„Mag van minden rétegek alatt, melegség van minden jég alatt, mozgás van minden mozdulatlanság alatt, egész van minden repedés alatt.”
(Kätlin Kaldmaa)
Geoládát kerestünk, közben jót mozogtunk, sok szép virágot láttunk.
Testmozgás
Zenés ugróiskola
Fogójáték
Mese Mese a piros kalapos békáról
Zene Jól érzem magam boogie
A mozgást minden gyermek nagyon szereti a csoportunkban így nem volt nehéz ezt a Boldogságórát megtartani. Aktívak, játékosak voltak végig. A jól érzem magam boogira közösen táncoltunk, ez megalapozta a jókedvet. A segédanyagban talált fogójáték nagy sikert aratott, akárcsak a lufikkal való játék. A képekből is kiderül, hogy egy igazán jó hangulatú foglalkozás volt.
Egész évben fontosnak tartottam a gyerekek testmozgását. A foglalkozást a hónap dalával kezdtük. Meghallgatták az ,,A lusta király” című mesét. Ezután sportot, mozgásformákat mutogattak el a gyerekek, amit a többieknek ki kellett találni. Győzött a foci! A gyerekek átmozgatását a ,,Tűz, víz, repülő” játékkal értem el. Ezután elmentünk az uszodába is.
Szorgalmatos Mesekert Óvoda Bölcsőde és Konyha
A jó közérzet mindannyiunknak nagyon fontos a mindennapokban. Az egyéni élmények elmesélése mellett ezt a következtetést is levontuk, megerősítettük, hogy a csoport mint közösség milyen sokat tehet a jó közérzetünkért.
A relaxációt követően felolvastam a gyerekeknek az Ugorjunk árkot! című mesét, majd egy képzeletbeli versenyre utaztunk, és megpróbáltuk az általunk ismert állatokat benevezni egy-egy versenyszámra képességeik alapján. Így például a bolhát magasugrásra, a kengurut távolugrásra, a gepárdot futásra stb. Ez a gyakorlat arra is jó volt, hogy közösen összegyűjtsünk a tanulók által ismert sportokat, versenyszámokat. Ehhez kapcsolódóan a beszélgetőkört azzal folytattuk, hogy miért jó mozogni, miben járul a mozgás hozzá az egészségünkhöz, és miért kell vigyáznunk az egészségünkre. Ezt követően arra kértem a gyerekeket, hogy próbálják lerajzolni magukat az általuk leginkább kedvelt mozgásforma közben, majd az elkészült rajzokból összeállítottuk osztályunk mozgástablóját.
Az időjárás kényes volt hozzánk, ezért az udvaron tudtuk tölteni a sportos napunkat. Többféle játékot is biztosítottuk a gyerekek számára, közben pedig a boldogságórákon tanultakat is belecsempésztem a napunkba. Például amikor valaki úgy érezte, nem ment a célba dobás, kértem mondjon valami apró örömöt. Szerencsére mindenki meg tudott nevezni ilyen dolgokat,, például, hogy milyen jó, hogy a társai visszahozzák neki a labdát. Én is dicsértem őket, hálás voltam, amiért ilyen türelmesen várnak, biztatják egymást stb. Ez valóban egy vidám, testi lelki egészségnek hasznos nap volt.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Május hónapban a választható feladatok közül a plakátkészítés mellett döntöttünk: figyelemfelhívó plakátot készítettünk, amelyen rajzokkal, ábrákkal a mozgás illetve a mozgáshiány következményeire hívtuk fel a figyelmet.
Iskolánk fontos feladata az egészséges életmódra nevelés amihez nélkülözhetetlen a rendszeres mozgás, a szabadban végzett mozgásos játékok, tevékenységek. Ebben a hónapban is fontos szerepet kapott a testmozgás. Nemcsak a mozgásnevelés órákon, hanem a szünetekben és szabadidőben is nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra. Hatalmas területű füves, bokros, fás udvarunk van, ami sok mozgásfejlesztő játékkal rendelkezik. Ezeket a tanulók szívesen használják. Egyensúlyt fejlesztő játékok, hinták, fészekhinták, csúszda biztosítják a tanulók számára a megfelelő mozgást. Sokféle észlelést, érzékelést fejlesztő mozgásos játékokat ismerünk, aminek használata mindennapos.
Nagyon kedveltek a labdajátékok, a fogócskák, az ügyességi mozgásos játékok. A mozgások testileg-lelkileg pozitív hatásúak a gyerekekre.
Szabó Tiborné, gyógypedagógus
A gyermekek egyik nagy kedvence a „pályán” való végig haladás, ügyességük kipróbálása.