A májusi hónap témája nagyon mozgalmas volt számunkra. Az iskolával kirándulást szerveztünk a Városerdőre, ahol egész nap az egészséges életmódé volt a főszerep. Meditáltunk, relaxáltunk, dalt hallgattunk, táncoltunk. A gyerekek nagyon örültek, hogy kiszakadtak egy kicsit a mindennapok monotonitásából. Jól érezték magukat, elfáradva tértek haza. Az iskola udvarán gyermeknap keretében ugrálóvárazhattak.
Testmozgás
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk az egészséges életmódról. Összeszedtük azokat a dolgokat melyek elengedhetetlenek hozzá. Egészséges étkezés, mozgás, káros szenvedélyek mellőzése. Ezután indultunk Játszótér-túrára. A város összes szabadidőparkját kipróbáltuk….
Báthory István Általános Iskola
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából, Tóth Ildikó tanárnő kezdeményezésére környezetvédelmi csapatversenyt szerveztek ökoiskolánkban. A feladatokat a tanárnő állította össze és a versenyt is ő vezette le. A lebonyolításban Kalmár Cecília és Durmics Mihály segítették a munkáját.
Báthory István Általános Iskola
Csaknem teltház előtt zajlott le idén a két év kihagyás után ismét megrendezett Báthory-kupa. A három meghívott csapat a bezdáni Testvériség Egység Általános Iskola, a Balatonfüredi Eötvös Lóránd Általános Iskola és a Zirci Reguly Antal Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola volt. A kiváló hangulatot a több, mint 600 báthorys tanuló és pedagógus biztosította, motivációban nem is volt hiány egyik csapatnál sem. A felkészült csapatok sportszerűen versengtek egymással, színvonalas mérkőzéseket láthatott a közönség!
A bronzmérkőzést a bezdáni és a balatonfüredi iskola csapatai vívták, ahol a Füred győzedelmeskedett. A döntőben a Zirc es a Báthory mérkőzött egymással. Igen szoros párcharcban végül a Zirc csapata nyert és vihetette haza a Báthory kupát.
Végeredmény:
1. hely: Zirc
2. hely: Báthory
3. hely: Balatonfüred
4. hely: Bezdán
Makkai Balázs és Károlyfi Viktor tanítványai előtt le a kalappal, derekasan helyt álltak!
Köszönjük a bíztatást, szurkolást, találkozzunk jövőre!
Hajrá Báthory! 🤾🏼♂️
Megnéztük a videót a témáról, nagyon érdekes volt és sok jó információt tartalmazott, lekötötte a diákok érdeklődését.
A tanulók készítettek a testmozgás hatására és a mozgásszegény életmód hatására a testben bekövetkező változásokról plakátot! Utána bemutatták az osztálytársaknak.
Beszélgettünk arról, hogy ki milyen mozgásformát gyakorol hetente, naponta, majd ötletbörzével soroltunk sok más lehetőséget ami működik szervezetten is városunkban.
Báthory István Általános Iskola
A Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskolában immár több éves hagyomány, hogy a tanév zárásaként, a DÖK napon egy tanár-diák barátságos kézilabda mérkőzéssel búcsúztatják a tanulással töltött hónapokat. Az iskolai diák- és oktatói keretet egyaránt segítették, erősítették a BFKA Veszprém edzői és növendékei, karöltve a Telekom Veszprém utánpótlás csapatának tagjaival.
A jó hangulatú, látványos és alkalmanként show elemekkel fűszerezett mérkőzésen a tehetséges fiatalok magas szintű kézilabda tudásukról tettek tanúbizonyságot, méltó ellenfeleként az oktatói gárdának, akik csupán néhány góllal előzték meg őket.
Az idősebb korosztályt képviselte Iváncsik Gergő, Hamar Zoltán, Károlyfi Viktor, Molnár Gergely, Hujber Kristóf és Makkai Balázs. A diákok csapatát pedig a 8.a és a 7.a osztályos kézilabdázók alkották: Szökrényes László, Dobi Dominik, Ács Barna, Plop Ákos és Németh Zétény.
