A mozgás, mint örömforrás, az én kis közösségemre nagyon igaz! Szeretnek tornázni, futni, fogócskázni, labdázni, táncolni. Iskolánk jubileumi ünnepsége alkalmából mi is felléptünk egy ‘Boldogságtánccal’! Nagy sikert arattunk a jókedvünkkel! Örömünket a nézők is átvették és mindenki arcára mosolyt varázsoltunk!
Testmozgás
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel megismerkedtünk az egészséges életmóddal és a testmozgás fontosságával. Kipróbáltuk miért is jó a testmozgás. Meghallgattuk a zenét, Jól érzem magam boogie… Erre mozogtunk. Rögzítettük képekben.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A gyerekek meghallgatták és eljátszottuk A mezei nyúl és a sün történetét. A történethez bábokat is készítettünk.
Evolúciós játékkal hangolódtunk rá a testmozgás témájára.
Ezután a diákok csoportokban dolgozva gondolkodtak a testmozgásról és posztert készítettek.
Tavaszi Focibajnokságon vettünk részt.
4. helyezést értünk el. ⚽️
-Relaxáció: Malomkörzés (Boldogságóra könyv 39. oldal) -Dal:Jól érzem magam boogie -Mondóka:Egy,kettő,három, négy,nézd a kezem égig ér -Tükörjáték (Boldogságóra könyv 198.oldal) -Mese:A lusta király (Boldogságóra könyv 193. oldal) -Színező
-Relaxáció: Malomkörzés (Boldogságóra könyv 39. oldal) -Dal:Jól érzem magam boogie -Mondóka:Egy,kettő,három, négy,nézd a kezem égig ér -Tükörjáték (Boldogságóra könyv 198.oldal) -Mese:A lusta király (Boldogságóra könyv 193. oldal) -Színező
„Mozgás örömei”
A foglalkozást Szóperenciás tenger és Szív sziget megismerésével kezdtük.
A Szív sziget lakóival a manókkal és különböző lényekkel megismerkedtek és azok járásaival.
(hangya járás,pók járás, rák járás,manó járás,óriás járás…..)
A Szív szigeten van egy elvarázsolt szoborpark ,zenére a szobrok megmozdulnak és táncolnak,
ha nem szól a zene mozdulatlanok.
A manók körben álltak és leültek egymásnak gurították a labdát közben mondták annak a nevét akinek gurította.
Szikra Szávának segítettek a gyerekek,miért is jó mozogni,megmutatták neki.
A foglalkozást relaxációval fejeztük be.
A Testmozgás hónapjába érkeztünk.
Mint mindig relaxációval kezdük a programot. „Hervad a virágom, éled a virágom” gyakorlattal feszítettünk és lazítottunk.
A boldogságmacink megölelgetése után jókedvűen ugráltunk, táncoltunk a hónap dalára és valóban jól éreztük magunkat.
Visszaidéztük az előző nap hallott mesét a lusta királyról, majd jót beszélgettünk a testmozgásról. A testmozgás boldoggá tesz bennünket. A ritmikus, egyenletes mozgás, futás, sport örömhormon termelésre ingerli szervezetünket. Ez tovább segít bennünket, hogy erősebbek, terhelhetőbbek legyünk. A mozgás életszükséglet.
A testedzés természetes, mentális örömforrás. Megbeszéltük, hogy a gyerekek számára elengedhetetlen a mozgás.
Majd egy kis történettel ismertük meg Szóperenciás tengert. Szóperenciás tenger egy nagy türkizkék tenger. A tenger azon kívül hogy hullámzik, bugyborékol, beszélni is tud.
Szóperenciás tenger közepén van egy sziget, a Szívsziget. Itt élnek a Meseszövő manók. Ezek a manók mindig mozognak, vidámak. Tudnak tornászni, jógázni. Mi is meseszövő manócskákká váltunk, és különböző mozgásokat végeztünk , jógáztunk is.
A szív szigeten élő más élőlényeket is megismertük, és utánoztuk járásukat. Bűbáj segítségével gyakoroltuk, hogy hogyan mozoghat a hangya, a pók, a rák, az egér, a manó, az óriás, a sellő, a varázsló a boszorkány és a robotjárást is megformáltuk.
Megtudtuk, hogy Szív szigeten van egy elvarázsolt szoborpark is.
Amikor szól a zene a szobrok tudnak táncolni, mozogni, amikor elhallgat a zene a szobrok is mozdulatlanok lesznek.
A labdázós játék során a párunknak gurítottuk, dobtuk a labdát.
A foglalkozás végén Szikra Száva kismanónak is adtunk tanácsot, segítettünk neki, hogy menjen ki ő is az udvarra játszani, mozogni és ne csak lustálkodjon.
Ahhoz, hogy egészségesnek érezzük magunkat, fizikai aktivitás és lelki jólét is szükséges. „Ép testben, ép lélek!
Havi boldogságóránkat az „Én hangom” című relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk és mozgással kísértük a hónap dalát. Ez nagyon tetszett a gyerekeknek, olyannyira, hogy ismétlést kértek. A mozgással kapcsolatos álláspontjukat ezúttal nem játékkal, hanem mozgásos feladat segítségével fejezték ki.(Én és a mozgás.) Mozgással, sporttal kapcsolatos kérdéseket tettem fel a gyerekeknek, amennyiben jellemző volt rájuk, úgy a terem jobb oldalára kellett állniuk, amennyiben nem, úgy a balra. Ezt követően megbeszéltük, hogy hogyan élhetünk egészségesen, mit kell tennünk, valamint, hogy a testmozgás egyben boldogságforrás is. A téma feldolgozása során A mezei nyúl és a sündisznó című mesét hallgattuk meg, amelyet a Répa, nyúl, vadász játék követett.Nagyon nagy örömmel játszották a tanulók. A legnagyobb sikert „A testünk beszél” című feladat aratta, ahol utánzójárásokat végeztek a gyerkőcök. Az órát tánccal zártuk. A Kinder rocky zeneszámra készült koreográfiát kellett leutánozniuk. Összességében nagyon sikeres óra volt, valószínűleg a sokféle mozgásforma miatt.