A gyerekek az Óperenciás tenger Szív szigetére kitalálták milyen különböző, valós és mesebeli lények élhetnek ott (manók, óriások, tündérek, boszorkányok, pókok, rákok, stb). A gyerekek a különböző élőlények bőrébe bújtak és a szigeten utánozták a járásukat. A „Lusta király” című mese is nagyon tetszett nekik, amit az óperenciás tengeren és a szigeten üldögélve hallgattak meg. Megbeszéltük a mese történéseit, tanulságait. A gyerekek nem is gondolták, hogy a mozgásnak ekkora befolyása van az életükre, bár ők nagyon sokat mozognak, de megígérték, hogy a későbbiekben is figyelni fognak erre.
Testmozgás
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyerekek az Óperenciás tenger Szív szigetére kitalálták milyen különböző, valós és mesebeli lények élhetnek ott (manók, óriások, tündérek, boszorkányok, pókok, rákok, stb). A gyerekek a különböző élőlények bőrébe bújtak és a szigeten utánozták a járásukat. A „Lusta király” című mese is nagyon tetszett nekik, amit az óperenciás tengeren és a szigeten üldögélve hallgattak meg. Megbeszéltük a mese történéseit, tanulságait. A gyerekek nem is gondolták, hogy a mozgásnak ekkora befolyása van az életükre, bár ők nagyon sokat mozognak, de megígérték, hogy a későbbiekben is figyelni fognak erre.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyerekek az Óperenciás tenger Szív szigetére kitalálták milyen különböző, valós és mesebeli lények élhetnek ott (manók, óriások, tündérek, boszorkányok, pókok, rákok, stb). A gyerekek a különböző élőlények bőrébe bújtak és a szigeten utánozták a járásukat. A „Lusta király” című mese is nagyon tetszett nekik, amit az óperenciás tengeren és a szigeten üldögélve hallgattak meg. Megbeszéltük a mese történéseit, tanulságait. A gyerekek nem is gondolták, hogy a mozgásnak ekkora befolyása van az életükre, bár ők nagyon sokat mozognak, de megígérték, hogy a későbbiekben is figyelni fognak erre.
A mozgás lételeme az osztályunknak. Ha eleget mozognak, jobban megy a tanulás, örömmel végzik a tanórai munkát is. Igen sokszínű volt a május hónapunk:
1. A Madarak és Fák Napja alkalmából akadályversenyt tartottunk az iskolás gyerekeknek a környékbeli réten. A kreatív és gondolkodtató feladatok mellett volt zsákban ugrálás, gólyalábazás is. Az egész napos programot gyönyörű környezetben, friss, hegyi levegőn töltöttük.
2. Egy órán megismerkedtünk a gyerekjógával (nagyon tetszett nekik):)
3. Bolondoztunk, kitaláltunk különféle furcsa járásokat is
4. Plakátokat is készítettünk az egészséges életmódról, előtérbe helyezve a mozgást
A képek beszéljenek helyettünk:)
Az egészséges életmódhoz hozzátartozik a rendszeres mozgás, ami szerencsére ennek a korosztálynak még lételeme. Májusban több táncfellépésre is készültünk, így ebben az időszakban a legfőbb mozgásformánk a tánc volt.
A témát változatos módon dolgoztam fel. az óvodában megtartottam az egyik óvodai nap a relaxációs gyakorlatokat. A mindennnapos mozgást a témához kapcsolódó dallal végeztük. A nagyobb mozgásokba a szülőket is bevontam gyermeknap és csoport kirándulás kapcsán.
A répa, nyúl, vadász című játékot játszottuk a negyedik osztályos gyerekekkel a testmozgás gyakorlása témakörben boldogságóra keretében.
Kedvenc dalos játékainkkal mozgásba lendültünk. A bemelegítés után megtanultuk az Evolúciós kő-papír-olló hal-madár-majom-ember változatát. Még időnként nagy a káosz, de ez is menni fog!
Az egészséges életmód egyik pillére a rendszeres testmozgás. A kis csapat örömmel vesz részt mindenben, ami a sporttal, mozgással összefüggésben van.