A hónap során heti szinten többször is a hónap dalára végeztük a mindennapos testnevelést. Minden torna után, valóban jól éreztük magunkatm mert minden testrészünket átmozgatta a táncos-zenés mozgás.
A végére, már minden gyerek együtt énekelte az előadóval a dalt…
Testmozgás
Ebben a hónapban a testmozgás fontosságáról beszélgettünk és végeztünk feladatokat a gyerekekkel. Számos alkalommal előjött a téma és több foglalkozásba is be tudtam építeni. Elvégeztük a Járások játéka, Elvarázsolt szoborpark és Jóga móka nevű gyakorlatokat, amik kivétel nélkül nagyon tetszettek a gyerekeknek. A Labdázós körjáték című játékot is eljátszottuk, amit szintén nagyon élveztek. A mozgás fontosságát mindig igyekszem hangsúlyozni és minden nap folyamán elegendő időt hagyni a gyermekeknek a mozgásra. Azonban ebben a hónapban kiemelt figyelemmel tekintettem a témára és azt gondolom kellő alapossággal sikerült fel is dolgoznunk.
Egy fél napos kirándulásra ment az osztály az osztály az iskola melletti erdőbe és mezőre ahol játékos vetélkedőkön vettek részt. Volt célbadobálás, gólyalábon járás, lábnyom felismerés, piknik a réten és sok nevetés a friss levegőn.
Az európai elhízás elleni világnapot választottam a téma feldolgozására. Világunkban egyre nagyobb problémát jelent az elhízás, a túlsúly és ezeknek az egészségromboló hatásai. A témát két oldalról közelítettem meg: táplálkozás és testmozgás vonatkozásban. Természettudomány és testnevelés órán is feldolgoztam, két ötödik osztályban megelőzés céllal.
Természettudomány órán ízletes gyümölcssalátát készítettünk részben a tanult gyümölcsökből, részben a kedveltekből. Mialatt a gyerekek aprították a gyümölcsöket, megbeszéltük, hogy miért fontos az emésztés szempontjából a mindennapi gyümölcsfogyasztás, milyen létfontosságú vitaminokhoz jutunk általuk, milyen betegségeket okozhat a vitaminhiány. Kiszámoltuk, hogy egy adag gyümölcssaláta milyen energiaszegény, de ennek ellenére nagyon is kielégíti az édesség utáni vágyunkat, s még a fogunkat sem roncsolja.
Testnevelés órán egy közeli kondiparkba mentünk, ahol a nyilvános, ingyenes erősítő eszközöket próbálhatták ki a tanulók. Ez a testgyakorlás pénzbe nem kerül, bármikor igénybe vehető, csak elhatározás és akarat kell hozzá. Megnéztük, hogy melyik eszköz mire való, melyikkel milyen hatás és eredmény érhető el. A gyerekek lelkesen birtokba vették a kondiparkot. Vittünk még oda tollasütőket, hullahopp karrikákat és ugrálókötelet is a szabadidősportok gyakorlására.
Bízom benne, hogy mindkét foglalkozás célja elért a gyerekekhez, s tudatosan is odafigyelnek már a táplálkozásra és a testmozgásra.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A májusi hónap témája ,, A testmozgás gyakorlása” volt. E téma keretén belül a gyerekek örömmel bemutatták kedvenc testmozgásaikat.
Napindításként a gyerekek játékos nyújtó- lazító, jógagyakorlatokat végeztek.
A nyújtó- lazító és az egyszerű jógagyakorlatok megnyugtatják a manócskák légzését, lelkét. A testüket pedig erőssé és rugalmassá teszik.
Ezt követően megbeszéltük, hogy a ,,Szív szigeten” a manókon kívül még néhány fajta lény lakik. Kipróbáltuk, hogy ők hogyan mozognak, járnak. Kipróbáltuk, milyen a hangya járás, pók járás, rák járás, egérke járás, manó járás, óriás járás, tündér járás, sellő járás, varázsló járás, boszorkány járás, robot járás, stb.
Ezt követően meghallgattuk Bagdi Bella ,,Jól érzem magam boogie” című dalát.
