsikerekről, kedvenc sportjainkról, sportolóinkról.
Jól érzem magam – zenehallgatás
Pozitív üzenetek megfogalmazása: Kitartó vagyok! Nem adom fel! Képes vagyok rá!
Orosz Marianna
Egy napot az Agórában töltöttünk, ahol számos mozgásfejlesztő játékkal fokoztunk boldogsághormonunkat.
Rèszt vettünk kondi parkos mozgáson is, hol fizikai állapotunkon javítottunk.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Nagy érdeklődés előzte meg a feladatot, illetve a minigolfot választották a gyerekek. Füves pályát választottunk. A környezetünkben előforduló tárgyakból építették föl a pályát. Természetesen mindenki ki is szerette volna próbálni.
Testmozgás
Az egészséges életmód része a rendszeres testmozgás, és fontos feladatunk a gyermekek mozgásigényének kielégítése. A csoportomba járó gyermekek mozgásigénye nagy, ezért nélkülözhetetlen a nap folyamán a lehető legtöbb mozgásos játék, – feladat. A téma feldolgozását, a foglalkozást, jelen esetben is a „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózóm”, és a „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal indítottuk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát. A gyermekek a zene hallatán azonnal táncra perdültek, majd vonatoztunk és körben táncoltunk. Ezután az „Egy-kettő-három-négy…” kezdetű mondókát elmondtuk, játékos mozdulatokkal kísérve, majd „Tükörjátékot” játszottunk. A tükör előtt utánoztunk mozgásformákat, sport tevékenységet, melyet a gyermekekkel közösen megneveztünk. Másik alkalommal a Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, a „Kerekerdő kalandra hív téged…” mondókával kezdeményeztem. A mese után játszottunk „Tűz, víz. repülő” játékot, majd színes lufikat dobáltunk a magasba, ami nem érhetett a talajhoz. Nagyon élvezték a játékokat, sokat nevettünk, Jó hangulatban teltek a foglalkozások.