Szerettem volna gyermekkorom (hát régen volt) kedvenc játékait megtanítani a gyerekeknek. Retró délutánt tartottunk, ahol beszélgetést kezdeményeztünk arról, hogy milyen jótékony hatásai lehetnek a rendszeres mozgásnak, sportolásnak. Ügyesen összegyűjtötték a gyerekek, hogy miért nevezhetjük boldogságfokozó technikának, hogyan kapcsolódik az eddig tanultakhoz. Barátokkal mozogni, célokat kitűzni, megküzdeni, apró örömöket átélni, ezekért hálásnak lenni mind kapcsolódik a testmozgáshoz és hozzájárul a boldogságszintünk növeléséhez.
Természetesen nemcsak beszéltünk róla, hanem aktívan ki is próbáltuk. Városunk új főterén a játszótéren ickáztunk, gumibugyiztunk, labda iskolát játszottunk. Nagy kedvenc lett az Antakatészó… kiesős énekes játék. A kondipark eszközeit is használatba vettük. Természetesen az elégetett kalóriákat egy finom fagyival pótoltuk a végén.
Testmozgás
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A Galaxis bolygó 10-es számrendszere köré szerveződött életében 10 kisgyermek erősítő, rugalmasságot növelő és táncos feladatsort talált ki, egészségük megőrzésében.
Erősítőnek 4 ütemű fekvőtámaszt, rugalmasság megőrzésére derékformáló-nyújtó, táncos elemnek kissé funkys csípőforgató, kézforgató gyakorlatot találtak ki a diákok. A végén már énekeltek is, Skakira :Waka Waka dalát, adta magát a helyzet.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Május 10-ét, a Madarak és fák napját választottuk az e havi téma feldolgozásához. Jóga mókával indítottuk a napot. Olyan jóga pózokat próbáltunk ki a gyerekekkel, melyeknek a nevében szerepel valamilyen madár vagy fa neve. Majd a világnap megbeszélése után madárneveket, fákat soroltunk fel, melyekből kiválasztottunk 3-3-at- Mindegyik mellé 1-1 mozgást társítottunk. Felváltva mondtuk a neveket és a lehető leggyorsabban kellett a megfelelő mozgásformát mutatniuk a gyerekeknek. Majd ezekből a mozgásformákból mindenki választott egyet és így kellett „kincseket” (levél, kő, madártoll, gally stb.) gyűjteni az iskola területén adott idő alatt. Az összegyűjtött „kincskből” pedig csoportokban 1-1 képet raktak ki a gyerekek. A többi órába is belecsempesztük a választott témánkat, különböző nyelvtani és matematikai feladatokon keresztül. Nagyon élvezték ezt a délelőttöt a gyerekek.
A mozgàs örömére koncentràltunk ebben a hónapban. Ez nagyon közel àll a gyerekekhez, hiszen egész nap mozgàsban vannak.
Megtanultuk a gyerekekkel a Boldog mozgàs mondókàt, melyet a Kihívás Napjàn elmondtunk és megtanítottunk a többi ovisnak.
Szülők bevonàsával körbe futottuk az óvodànkat, majd zenés aerobikon vett részt az óvoda apraja és nagyja.
A világnapok közül a Gyereknapra esett a nebulók választása. Régi, kedvelt játékok felidézése után kezdődhetett a mókázás vagyis a játèkok bemutatása. Pénteken ismétlés következik az iskolai gyereknapon.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A májusi hónapban szinte nem volt olyan nap, hogy valamit ne mozogtunk volna!
Környezetvédelemmel is összekapcsoltuk a sétánkat, így a „Te szedd!” program keretében pár zsák szeméttől is megszabadultunk.
Atlétika versenyen is voltak a gyerekek, ahol csapatban szép eredményeket értek el.
Kitalálták a gyerekek a Galaxis tornánkat, amit mondókával követtek: My name is pom pom párá párá indiáná lácsosz, lácsosz, koszá ti ti ti, koszá tá tá tá, koszá ti, koszá tá, csácsácsá hadminjá! – Ez olyan földönkívüli szöveg, de nagyon élvezték a gyerekek gyakorolni.
A családi vitalitás naptárból is mindennap megoldották a feladatokat, és nagy örömmel beszéltek a tapasztalataikról. Számháborúzás, kidobó, trambulinozás, ping-pong, foci, fogócska stb. ezek voltak a kedveltebb mozgásos tevékenységeink.
Csatlakoztunk a „Millió lépés az iskoládért” című versenyhez, ezzel is motiválva mindenkit, hogy milyen fontos a mozgás, és hogy minél többet tegyünk az egészségünkért.
Öröm volt látni a gyermeki szemeken, hogy mennyire felszabadultan, jó hangulatban játszottak. Kifogyhatatlan volt az energiájuk, és csak töltődtek a testmozgás által. Bízom benne, hogy felső tagozatban is ilyen mozgékonyak, sportszeretőek maradnak a gyerekek!
Testmozgás
A májusi boldogságórát jógagyakorlattal kezdtük. Mivel kis létszámú osztály vagyunk, így egy másik osztállyal közösen oldottuk meg a mozgásos feladatokat a tornateremben. A közös játék során azt tapasztaltam, hogy nagyobb kedvvel végezték a gyakorlatokat és felszabadultabban játszottak a tanulók. A társas kapcsolatok ápolására is remek alkalmat adott ez a feladat. Megoldottuk a munkafüzet feladatait, meghallgattuk a hónap dalát, feldolgoztuk a mesét, beszélgettünk arról, mit tehetünk annak érdekében, hogy egészségesek maradjunk. Ebben a hónapban volt az iskolai atlétika verseny, ahol futásban, kislabda hajításban és távolugrásban versenyeztek tanulóink. A hagyományos Koncz-túránkon szintén mozgással, ügyességi feladatok megoldásával töltöttük a napot. A gyermeknapi programunkon is a mozgásé volt a főszerep: túra a közeli faluba, mozgásos játékok egész nap. Még a nehezebben járó tanulóm is örömmel tette meg a nagy távolságot. Én magam is egészségtudatosan élek és szeretek mozogni, így tanulóimat is a testmozgás szeretetére és fontosságára nevelem.
Május utolsó vasárnapja – gyermeknap, nálunk az Arany János EGYMI szakiskolájában 26-án, pénteken tartottuk a hagyományos Ifjúsági és sportnapot.
Beszéljenek a képek, a boldog gyermekarcok és tekintetek!
Óvodánkban nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra, azon belül is a mindennapos testmozgásra. A Galaxis torna kialakításánál építettem a gyerekek ötleteire, így közösen sikerült a mozgáselemeket egységbe rendezni.