A gyerekek nagy örömére a dalhoz mozdulatsorokat, koreográfiát tanultunk meg.
A gyerekek végig a tevékenységek alatt nagyon vidámak, boldogak, felszabadultak voltak.
Megtapasztalhatták a testmozgás néhány jótékony hatásait mint például: oldja a szorongást, enyhíti, levezeti a stresszt, csökkenti és megelőzi a depressziót, emeli a hangulatot, pozitívan befolyásolja az önértékelésünket, növeli az önbizalmat, javítja a tanulási képességet, javítja a memóriát és a koncentrációt, megnöveli a munkakedvet, elősegíti a jobb alvást, elősegíti az egészséges étvágyat és az egészséges zsírégetést, valamint az emésztést, így hozzájárul testünk és testképünk pozitív változásaihoz.
A ,,Zárókör” keretén belül Bagdi Bellának ,,Pozitív gyerek vagyok” című dalára felszabadultan táncoltak.
E téma keretén belül nagyon élvezetes és vidám perceket éltünk át.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályosokkal a zalaegerszegi kalandparkba kirándultunk. A gyerekek ügyességüket, bátorságukat kipróbálva sikeresen érték el az újabb és újabb akadályokat. Többen önmagukat és korlátaikat is legyőzve pozitív élményekkel gazdagodtak, erősödtek.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az osztálykiránduláson kipróbálták a tanulók Keszthelyen, a Balatoni Múzeum előtti játszótér játékait. Felejthetetlen pillanatokat töltöttek mozgással.
Fazekas József Általános Iskola
Májusi boldogságóránkon kevesebb szerepet kapott az elmélet és többet a gyakorlat. A gyerekekkel hamar megállapítottuk, hogy az egészséges életmód legfontosabb eleme a mozgás, ami valóban fokozza boldogságérzetünket, mozogni jó! Mindenki örül a mozgásnak, már attól boldogok vagyunk, ha tudjuk, hamarosan mozoghatunk egy kicsit. Testmozgás közben is mindig vidámak vagyunk, és utána is érezzük a mozgás boldogító hatását. Ezt gyorsan megbeszéltük, majd egyetértettünk abban, hogy ebben a hónapban a boldogságórákat inkább mozgással töltjük. Mozogtunk a tanteremben írás órán, mozogtunk a tornateremben, mozogtunk a szabadban, mozogtunk dalos játékok közben és szabadidőben is. Testnevelés órán kívül is igyekeztünk minél több időt mozgásos játékokkal tölteni.
Azért más módon is összekapcsoltuk a mozgás szót a boldogsággal: lerajzoltunk magunkat kedvenc mozgásos tevékenységünk közben, valamint sporteszközökből kiraktuk a BOLDOGSÁG szó betűit. E havi mottónk: „Mozogni jó, mozogni maga a BOLDOGSÁG!”
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A májusi Boldogságórán a testmozgás fontosságáról beszélgettünk. Egyetértettünk abban, hogy sokkal többet kellene lennünk a friss levegőn. Azt is megállapítottuk, hogy keveset mozgunk. Célként tűztük ki, hogy ezen változtatni fogunk. Megosztottuk egymással, melyik az a sportág, melyet szívesen végzünk/végeznénk.
Az óra további részében hullahopp karikából kialakított élő társasjátékot játszottunk, mely tele volt különböző mozgásos feladatokkal.
Bízom benne, hogy ez a játékos tevékenység meghozta mindannyiunk számára a mozgás iránti igényünket és kedvünket!
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
7. osztály, Jómadarak
A májusi Boldogságórán a testmozgás fontosságáról beszélgettünk. Egyetértettünk abban, hogy sokkal többet kellene lennünk a friss levegőn. Azt is megállapítottuk, hogy keveset mozgunk. Célként tűztük ki, hogy ezen változtatni fogunk. Megosztottuk egymással, melyik az a sportág, melyet szívesen végzünk/végeznénk.
Az óra további részében hullahopp karikából kialakított élő társasjátékot játszottunk, mely tele volt különböző mozgásos feladatokkal.
Bízom benne, hogy ez a játékos tevékenység meghozta mindannyiunk számára a mozgás iránti igényünket és kedvünket!