Mit tehetünk az egészségünkért az oviban a sok sok gyümölcs, zöldség mellett? MOZOGJUNK!
Testmozgás
Ebbe a hónapban a témánk „A testmozgás gyakorlása” volt, ezért nagyon sok mozgásformát kipróbáltunk. Különféle állatok bőrébe bújva elmentünk a Szóperenciás tengerhez, ahol eljátszottuk, hogy, hogyan esik az eső. A közös ernyőnk alábújva menedéket találtunk, megvártuk a vihar végét és a „Szív szigeten ” találtuk magunkat. Itt boldogan labdáztunk, hosszú kígyót alkotva, kapukon átbújva táncoltunk, mozogtunk. Az egész csoport hosszú-hosszú százlábúvá változva körbe-körbe járt, dülöngélt jobbra-balra. Betértünk az „Elvarázsolt szoborparkba”, ahol különböző szobrokat formálunk meg. Nagyon élveztünk minden egyes tevékenységet, mert ” mozogni mindig öröm „.
A csoportom nagyon szeret mozogni, mozgásos játékokban részt venni. Ebben a hónapban kifejezetten odafigyeltünk a testük egészségére. Sokat mozogtunk, kirándultunk, énekeltünk, táncoltunk.
A labda az egyik kedvenc eszközünk, ezért sokat labdáztunk, sok labdás feladatot is végeztünk.
A mozgások után mindig relaxáltunk.
Elhatároztuk, hogy a jövő hónapban is folytatni fogjuk.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Süni csoport
A gyerekekkel többször meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie c. dalát. A kitalált mozgásformát szívesen utánozták.
A „Járások játéka” feladat jól megmozgatta a gyerekeket, ezután egy hosszú-hosszú „százlábút” alakítottunk. A százlábúként nem csak a csoportunkat jártuk be, hanem folyosón egészen a tornaszobáig eljutottunk, itt aztán dülöngéltünk, leguggoltunk, táncoltunk.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
A nagycsoportosokkal a megvalósításhoz javasolt feladatok mindegyikét eljátszottuk, nagyon élvezetes, mozgalmas foglalkozás kerekedett belőle.
A Szóperenciás tenger zúgását hallgatva z, zs, sz hanggal kezdődő szavakat kerestünk, a relaxációs gyakorlatok közül a Szőlőt szedj, ügyesedj kezdetűt választottam a könyvből.
Többféle járást utánoztunk, majd megelevenítettük az elvarázsolt szoborparkot.
Mindenki bemutathatta kedvenc sportját egy-egy jellemző mozdulattal, majd koncentrációs gyakorlatként labdát dobtunk egymásnak a bemutatott sport megnevezésével.
Végül lerajzoltuk a Meseszövő Manók játszóterét, ahol kedvükre eltölthetik az időt.
A zárókörben a gyerekek elmondták, hogy nagyon jól érezték magukat a foglalkozáson, kiemelhették a számukra leginkább tetsző játékot.
Május hónap a testmozgás gyakorlása. Beszélgettünk a mozgás fontosságáról, jótékony hatásáról. Összegyűjtötték milyen testmozgásos játékokat tudnának a Galaxison csinálni: pl. táncolni, keresd meg a másikat, labdaugrató, számháború, Mire jó?-kérdés-felelet, papírsárkány eregetés…. Voltak amit ki is próbáltak. Ebben a hónapban osztálykirándulás keretében fárasztó testmozgást végeztek egy játszótéren. Kellemesen elfáradtak és mondták ezek a játékok jók lennének a „galaxisra” is.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A hét során a testmozgásra koncentráltunk. Mivel a májusi hónapban volt megszervezve az „Óvoda Másként” hét, ezért lehetőségünk nyilt egy bicikli/roller verseny megszervezésére, amelyen minden gyerek részt vehetett a saját járművével és a verseny teljesítését követően szerezhetett egy aranyérmet. Szintén ezen a héten lehetőség volt egy rövid frissitő séta megtételére az óvoda körül.
A témánk a testmozgás volt, meghallgattuk a gyerekekkel Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét, majd megbeszéltük a mese cselekményeit és a szereplők személyiségét. Ezek után meghallgattuk Bagdi Bella : Jól érzem magam boggie című dalát . A mindennapos torna során többször ,hallgattuk a dalt és táncoltunk, mozogtunk rá, a szöveg és a kitalát mozdulatok szerint. Majd írtunk hozzá még egy versszakot és mozgást is találtunk ki rá.
Ütögesd a térdeid
ütögesd a combjaid,
egy-két-három üss bokádra,
egy-két -három gugolj bátran,
gugolj,gugolj,gugolj bátran.
Ezután újra az eredeti mozgst és szöveget ismételtük.
Az órát azzal indítottuk, hogy beszélgettünk arról, milyen jótékony hatással van ránk a testmozgás. Két gyerek az osztályból rendszeresen jár futball edzésekre, ezért megkértem őket, hogy meséljenek személyes tapasztalataikról is, hogy mit jelent a rendszeres sport az életükben.
Közösen megállapítottuk, hogy a többieknek is sokkal több mozgást kell beépíteniük az életükbe, mert a fizikai és mentális egészségüket így egészen biztosan javítják.
A beszélgetést követően néhány sportágat kellett felismerniük a gyerekeknek. Ezt követően feladatuk az volt, hogy társaiknak mutogassanak el egy-egy sportágat, amelyet ki kellett találniuk a többieknek.
Iskolánk gyermeknapi programját a nyolcadik osztály szervezte, így arra is lehetőségünk nyílt, hogy játékos ügyességi feladatokat terveztünk más osztályban tanuló gyerekeknek. Ezeket a feladatokat is áttekintettük. Egészen ügyesen sikerült összegyűjteniük olyan feladatokat, amelyekben a mozgás kap fő hangsúlyt (kötélhúzás, kosárra dobás, táncos ügyességi feladat, dekázás, stb.)
Az órát a Jól érzem magam boogie meghallgatásával zártuk.