Májusi boldogságóránkat a szokásos relaxáció után a hónap dalának eléneklésével kezdtük.
Ezután elővettük a tavaly készült rajzainkat, melyek alapján megbeszéltük, hogy a rajta szereplő sportág hogyan hat az ember testi és lelki fejlődésére. Minden tanuló emlékezett a Down-szindrómás fiú történetére, akiből óriási akaraterejének köszönhetően bajnok lett.
Az óra jelentős részében óriásplakátot készítettünk az egészséges táplálkozásról. Az egészséges táplálkozás alapját nem a tiltás, hanem az élelmiszerek helyes megválasztása és azok megfelelő arányokban való fogyasztása jelenti. A plakátot elhelyeztük iskolánk faliújságán, és később örömmel láttuk, hogy iskolatársaink nézegették, tanulmányozták azt.
Azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, elmesélték, hogy az elmúlt évben milyen eredményeket értek el, majd az órát meditációval zártuk.
Az egészséges életmód fontos összetevőiről beszéltünk a hónap témájának a keretében, kiemeltük a testmozgás előnyeit. A tanulók az ismereteik alapján plakátot készítettek a testmozgás előnyeiről.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Arnold Schwarzenegger motivációs beszédének meghallgatásával kezdtük. Sportágak elmutogatása, lerajzolása, körülírása következett, amit nagyon élveztek. Különböző kísérleteknek az eredményeit elemeztük ki, milyen jó hatásokkal jár, amennyiben rendszeresen sportolunk, egészségesen táplálkozunk, elegendő mennyiséget alszunk. Megismerkedtünk az endorfin nevű hormonnal, hogyan termelődik, mi a hatása.
Kifogáskereső játékot játszottunk, hogyan győznénk meg olyan embereket, akik különböző kifogásokat hoznak fel a sportolás ellen. Nagyon jó ötletek hangzottak el. Kiszámoltuk mindenki BMI-indexét is. Egyik diák óra végén felajánlotta, készít egy plakátot, amit végül egy iskolai pályázatra is benyújtott és helyezést ért el vele. (Lásd melléklet)
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A májusi hónap témája „A testmozgás gyakorlása”, ezért a „Bogyó és Babóca” csoport „A sport az egészség forrása” címmel versenyt hírdetett.
A versenyre való ráhangolódásként, egy ügyességi játékon vehettek részt az óvodások, melynek címe „Hullámzó érzelmek”. Az érzelmek hullámzásának megfelelően, a következőképpen kellett a gyermekeknek mozgatniuk az ejtőernyőt:
– kiegyensúlyozott = az ejtőernyő kifeszítve, de nem mozdul;
– barátságos = minden gyermek az ejtőernyő alá szalad;
– vidám = az ejtőernyő közösen való feldobása és elengedése;
– szomorú = az ejtőernyő a földön hever;
– dühös = az ejtőernyő erősen való rázása;
– hullámzó érzelmek = az ejtőernyő hullámszerű mozgatása.
Ezután, a gyermekek óvodai jeleikkel ellátott színes kislabdái kerültek az ejtőernyőbe. Az ejtőernyőt az érzelmeknek megfelelően úgy kellett mozgatniuk, hogy a labdák ne essenek le. Az az óvodás lett a „legkiegyensúlyozottabb”, „legbarátságosabb”, „legvidámabb”, „legszomorúbb”, vagy éppen a „legdühösebb”, akinek legutolsóként fenn maradt a jelével ellátott színes labdája.
A ráhangolódás után következett a tényleges verseny, ahol a gyermekeknek egy akadálypályán kellett végig haladniuk, azaz rollerrel elindulniuk, karikán átbújniuk, akadályon átugraniuk, ugrálólabdán célbaérniük, valamint biciklivel visszaérniük a starthoz. A gyermekek nagyon élvezték a versenyt.
A nyeremény nem volt más, mint egy csésze cseresznye, melyet jóízűen elfogyasztottak a verseny után.