A jó közérzet mindannyiunknak nagyon fontos a mindennapokban. Az egyéni élmények elmesélése mellett ezt a következtetést is levontuk, megerősítettük, hogy a csoport mint közösség milyen sokat tehet a jó közérzetünkért.
Testmozgás
A relaxációt követően felolvastam a gyerekeknek az Ugorjunk árkot! című mesét, majd egy képzeletbeli versenyre utaztunk, és megpróbáltuk az általunk ismert állatokat benevezni egy-egy versenyszámra képességeik alapján. Így például a bolhát magasugrásra, a kengurut távolugrásra, a gepárdot futásra stb. Ez a gyakorlat arra is jó volt, hogy közösen összegyűjtsünk a tanulók által ismert sportokat, versenyszámokat. Ehhez kapcsolódóan a beszélgetőkört azzal folytattuk, hogy miért jó mozogni, miben járul a mozgás hozzá az egészségünkhöz, és miért kell vigyáznunk az egészségünkre. Ezt követően arra kértem a gyerekeket, hogy próbálják lerajzolni magukat az általuk leginkább kedvelt mozgásforma közben, majd az elkészült rajzokból összeállítottuk osztályunk mozgástablóját.
Az időjárás kényes volt hozzánk, ezért az udvaron tudtuk tölteni a sportos napunkat. Többféle játékot is biztosítottuk a gyerekek számára, közben pedig a boldogságórákon tanultakat is belecsempésztem a napunkba. Például amikor valaki úgy érezte, nem ment a célba dobás, kértem mondjon valami apró örömöt. Szerencsére mindenki meg tudott nevezni ilyen dolgokat,, például, hogy milyen jó, hogy a társai visszahozzák neki a labdát. Én is dicsértem őket, hálás voltam, amiért ilyen türelmesen várnak, biztatják egymást stb. Ez valóban egy vidám, testi lelki egészségnek hasznos nap volt.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Május hónapban a választható feladatok közül a plakátkészítés mellett döntöttünk: figyelemfelhívó plakátot készítettünk, amelyen rajzokkal, ábrákkal a mozgás illetve a mozgáshiány következményeire hívtuk fel a figyelmet.
Iskolánk fontos feladata az egészséges életmódra nevelés amihez nélkülözhetetlen a rendszeres mozgás, a szabadban végzett mozgásos játékok, tevékenységek. Ebben a hónapban is fontos szerepet kapott a testmozgás. Nemcsak a mozgásnevelés órákon, hanem a szünetekben és szabadidőben is nagy hangsúlyt fektettünk a mozgásra. Hatalmas területű füves, bokros, fás udvarunk van, ami sok mozgásfejlesztő játékkal rendelkezik. Ezeket a tanulók szívesen használják. Egyensúlyt fejlesztő játékok, hinták, fészekhinták, csúszda biztosítják a tanulók számára a megfelelő mozgást. Sokféle észlelést, érzékelést fejlesztő mozgásos játékokat ismerünk, aminek használata mindennapos.
Nagyon kedveltek a labdajátékok, a fogócskák, az ügyességi mozgásos játékok. A mozgások testileg-lelkileg pozitív hatásúak a gyerekekre.
Szabó Tiborné, gyógypedagógus
A gyermekek egyik nagy kedvence a „pályán” való végig haladás, ügyességük kipróbálása.
A gyerekekkel mozgalmas, játékos hetet tartottunk, ahol a mozgás került előtérbe. Kihasználtuk a tágas, jól felszerelt óvodaudvarunkat és a nap nagy részét töltöttük. A gyerekek megtanultak ugróiskolázni, nagyon élvezték a játékot.
Foglalkozásunkat a Napsugár Együttes Móka tornájával kezdtük, melyet a gyermekek már jól ismernek.
A témát a könyv 192. oldalán található mondókával vezettem be. Ezt többször megismételtük.
A téma feldolgozásához „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesét dolgoztuk fel. A mese után a segítő kérdések segítségével átbeszéltük a történteket. Ezt követően a tankönyv 197. oldalán található kérdésekre is megpróbáltunk választ keresni.
A munkafüzet 66. oldalán található két feladatot felnagyítva lefénymásoltam és közösen oldottuk meg a gyermekekkel.
Ezek után a „Tűz, víz, repülő” játékot játszottuk el, majd a „Lufi a magasban” játék következett. Mind a két játékot nagyon élvezték a gyermekek. A játékokat önfeledt kacagás, nevetés kísérte.
A foglalkozás lezárásaként a gyermekek kiszínezték a testmozgás jelét. A zárókörben minden gyermek elmondhatta, hogy melyik a kedvenc sportja, mit szeret a legjobban sportolni.
Téma továbbadása: Az anyanap keretein belül az óvodában egy több állomásos pályát alakítottunk ki, ami az anyukák és a gyermekek közösen vehettek részt.
Beszédes József Általános Iskola
Amikor a mozgásról kezdtünk el beszélgetni a gyerekekkel, kiderült, hogy sokan sportolnak egyesületben. A fiúk kedvenc sportja a foci, így az év végi Madarak és fák napja programját is úgy szerveztem, hogy tudjanak focizni, amiért nagyon hálásak voltak. A lányok is szeretnek mozogni, ott változatosabb mozgásformák is megjelentek. Az általuk említett sportokat, mozgásformákat gyűjtöttük össze és megbeszéltük, hogyan érzik magukat a mozgás, sportolás után. Igyekeztünk meggyőzni a keveset mozgó tanulókat a sport és mozgás fontosságáról.
A májusi hónap a csoportommal a mozgásról szólt. Egy hetet töltöttünk uszodában, ahol a gyermekek megtanultak úszni. Aki már tudott, ő a technikáján javíthatott.
A feladatok közül a plakát készítését választottuk. Sokat beszélgettünk az egészséges ételekről, a sport fontosságáról, hogyan tudjuk beépíteni a mindennapi életünkbe ezeket a praktikákat, odafigyelünk arra, hogy mit eszünk.
Játszottunk is kicsit, mégpedig párban mutogattak a gyerekek bizonyos sportágakat, és a többieknek ki kellett találni, melyik sportról van szó.