Ebben a hónapban egy kitalált állatot személyesítettünk meg a gyerekekkel a csoportban. Mindenki nagyon élvezte a szabad mozgást és az egymáshoz való kapcsolódást. A csoportban megalkottuk, majd a nagy tornateremben szabadjára engedtük fantáziánkat és mozgással töltöttük meg a hernyónkat.
Testmozgás
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Ált. Isk. 4. osztálya – május 25. Törölköző nap
A testmozgás gyakorlása – Százlábú
A gyerekek egymásba kapaszkodva váltak százlábúvá. Igyekeztek nem szètszakadni, ezèrt fontos volt egyszerre mozogni (azonos oldali láb, azonos ütemben mozog) Ha szètszakadtak, nevettünk egy jót, aztán újra összekapaszkodtak.
Május: Testmozgás
Májusban villámlazításokkal kezdtük az órákat Dr. Bagdy Emőke játékgyűjteményéből válogattam össze a gyakorlatokat.
„A mezei nyúl és a sün” meséjével indítottam a projektet. A mese feldolgozása során, ilyen kérdésekre kerestük a választ, mint: „Hogyan kellett volna viselkednie a nyúlnak, hogy rávegye a sünt a sportosabb életre? Jó ötlet volt éppen a futást ajánlania? Mindenkinek ugyanaz a sport való?”
A következő órán rejtvényt fejtettek a gyerekek, majd mindenki lerajzolta kedvenc mozgástevékenységét és készítettünk egy összesített tablót, melyből kiderült, hogy a focit és a kézilabdát szeretik legtöbben.
Nagyon örültek az „Evolúciós” -és a „Répa, nyúl, vadász” játékoknak.
Egyéni feladatként a csoport tagjai összeállítottak egy öt gyakorlatból álló mozgássort, amit a többiekkel végre kellett hajtatni. Nagyon kiváló helyszínt biztosított ehhez az iskola szabadtéri edzőpályája.
A hónapot egy játékos sport délutánnal zártuk, melybe bekapcsolódott a többi napközis csoport is.
Összegzésként megállapítottuk, hogy a testmozgás sokat segít mindenkinek abban, hogy jobban érezze magát és nagyon egészséges dolog napi rendszerességgel valamilyen mozgásformát gyakorolni.
Délutáni pihenő előtt a Lusta király c. mesét hallgatták meg a gyerekek.
Délután beszélgettünk a mese mondanivalójáról!
Lufikkal játszottunk, próbáltuk a levegőben tartva, dobálni.
Majd akadálypályát építettünk nagyon aktívan vettek részt!
Feladatokkal, szintén a sport, a mozgásra , a testünk egészségére hívtuk fel a figyelmet.
Május hónapban a testmozgás volt a témánk. A gyerekekkel tudatosítottam azt hogy milyen egészséges a mozgás az emberek életében. Szinte nélkülözhetetlen, sok mindent befolyásol az emberi szervezetben. A téma feldolgozását mesével indítottam el. Nagyon tanulságos volt nagyon tetszett nekik. Sokféle mozgásos tevékenységet játszottunk együtt. Énekeltünk, egészségnapot tartottunk. A gyerekek nagyon szerettek mozogni, mindenki nagyon jól érezte magát ezeken a tevékenységeken.
A hónap témája a testmozgás volt. A gyerekek általában nagyon szeretik a mozgást, mozgásos játékokat. A foglalkozás elején megtanultuk a könyvben található mondókát. Amikor a szöveg már nem okozott nehézséget, a megfelelő mozgást is begyakoroltuk. Ez nagyon tetszett a gyerekeknek. Ezt követően, a szőnyegen körbe ülve elmeséltem nekik a Lusta király című mesét. Közösen megbeszéltük a mese lényegét, mondanivalóját. Beszélgettünk az egészségről, egészséges életmódról, sportokról, testmozgásról. Végezetül, ami szintén nagyon tetszett nekik, felfújtunk néhány lufit, és az volt a feladatuk, hogy ne essen az le, minél tovább próbálják a levegőben tartani.
A jó idő meghozta a lehetőséget a szabadban mozgásra, sétára kirándulásra. Gyermekeink mozgásigénye nagy, így mindig esélyt adunk a testmozgásnak. Az ún. Szafari és Erdei torna bevezetésével az állatok mozdulatait, szokásaikat kis mondókával egybekötve színesítjük. Légzés – meditációval pedig megéreztetjük a levegő ki – és beáramlását, a zene – meditációval arra kérjük a gyermekeket, hogy a testünk mozgatásával fejezzék ki, hogyan hat rájuk a muzsika. Nem maradhat el az Ejtőernyős – labdavezető játék sem. Mindez gátlásoldó és a vitális érzeteket is erősíti.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Boldogságóránkat énekléssel és relaxációval kezdtük. Megbeszéltük a mozgás fontosságát, szükségességét. Együtt mozogtunk a mondókára, elolvastuk a Lusta király történetét. Tükörjátékot, majd Tűz, víz, repülőt játszottunk, várat építettünk, majd megvédtük azt. A foglalkozás végén pedig versenyjátékokat játszottunk, majd az udvaron folytattuk azt.